null

ABC... Uczę się...

Drukuj link otwiera się w nowej karcie

Nazwa beneficjenta: MIASTO ZIELONKA

Wartość projektu: 786 443,75 zł

Dofinansowanie z UE: 629 155,00 zł

Program: Regionalny Program Operacyjny Województwa Mazowieckiego na lata 2014-2020

Fundusz: Europejski Fundusz Społeczny

Działanie: 10.1. Kształcenie i rozwój dzieci i młodzieży

Projekt pt. ”ABC...Uczę się...” będzie realizowany przez Miasto Zielonka w okresie 01.01.2019–31.08.2021. W projekcie za cel stawia się rozwój kompetencji kluczowych i umiejętności uniwersalnych niezbędnych na rynku pracy u uczniów 4 szkół podstawowych (SP nr 1, 2, 3 i 4) w Zielonce oraz zasadnicze podniesienie jakości procesu kształcenia w placówkach. Postawiony cel zostanie osiągnięty m.in. poprzez: a) rozwój kompetencji kluczowych i umiejętności uniwersalnych u 370 uczniów (195K/175M) poprzez objęcie uczniów dodatkowymi zajęciami pozalekcyjnymi wysokiej jakości w okresie szkolnym; b) doposażenie w sprzęt i pomoce dydaktyczne oraz sprzęt TIK pracowni szkolnych. W ramach projektu przewidziano realizację następujących typów projektów: 1.Kształcenie kompetencji kluczowych oraz umiejętności uniwersalnych; 2.Tworzenie warunków dla nauczania opartego na metodzie eksperymentu; 3.Korzystanie z technologii informacyjno-komunikacyjnych oraz rozwijanie kompetencji informatycznych. Wskaźniki: L.szkół i placówek systemu oświaty wykorzystujących sprzęt TIK do prowadzenia zajęć edukacyjnych – 4xSP, L.szkół, w których pracownie przedmiotowe wykorzystują doposażenie do prowadzenia zajęć edukacyjnych – 4xSP, L.uczniów, którzy nabyli kompetencje kluczowe po opuszczeniu programu – 370(195K). Projekt przyczyni się do rozwiązania problemu wiodącego, którym jest Niedobór działań w zakresie wspierania rozwoju postaw przedsiębiorczych. Przewidywane do realizacji działania służyć będą m.in. kształtowaniu już w młodym wieku umiejętności i postaw przydatnych i ułatwiających funkcjonowanie na rynku pracy, a także stanowiących podstawę i kształtujących nawyk uczenia się przez całe życie. Powyższe wynika z diagnoz potrzeb przeprowadzonych przez każdą szkołę i jest z nimi zgodne (kryt.dost.8).