Wyniki wyszukiwania w serwisie Marka Warszawa

  • Artykuł

    Już po raz drugi na warszawskiej Pradze-Północ zabrzmią warszawskie hity - te zupełnie nowe, jak i interpretacje starych szlagierów. Zgłoszenia do drugiej edycji konkursu można przesyłać do 25 kwietnia 2022 r.

  • Artykuł

    Znaku promocyjnego m.st. Warszawy mogą używać: - biura Urzędu m.st. Warszawy - Urzędy dzielnic m.st. Warszawy - jednostki organizacyjne i osoby prawne m.st. Warszawy - podmioty realizujące zadania finansowane lub współfinansowane przez m.st. Warszawę - podmioty i organizacje współpracujące z m.st. Warszawą (różne formy współpracy)

  • Artykuł

    W przypadku projektów zewnętrznych należy informować o roli m.st. Warszawy w projekcie. Wersja znaku promocyjnego, który powinien być zamieszczony, zależy od formy współpracy nawiązanej z m.st. Warszawą.

  • Artykuł

    Krojem m.st. Warszawy jest Engram Warsaw. Jest on wykorzystywany nie tylko w znaku promocyjnym, ale również w projektowaniu materiałów informacyjnych i promocyjnych m.st. Warszawy.

  • Artykuł

    Na kolorystykę m.st. Warszawy składa się paleta 24 barw, uzupełniona o 4 odcienie szarości oraz złoty kolor specjalny. Dobór kolorów zapewnia ich szerokie zastosowanie do projektów o różnej tematyce i stylistyce. Paleta kolorów przeznaczona jest do projektowania materiałów promocyjnych i informacyjnych m.st. Warszawy. Jej konsekwentne stosowanie zapewni rozpoznawalność i spójność miejskich projektów. Należy pamiętać, że wybór odpowiedniej wersji kolorystycznej znaku zależy od koloru tła, na...

  • Artykuł

    Jednostki organizacyjne oraz osoby prawne m.st. Warszawy, które posługują się własną marką (logotypem spoza systemu identyfikacji wizualnej m.st. Warszawy), w działaniach informacyjnych i promocyjnych powinny posługiwać się dodatkowo znakiem promocyjnym m.st. Warszawy z opisem rodzaju swojej działalności.

  • Artykuł

    Znak promocyjny w wersji dzielnicowej składa się z symbolu herbowego oraz nazwy dzielnicy zapisanej po słowie “Warszawa”. Napis w znaku zapisany jest czcionką Engram Warszaw. Znak występuje tylko w wersji poziomej oraz polskiej wersji językowej.

  • Artykuł

    Przygotowujesz projekt, w którym zostanie zamieszczony znak promocyjny m.st. Warszawy? Zapoznaj się z Księgą identyfikacji wizualnej. Znak promocyjny. Masz gotowy projekt? Wyślij go mailem do akceptacji Biura Marketingu Miasta na adres znak@um.warszawa.pl

  • Artykuł

    Znakiem promocyjnym jest uproszczony herb m.st. Warszawy z napisem „Warszawa”. Występuje w polskiej i angielskiej wersji językowej oraz w wersji poziomej i pionowej. Element graficzny znaku (symbol herbowy), nawiązuje do historycznych odwzorowań herbu stolicy. Profil twarzy syreny opiera się na rysach słynnej warszawianki Marii Skłodowskiej-Curie. Znak służy do celów promocyjnych i informacyjnych m.st. Warszawy. Nie zastępuje herbu stolicy.

  • Artykuł

    System identyfikacji wizualnej m.st. Warszawy jest zbiorem zasad dotyczących elementów graficznych – symboli miasta, w tym znaku promocyjnego, a także barw i typografii. Kreuje spójność wizerunkową i jednorodną szatę wizualną komunikatów, których nadawcą jest m.st. Warszawa. Pozwala w czytelny sposób komunikować się z mieszkańcami miasta oraz wszystkimi, do których kierujemy nasze działania informacyjne i promocyjne. Źródło przekazu jest łatwe do zidentyfikowania, a on sam bardziej...

  • Artykuł

    Zanim logotypy stały się nieodłącznym elementem identyfikacji wizualnej, miasta posługiwały się herbami. Nie bez przyczyny wiele miast europejskich swoje znaki promocyjne buduje w oparciu o historyczne herby i z powodzeniem wykorzystuje taką właśnie identyfikację w komunikacji z odbiorcami.

  • Artykuł

    ​​​​​​​Znak promocyjny „Zakochaj się w Warszawie” istnieje od 2004 roku. Proces jego powstawania był dosyć nietypowy, ponieważ do stworzenia logo, poza agencją kreatywną (co jest najczęściej wybieranym rozwiązaniem w takich przypadkach), zostali zaproszeni także mieszkańcy miasta.

  • Artykuł

    Jeżeli lubisz kontakt z naturą, w wolnym czasie chcesz otaczać się zielenią, Warszawa jest miastem dla Ciebie! W krótkim czasie w sercu wielkiego miasta możesz znaleźć się w zupełnie innej przestrzeni, np. w Puszczy Kampinoskiej, w Mazowieckim Parku Krajobrazowym, ogólnodostępnych historycznych ogrodach, miejskich lasach czy ogrodzie botanicznym. Bez względu na to czy lubisz bieganie, jazdę na rowerze, spacery, czy też wolisz polować z aparatem fotograficznym, z pewnością pokochasz to miasto.

