Wyniki wyszukiwania w serwisie Marka Warszawa

  • Artykuł

    Otwarta, przyjazna, aktywna i różnorodna – taka właśnie jest Warszawa. To nie tylko europejska metropolia, ośrodek polityczno-gospodarczy. Stolica Polski to przede wszystkim jej mieszkańcy, którzy tworzą to miasto nadając mu niepowtarzalny charakter. Cechy marki są odzwierciedleniem założeń Strategii #Warszawa2030. Wizja miasta przedstawiona w dokumencie opiera się na trzech filarach: aktywni mieszkańcy, przyjazne miejsce i otwarta metropolia.

  • Artykuł

    Już po raz drugi na warszawskiej Pradze-Północ zabrzmią warszawskie hity - te zupełnie nowe, jak i interpretacje starych szlagierów. Zgłoszenia do drugiej edycji konkursu można przesyłać do 25 kwietnia 2022 r.

  • Artykuł

    Znaku promocyjnego m.st. Warszawy mogą używać: - biura Urzędu m.st. Warszawy - Urzędy dzielnic m.st. Warszawy - jednostki organizacyjne i osoby prawne m.st. Warszawy - podmioty realizujące zadania finansowane lub współfinansowane przez m.st. Warszawę - podmioty i organizacje współpracujące z m.st. Warszawą (różne formy współpracy)

  • Artykuł

    W przypadku projektów zewnętrznych należy informować o roli m.st. Warszawy w projekcie. Wersja znaku promocyjnego, który powinien być zamieszczony, zależy od formy współpracy nawiązanej z m.st. Warszawą.

  • Artykuł

    Krojem m.st. Warszawy jest Engram Warsaw. Jest on wykorzystywany nie tylko w znaku promocyjnym, ale również w projektowaniu materiałów informacyjnych i promocyjnych m.st. Warszawy.

  • Artykuł

    Na kolorystykę m.st. Warszawy składa się paleta 24 barw, uzupełniona o 4 odcienie szarości oraz złoty kolor specjalny. Dobór kolorów zapewnia ich szerokie zastosowanie do projektów o różnej tematyce i stylistyce. Paleta podstawowa Podstawowa paleta opiera się na oficjalnych barwach m.st. Warszawy: kolorze czerwonym i żółtym. W skład palety wchodzą także kolor bialy i czarny. Paleta uzupełniająca Pozostałe kolory wchodzą w skład palety uzupełniającej. Paleta kolorów przeznaczona jest do...

  • Artykuł

    Jednostki organizacyjne oraz osoby prawne m.st. Warszawy, które posługują się własną marką (logotypem spoza systemu identyfikacji wizualnej m.st. Warszawy), w działaniach informacyjnych i promocyjnych powinny posługiwać się dodatkowo znakiem promocyjnym m.st. Warszawy z opisem rodzaju swojej działalności.

  • Artykuł

    Znak promocyjny w wersji dzielnicowej składa się z symbolu herbowego oraz nazwy dzielnicy zapisanej po słowie “Warszawa”. Napis w znaku zapisany jest czcionką Engram Warszaw. Znak występuje tylko w wersji poziomej oraz polskiej wersji językowej.

  • Artykuł

    Przygotowujesz projekt, w którym zostanie zamieszczony znak promocyjny m.st. Warszawy? Zapoznaj się z Księgą identyfikacji wizualnej. Znak promocyjny. Masz gotowy projekt? Wyślij go mailem do akceptacji Biura Marketingu Miasta na adres znak@um.warszawa.pl

  • Artykuł

    Znakiem promocyjnym jest uproszczony herb m.st. Warszawy z napisem „Warszawa”. Występuje w polskiej i angielskiej wersji językowej oraz w wersji poziomej i pionowej. Element graficzny znaku (symbol herbowy), nawiązuje do historycznych odwzorowań herbu stolicy. Profil twarzy syreny opiera się na rysach słynnej warszawianki Marii Skłodowskiej-Curie. Znak służy do celów promocyjnych i informacyjnych m.st. Warszawy. Nie zastępuje herbu stolicy.

  • Artykuł

    System identyfikacji wizualnej m.st. Warszawy jest zbiorem zasad dotyczących elementów graficznych – symboli miasta, w tym znaku promocyjnego, a także barw i typografii. Kreuje spójność wizerunkową i jednorodną szatę wizualną komunikatów, których nadawcą jest m.st. Warszawa. Pozwala w czytelny sposób komunikować się z mieszkańcami miasta oraz wszystkimi, do których kierujemy nasze działania informacyjne i promocyjne. Źródło przekazu jest łatwe do zidentyfikowania, a on sam bardziej...

