Wyniki wyszukiwania w serwisie Symbole - Aktualności

  • Artykuł

    W połowie czerwca zakończyliśmy prace nad diagnozą marki Warszawa. Opracowanie stanowi źródło wiedzy na temat aktualnej kondycji marki Warszawa i jest punktem wyjścia do dalszych prac nad systemem zarządzania marką Warszawa. Nad dokumentem pracowaliśmy w modelu partycypacyjnym, tj. w prace zaangażowani byli nie tylko pracownicy biur, urzędów dzielnic i jednostek m.st. Warszawy, ale również mieszkańcy reprezentujący różne grupy – NGOsy, start-up’y, itp.

  • Artykuł

    Czy rebranding zawsze jest niczym bułka z masłem? Nie, rzadko. Prawie nigdy. Jeśli jesteśmy związani z marką, jeśli w jakiś sposób czujemy się jej współwłaścicielami, jeśli jej wartości są nam bliskie, lub po prostu – lubimy, korzystamy, jesteśmy z takiego czy innego powodu przywiązani do marki – będzie ona w nas budziła emocje. Podobnie z jej „wizytówką” czyli logo. Czy zawsze będą to dobre emocje? Nie. Czy to dobrze? Tak. Marka ma budzić emocje.

  • Artykuł

    W ostatnim czasie dość często spotykamy się z pytaniem – czy zmieniło się budowanie marki Warszawa z powodu pandemii? To ciekawe zagadnienie, zwłaszcza, że nie ma na nie jednoznacznej odpowiedzi.

  • Artykuł

    Często na warsztatach markowych na zadane przez nas pytanie czym jest marka pada odpowiedź – to logo. Sprostujmy zatem to podejście już na wstępie. Marka to nie logo. Marka to produkt (lub usługa), organizacja, osoba i symbol. Te cztery elementy wraz z wartościami, osobowością, narracją, oraz „ubraniem” w grafikę wraz z właściwą strategią budują silną, rozpoznawalną markę.

  • Artykuł

    Co decyduje o tym, że wybieramy w sklepie jeden konkretny dżem? Jego smak, ładna etykieta, przystępna cena, wpadające w oko logo czy może dobry skład? Może wszystkie te elementy? Czy zdarza nam się, że wybieramy ten, który znamy z dzieciństwa („bo taki się kupowało”) albo taki, który przypomina dżem robiony przez babcię? A może sięgamy po pierwszy lepszy i powyższe w ogóle nie ma znaczenia? Lub tylko tak nam się wydaje.

  • Artykuł

    Podobnie jak zagadnienie marki, również submarki w kontekście marketingu miejsc to temat niezwykle pojemny i niebanalny. Czy marka Warszawa ma submarki? Tak, wiele. Czy marka Warszawa mogłaby istnieć bez swoich submarek? Z całą pewnością nie.

  • Artykuł

    W celu skutecznej promocji miasta wszystkie jednostki i instytucje m.st. Warszawy zobowiązane są do sygnowania własnych materiałów promocyjnych znakiem promocyjnym m.st. Warszawy.

  • Artykuł

    Znakiem promującym Warszawę jest syrenka przedstawiona w artystyczny sposób, związany z tradycją Polskiej Szkoły Plakatu. Znak promujący Warszawę nie zastępuje herbu Warszawy. Jest znakiem, którego zadaniem jest promocja miasta. Symbolizuje energię i potencjał stolicy.

  • FAQ

    Artykuł

    Czy można stosować znak bez pola ochronnego na tle np. różowym, żółtym, fioletowym? Dopuszczalne są warianty kolorystyczne tła znaku promocyjnego m.st. Warszawy oraz identyfikatora herbowego dostosowane do koloru projektu graficznego. Istnieje możliwość wykorzystania wersji monochromatycznej znaku. Nie można zmieniać znaku promocyjnego. W razie pytań prosimy o kontakt na adres gm@um.warszawa.pl. Znak promocyjny, wersje kolorystyczne uzupełniające do pobrania Czy można syrence ze znaku...

  • Artykuł

    Znakiem promującym Warszawę jest syrenka przedstawiona w artystyczny sposób, związany z tradycją Polskiej Szkoły Plakatu. Znak promujący Warszawę nie zastępuje herbu Warszawy. Jest znakiem, którego zadaniem jest promocja miasta. Symbolizuje energię i potencjał stolicy. Znak może być używany tylko przez upoważnione do tego podmioty oraz zgodnie z zasadami znajdującymi się w Katalogu Systemu Identyfikacji Wizualnej m.st. Warszawy.