  • Artykuł

    W połowie 2021 roku zakończyliśmy prace nad diagnozą stanu marki Warszawa. Opracowanie poświęcone było ocenie aktualnej kondycji marki miasta. Wskazało także obszary i zagadnienia wymagające uzupełnienia, czego konsekwencją są szczegółowe badania i analizy wizerunku stolicy prowadzone w 2022 r. Wiedzy na tematy związane z obszarem marki miasta dostarczają różnorodne dane i źródła. Są nimi chociażby raporty i opracowania poświęcone konkretnym zagadnieniom, jak np. raporty “Turystyka w...

  • Artykuł

    Pracowity dzień za Tobą. Teraz masz czas dla siebie. Ile razy w Twojej głowie tkwiło pytanie: co zrobić z resztą dnia lub w weekend? Niezależnie od tego jaka forma aktywności jest Twoją ulubioną, w Warszawie znajdziesz niejeden sposób na jej realizację. Tutaj nie ma miejsca na nudę. Puść wodze fantazji i ruszaj w miasto!

  • Artykuł

    Skąd czerpać wiedzę o tym, jak postrzegają Warszawę jej mieszkańcy, albo jak stolica wypada na tle innych miast? Jest to możliwe dzięki badaniom i analizom, które pozwalają zidentyfikować czynniki kształtujące wizerunek miasta. Dzięki badaniom wiemy, w którym punkcie znajdujemy się obecnie, np. jakie są silne strony marki miasta lub co wyróżnia Warszawę spośród miast konkurencyjnych. Korzystamy zarówno z metod ilościowych, jak i jakościowych. Analizujemy również, jak kształtuje się wizerunek...

  • Artykuł

    Cechy marki są odzwierciedleniem założeń Strategii #Warszawa2030. Wizja miasta przedstawiona w dokumencie opiera się na trzech filarach: aktywni mieszkańcy przyjazne miejsce otwarta metropolia Aktywni mieszkańcy Warszawa to my, jej mieszkańcy. Podążamy własną drogą, rozwijamy zainteresowania, realizujemy marzenia i zawodowe ambicje, ale wspólnie angażujemy się w życie miasta i czujemy się za nie odpowiedzialni. Przyjazne miejsce Warszawa to miasto, w którym każdy czuje się u siebie,...

  • Artykuł

    Budujemy wizerunek Warszawy w oparciu o cztery podstawowe cechy marki. Są nimi otwartość, przyjazność, aktywność i różnorodność.

  • Artykuł

    Otwarta, przyjazna, aktywna i różnorodna – taka właśnie jest Warszawa. To nie tylko europejska metropolia, ośrodek polityczno-gospodarczy. Stolica Polski to przede wszystkim jej mieszkańcy, którzy tworzą to miasto nadając mu niepowtarzalny charakter. Cechy marki są odzwierciedleniem założeń Strategii #Warszawa2030. Wizja miasta przedstawiona w dokumencie opiera się na trzech filarach: aktywni mieszkańcy, przyjazne miejsce i otwarta metropolia.

  • Artykuł

    Markę miasta można nazwać marką parasolową dla innych marek: obiektów, instytucji, wydarzeń, przestrzeni, produktów a nawet osób. Każda z tych marek realizuje własne cele, często także określoną politykę promocyjną, ale z punktu widzenia marketingu miejsca nie da się ich oddzielić od marki miasta. Są jego częścią. Submarki tworzą i wpływają na wizerunek miasta. Mogą zwiększać jego potencjał, ofertę i różnorodność.

  • Artykuł

    Działania m.st. Warszawy, sposób w jaki je komunikujemy – jak mówimy i pokazujemy Warszawę, decydują o tym jak jest odbierana. Chcemy, aby Warszawa była postrzegana jako miasto dobrego życia, które zmienia się i dostosowuje do potrzeb mieszkańców.

  • Artykuł

    Symbole Warszawy to nie tylko jej herb czy flaga. Elementy krajobrazu lub architektury, które nierozerwalnie kojarzą się ze stolicą Polski też pełnią rolę jej symboli. Są one częścią dziedzictwa historycznego, określają tożsamość miasta i stanowią najbardziej tradycyjne elementy wizerunku stolicy.

  • Artykuł

    Pojęcie marki miasta wywodzi się z koncepcji marketingu terytorialnego. Odnosi się do wizerunku miasta, który w umysłach ludzi funkcjonuje jako zestaw związanych z nim skojarzeń i emocji. Miasto to wyjątkowo złożony organizm, zaś budowanie jego marki to długotrwały proces, który zależy od wielu czynników: prawidłowo określonych celów, spójności i konsekwencji prowadzonych działań, bazowaniu na autentycznych wartościach oraz możliwych do spełnienia obietnicach. W dzisiejszym świecie miasta,...

  • Artykuł

    Honorowy Patronat Prezydenta m.st. Warszawy stanowi wyróżnienie dla przedsięwzięć, które mają istotne znaczenie dla mieszkańców Warszawy oraz dla budowania pozytywnego wizerunku stolicy w kraju i zagranicą.

  • Artykuł

    Zgłaszanie projektów do promocji na ekranach w komunikacji miejskiej Rezerwacji terminów na ekranach w komunikacji miejskiej można dokonać za pośrednictwem adresu mailowego: nosniki@um.warszawa.pl. Przed wysłaniem zgłoszenia prosimy o zapoznanie się z „Regulaminem zgłaszania projektów do promocji na ekranach LCD w tramwajach i autobusach” z dnia 12 lutego 2020 r. Do pobrania: Regulamin zgłaszania projektów do promocji na ekranach LCD w tramwajach i autobusach Załącznik nr 1 – Formularz...