  • Artykuł

    Zanim logotypy stały się nieodłącznym elementem identyfikacji wizualnej, miasta posługiwały się herbami. Nie bez przyczyny wiele miast europejskich swoje znaki promocyjne buduje w oparciu o historyczne herby i z powodzeniem wykorzystuje taką właśnie identyfikację w komunikacji z odbiorcami.

  • Artykuł

    ​​​​​​​Znak promocyjny „Zakochaj się w Warszawie” istnieje od 2004 roku. Proces jego powstawania był dosyć nietypowy, ponieważ do stworzenia logo, poza agencją kreatywną (co jest najczęściej wybieranym rozwiązaniem w takich przypadkach), zostali zaproszeni także mieszkańcy miasta.

  • Artykuł

    Jeżeli lubisz kontakt z naturą, w wolnym czasie chcesz otaczać się zielenią, Warszawa jest miastem dla Ciebie! W krótkim czasie w sercu wielkiego miasta możesz znaleźć się w zupełnie innej przestrzeni, np. w Puszczy Kampinoskiej, w Mazowieckim Parku Krajobrazowym, ogólnodostępnych historycznych ogrodach, miejskich lasach czy ogrodzie botanicznym. Bez względu na to czy lubisz bieganie, jazdę na rowerze, spacery, czy też wolisz polować z aparatem fotograficznym, z pewnością pokochasz to miasto.

  • Artykuł

    W dzisiejszym świecie wizerunek miasta kształtowany jest w dużej mierze w przestrzeni wirtualnej i za pośrednictwem mediów. Nie tylko portali informacyjnych, ale również mediów społecznościowych, teledysków czy seriali. Dlatego prowadzimy analizy komunikatów, treści i obrazów pojawiających się w mediach tradycyjnych i społecznościowych. W 2022 roku przeprowadziliśmy analizę tego jaką narrację prowadzą o Warszawie krajowe i zagraniczne media oraz jaki obraz miasta kształtuje się w mediach...

  • Artykuł

    Pracowity dzień za Tobą. Teraz masz czas dla siebie. Ile razy w Twojej głowie tkwiło pytanie: co zrobić z resztą dnia lub w weekend? Niezależnie od tego jaka forma aktywności jest Twoją ulubioną, w Warszawie znajdziesz niejeden sposób na jej realizację. Tutaj nie ma miejsca na nudę. Puść wodze fantazji i ruszaj w miasto!

  • Artykuł

    Skąd czerpać wiedzę o tym, jak postrzegają Warszawę jej mieszkańcy, Polacy czy obcokrajowcy? Albo jak stolica wypada na tle innych miast? Jest to możliwe dzięki badaniom i analizom, które pozwalają zidentyfikować czynniki kształtujące wizerunek miasta. Dzięki badaniom wiemy, co wyróżnia Warszawę pośród miast konkurencyjnych i jakie są silne strony marki miasta. Korzystamy zarówno z metod ilościowych, jak i jakościowych badań marketingowych. Analizujemy również, jak kształtuje się wizerunek...

  • Artykuł

    Cechy marki są odzwierciedleniem założeń Strategii #Warszawa2030. Wizja miasta przedstawiona w dokumencie opiera się na trzech filarach: aktywni mieszkańcy, przyjazne miejsce, otwarta metropolia.

  • Artykuł

    Budujemy wizerunek Warszawy w oparciu o cztery podstawowe cechy marki. Są nimi różnorodność, aktywność, otwartość i przyjazność.

  • Artykuł

    Różnorodna, aktywna, otwarta i przyjazna – taka właśnie jest Warszawa. To nie tylko europejska metropolia i ośrodek polityczno-gospodarczy. Stolica Polski to przede wszystkim jej mieszkanki i mieszkańcy, którzy tworzą to miasto i nadają mu niepowtarzalny charakter. Cztery cechy miasta (wartości jego marki) są odzwierciedleniem założeń Strategii #Warszawa2030. Wizja miasta przedstawiona w tym dokumencie opiera się na trzech filarach: aktywni mieszkańcy, przyjazne miejsce i otwarta metropolia.

