Jak opowiadamy o Warszawie

Działania m.st. Warszawy, sposób w jaki je komunikujemy - jak mówimy i pokazujemy Warszawę, decydują o tym jak jest odbierana. Chcemy, aby Warszawa była postrzegana jako miasto dobrego życia, które zmienia się i dostosowuje do potrzeb mieszkańców.
Komunikacja skoncentrowana na odbiorcy
Markę Warszawa budują przede wszystkim nasze działania. Na postrzeganie Warszawy wpływa jednak również to, jak o tych działaniach mówimy i piszemy. W naszej komunikacji koncentrujemy się zawsze na odbiorcy. Z tą myślą przygotowaliśmy dwie publikacje:
-
Marka Warszawa. Praktyczny przewodnik
-
Wytyczne do komunikowania marki Warszawa w obszarze turystyki.
Marka Warszawa. Praktyczny przewodnik
Materiał przeznaczony jest przede wszystkim dla pracowników jednostek organizacyjnych m.st. Warszawy, którzy komunikują się z mieszkańcami i budują wizerunek miasta poprzez realizowane projekty.
Znajdują się w nim podstawowe wytyczne, jak prowadzić komunikację zadań dotyczących Warszawy oraz wskazówki, jak tworzyć komunikaty na temat działań. Ponieważ podstawowym dokumentem dla stolicy jest Strategia #Warszawa 2030, tematy w przewodniku przygotowaliśmy w oparciu o cele operacyjne strategii.
Czytaj więcej: Marka Warszawa. Praktyczny przewodnik
Wytyczne do komunikacji:
-
Dbamy o siebie nawzajem – cel operacyjny 1.1.
-
Wspólnie decydujemy o naszym mieście – cel operacyjny 1.2.
-
Mamy dostęp do szerokiej oferty mieszkań – cel operacyjny 2.1.
-
Aktywnie spędzamy czas wolny blisko domu – cel operacyjny 2.2.
-
Korzystamy z usług blisko domu – cel operacyjny 2.3.
-
Działamy w warunkach przyjaznych dla rozwoju biznesu – cel operacyjny 2.4.
-
Korzystamy z atrakcyjnej przestrzeni publicznej – cel operacyjny 3.1.
-
Żyjemy w czystym środowisku przyrodniczym – cel operacyjny 3.2.
-
Korzystamy z przyjaznego systemu transportowego – cel operacyjny 3.3.
-
Rozwijamy nasz twórczy potencjał – cel operacyjny 4.1.
-
Generujemy innowacje – cel operacyjny 4.2.
-
Przyciągamy talenty i liderów – cel operacyjny 4.3.
-
Inspirujemy świat – cel operacyjny 4.4.
Wytyczne do komunikowania marki Warszawa w obszarze turystyki
Wytyczne przydadzą się przede wszystkim osobom i podmiotom zajmującym się tworzeniem komunikatów i opracowywaniem materiałów promocyjnych skierowanych do turystów krajowych i zagranicznych.
Publikacja podpowiada, w jaki sposób komunikować markę Warszawy potencjalnym turystom. Znajdują się tu wskazówki dotyczące tworzonych treści: np. cechy miasta, które należy podkreślać, jak budować narrację o Warszawie, jaki styl wypowiedzi stosować oraz jak konstruować komunikaty skierowane do gości odwiedzających stolicę.
Plik do pobrania: Wytyczne do komunikowania marki Warszawa w obszarze turystyki
Jak prawidłowo zapisać nazwę miasto stołeczne Warszawa
Nazwa miasto stołeczne Warszawa może być określona skrótem m.st. Warszawa. Skrócony zapis miasto stołeczne powinien wyglądać następująco:
- m.st. zawsze małymi literami i bez spacji
Dlaczego? Ponieważ członów skrótów rozdzielonych kropką nie rozdzielamy dodatkowo spacją.
Przy zapisie pełnej nazwy urzędu, każde słowo zapisujemy wielką literą:
- Urząd Miasta Stołecznego Warszawy
Dlaczego? Ponieważ jest to oficjalna nazwa instytucji, ale kiedy piszemy o mieście, wówczas pisownia jest następująca: miasto stołeczne Warszawa.
Taka pisownia jest zgodna z zasadami języka polskiego, wykładnią Poradni Językowej Uniwersytetu Warszawskiego oraz Ustawą z dnia 15 marca 2002r. o ustroju miasta stołecznego Warszawy.