Marka miasta

Plac Europejski. Ludzie odpoczywają na leżakach, dookoła widać biurowce.
Plac Europejski. fot. m.st. Warszawa

Otwarta, przyjazna, aktywna i różnorodna – taka właśnie jest Warszawa. To nie tylko europejska metropolia, ośrodek polityczno-gospodarczy. Stolica Polski to przede wszystkim jej mieszkańcy, którzy tworzą to miasto nadając mu niepowtarzalny charakter.

Otwarta

Warszawa to przestrzeń do działania oraz realizacji siebie. Każdy kto chce tu żyć i rozwijać się jest mile widziany. Tutaj mieszkańcy współdecydują o kształcie miasta, a ono słucha i odpowiada na ich potrzeby. Warszawiacy mają realny wpływ na to, jakim miastem jest Warszawa. Niezależnie od tego skąd pochodzisz, jakie są Twoje przekonania, w tym mieście poczujesz się jak w domu.

Przyjazna

Mieszkańcy stolicy są życzliwi, przyjaźnie nastawieni do siebie nawzajem i do innych. Tutaj każdy czuje się dobrze. W tym mieście nie ma miejsca na nietolerancję i wykluczenie. Warszawa to miejsce, w którym poczujesz, że jest ono właśnie dla Ciebie. To miasto wysokiej jakości życia i dobrze zorganizowane. Warszawiankom i Warszawiakom żyje się wygodnie.

Aktywna

Warszawa jest miastem, w którym dużo się dzieje. Swoim potencjałem wyzwala w ludziach to co najlepsze – energię do działania. To miejsce twórcze, dynamiczne, pełne energii oraz możliwości. Stolica naszego kraju nie zasypia. To miasto żyje całą dobę. Tutaj nie ma miejsca na nudę. Warszawa codziennie tworzy się na nowo. Mieszkańcy są jej siłą napędową i kapitałem. Kreatywność i energia Warszawiaków są motorem napędowym ciągłych zmian na lepsze.

Różnorodna

To miasto, w którym tradycja i historia spotykają się nowoczesnością i innowacyjnością, wielkomiejskość z lokalnością. Różnorodność Warszawy to także źródło inspiracji i możliwości. Jest magnesem, który przyciąga do miasta talenty i liderów. Jest różnorodna tak, jak różnorodni jesteśmy my – jej mieszkańcy. Dzięki temu każdy z nas odnajduje tutaj przestrzeń do kreowania siebie na wiele sposobów.

Cechy marki Warszawa

Cechy marki są odzwierciedleniem założeń Strategii #Warszawa2030. Wizja miasta przedstawiona w dokumencie opiera się na trzech filarach: aktywni mieszkańcy, przyjazne miejsceotwarta metropolia. Strategia określa kierunki rozwoju Warszawy. Zostały one zawarte w czterech celach strategicznych: odpowiedzialna wspólnota, wygodna lokalność, funkcjonalna przestrzeń oraz twórcze środowisko. Budujemy markę Warszawy równolegle i zgodnie z polityką rozwoju m.st. Warszawy.