  • Artykuł

    Markę miasta można nazwać marką parasolową dla innych marek: obiektów, instytucji, wydarzeń, przestrzeni, produktów a nawet osób. Każda z tych marek realizuje własne cele, często także określoną politykę promocyjną, ale z punktu widzenia marketingu miejsca nie da się ich oddzielić od marki miasta. Są jego częścią. Submarki tworzą i wpływają na wizerunek miasta. Mogą zwiększać jego potencjał, ofertę i różnorodność.

  • Artykuł

    Sposób w jaki m.st. Warszawa komunikuje o prowadzonych przez siebie działaniach – jak o nich mówi i jak je pokazuje – decyduje o tym, jak odbierana jest Warszawa. Chcemy, aby Warszawa była postrzegana jako miasto, które odpowiada na potrzeby mieszkanek i mieszkańców oraz innych użytkowników miasta. Jako miasto, które jest różnorodne, aktywne, otwarte i przyjazne.

  • Artykuł

    Symbole Warszawy stanowią część dziedzictwa historycznego, określają tożsamość miasta i są najbardziej tradycyjnymi elementami wizerunku stolicy. Symbolami są herb oraz flaga miasta, ale rolę symboli pełnią także elementy krajobrazu czy architektury, które nierozerwalnie kojarzą się ze stolicą Polski.

  • Artykuł

    Pojęcie marki miasta wywodzi się z koncepcji marketingu terytorialnego i jest związane z wizerunkiem miasta. W umysłach ludzi miasto funkcjonuje jako związane z nim skojarzenia i emocje, które tworzą jego obraz. Na wizerunek można wpływać stosunkowo łatwo, natomiast budowanie marki miasta, które jest wyjątkowo złożonym organizmem, to długotrwały proces. Miasta na całym świecie konkurują ze sobą na wielu płaszczyznach. W praktyce oferują bowiem potencjalnym inwestorom, nowy mieszkańcom czy...

  • Artykuł

    Miasta na całym świecie rywalizują w różnych konkursach i rankingach. Zwiększają w ten sposób swoją atrakcyjność dla inwestorów, turystów, ale i mieszkańców. Warszawa jest dynamicznie rozwijającym się miastem, a jej zalety i silne strony znajdują odzwierciedlenie w kolejnych rankingach, w których stolica zajmuje wysoką pozycję. Często na podium lub w pierwszej dziesiątce.

  • Artykuł

    Patronat honorowy Prezydenta m.st. Warszawy stanowi wyróżnienie dla przedsięwzięć, które mają istotne znaczenie dla mieszkańców Warszawy oraz dla budowania pozytywnego wizerunku stolicy w kraju i zagranicą. W artykule znajdują się informacje na temat najważniejszych zasad, które dotyczą wydarzeń obejmowanych patronatem oraz informacje praktyczne dla organizatorów, którzy chcą zwrócić się do m.st. Warszawy o przyznanie patronatu dla danego przedsięwzięcia.

  • Artykuł

    Jakie są wersje kolorystyczne znaku m.st. Warszawy? Znak m.st. Warszawy występuje w kilku wariantach kolorystycznych: kolorowym i kolorowym w kontrze (na czarnym tle), czerwonym, czarnym oraz białym. Wersja ozdobna – złota – stosowana jest w wyjątkowych sytuacjach, wyłącznie w druku. Dozwolone warianty kolorystyczne znajdują się Księdze identyfikacji wizualnej m.st. Warszawy na str. 7. Wersji kolorystycznych znaku nie można dowolnie zmieniać. Jadnak w uzasadnionych i wyjątkowych przypadkach...

  • Artykuł

    Promocja na ekranach w komunikacji miejskiej i w Galerii Metro Świętokrzyska Komunikacja miejska: Rezerwacji terminów na ekranach w komunikacji miejskiej można dokonać za pośrednictwem adresu mailowego: nosniki@um.warszawa.pl. Przed wysłaniem zgłoszenia prosimy o zapoznanie się z „Regulaminem zgłaszania projektów do promocji na ekranach LCD w tramwajach i autobusach” z dnia 20 marca 2023 r. Do pobrania: Regulamin zgłaszania projektów do promocji na ekranach LCD w tramwajach i autobusach ...

  • Artykuł

    Miasto stołeczne Warszawa należy do szerokiego grona krajowych i międzynarodowych sieci i organizacji. To cenna możliwość wymiany doświadczeń i czerpania inspiracji do działań w wielu obszarach funkcjonowania miasta. Dużym miastom i metropoliom zapewnia to także realny wpływ na kształtowanie polityk i strategii na poziomie europejskim i światowym.