null

Jak opowiadamy o Warszawie

Drukuj otwiera się w nowej karcie

Działania m.st. Warszawy, sposób w jaki je komunikujemy - jak mówimy i pokazujemy Warszawę, decydują o tym jak jest odbierana. Chcemy, aby Warszawa była postrzegana jako miasto dobrego życia, które zmienia się i dostosowuje do potrzeb mieszkańców.

Komunikacja skoncentrowana na odbiorcy

Markę Warszawa budują przede wszystkim nasze działania. Na postrzeganie Warszawy wpływa jednak również to, jak o tych działaniach mówimy i piszemy. W naszej komunikacji koncentrujemy się zawsze na odbiorcy. Z tą myślą przygotowaliśmy dwie publikacje: 

  • Marka Warszawa. Praktyczny przewodnik 

  • Wytyczne do komunikowania marki Warszawa w obszarze turystyki.

Marka Warszawa. Praktyczny przewodnik 

Materiał  przeznaczony jest przede wszystkim dla pracowników jednostek organizacyjnych m.st. Warszawy, którzy komunikują się z mieszkańcami i budują wizerunek miasta poprzez realizowane projekty.

Znajdują się w nim podstawowe wytyczne, jak prowadzić komunikację zadań dotyczących Warszawy oraz wskazówki, jak tworzyć komunikaty na temat działań. Ponieważ podstawowym dokumentem dla stolicy jest Strategia #Warszawa 2030, tematy w przewodniku przygotowaliśmy w oparciu o cele operacyjne strategii. 

Czytaj więcej: Marka Warszawa. Praktyczny przewodnik  

Wytyczne do komunikacji:

  1. Dbamy o siebie nawzajem – cel operacyjny 1.1.

  2. Wspólnie decydujemy o naszym mieście – cel operacyjny 1.2.

  3. Mamy dostęp do szerokiej oferty mieszkań – cel operacyjny 2.1.

  4. Aktywnie spędzamy czas wolny blisko domu – cel operacyjny 2.2.

  5. Korzystamy z usług blisko domu – cel operacyjny 2.3.

  6. Działamy w warunkach przyjaznych dla rozwoju biznesu – cel operacyjny 2.4.

  7. Korzystamy z atrakcyjnej przestrzeni publicznej – cel operacyjny 3.1.

  8. Żyjemy w czystym środowisku przyrodniczym – cel operacyjny 3.2.

  9. Korzystamy z przyjaznego systemu transportowego – cel operacyjny 3.3.

  10. Rozwijamy nasz twórczy potencjał – cel operacyjny 4.1.

  11. Generujemy innowacje – cel operacyjny 4.2.

  12. Przyciągamy talenty i liderów – cel operacyjny 4.3.

  13. Inspirujemy świat – cel operacyjny 4.4.

Wytyczne do komunikowania marki Warszawa w obszarze turystyki

Wytyczne przydadzą się przede wszystkim osobom i podmiotom zajmującym się tworzeniem komunikatów i opracowywaniem materiałów promocyjnych skierowanych do turystów krajowych i zagranicznych.

Publikacja podpowiada, w jaki sposób komunikować markę Warszawy potencjalnym turystom. Znajdują się tu wskazówki dotyczące tworzonych treści: np. cechy miasta, które należy podkreślać, jak budować narrację o Warszawie, jaki styl wypowiedzi stosować oraz jak konstruować komunikaty skierowane do gości odwiedzających stolicę.

Plik do pobrania: Wytyczne do komunikowania marki Warszawa w obszarze turystyki

Jak prawidłowo zapisać nazwę miasto stołeczne Warszawa

Nazwa miasto stołeczne Warszawa może być określona skrótem m.st. Warszawa. Skrócony zapis miasto stołeczne powinien wyglądać następująco: 

  • m.st. zawsze małymi literami i bez spacji

Dlaczego? Ponieważ członów skrótów rozdzielonych kropką nie rozdzielamy dodatkowo spacją.

Przy zapisie pełnej nazwy urzędu, każde słowo zapisujemy wielką literą:

  • Urząd Miasta Stołecznego Warszawy

Dlaczego? Ponieważ jest to oficjalna nazwa instytucji, ale kiedy piszemy o mieście, wówczas pisownia jest następująca: miasto stołeczne Warszawa.

Taka pisownia jest zgodna z zasadami języka polskiego, wykładnią Poradni Językowej Uniwersytetu Warszawskiego oraz Ustawą z dnia 15 marca 2002r. o ustroju miasta stołecznego Warszawy.