Wyniki wyszukiwania w serwisie Konsument

  • Artykuł

    Biuro podróży odpowiada zarówno za niewykonanie umowy, jak i nienależyte jej wykonanie (to znaczy wówczas, gdy wyjazd wprawdzie doszedł do skutku, jednak nie wszystkie świadczenia zostały wykonane zgodnie z umową). Typowymi uchybieniami ze strony biur podróży są zwykle: skrócenie pobytu z powodu zmiany godziny odlotów, zakwaterowanie w pokoju o niższym standardzie, brak atrakcji opisanych w umowie, takich jak basen, czy plac zabaw dla dzieci, inne niż obiecane położenie hotelu, itp.

  • Artykuł

    Organizator turystyki, który w czasie trwania danej imprezy turystycznej nie wykonuje przewidzianych w umowie usług, stanowiących istotną część programu tej imprezy, jest obowiązany, bez obciążania klienta dodatkowymi kosztami, wykonać w ramach tej imprezy odpowiednie świadczenie zastępcze. Jeżeli jakość świadczenia zastępczego jest niższa, od jakości usługi określonej w programie imprezy turystycznej, możesz żądać odpowiedniego obniżenia ceny imprezy.

  • Artykuł

    Niezależnie od tego, jak wcześnie wykupisz wyjazd, biuro nie może swobodnie zmienić ceny, która została ustalona w zaakceptowanej przez ciebie umowie. Przepisy jasno określają, w jakich sytuacjach biuro może podwyższyć cenę wycieczki:. Podwyższenie ceny jest dopuszczalne, jeżeli taką możliwość przewiduje umowa z klientem. Nie można podwyższyć ceny, jeżeli do wyjazdu pozostało 20 dni lub mniej, a także organizator musi wykazać (udokumentować), że konieczność podwyższenia ceny jest następstwem...

  • Artykuł

    Jeżeli organizator zmienia istotne warunki umowy przed rozpoczęciem wycieczki, ma obowiązek niezwłocznie powiadomić o tym swoich klientów. Nie ma przepisów, które jednoznacznie wskazywałyby, które warunki umowy są istotne, jednak za takie można by uznać: docelowe miejsce, termin wyjazdu, czy program wycieczki. Jeśli zmiana dotyczy ceny, zastosowanie mają odrębne zasady opisane tutaj.

  • Artykuł

    Jeżeli organizator zmienia istotne warunki umowy przed rozpoczęciem wycieczki, ma obowiązek niezwłocznie powiadomić o tym swoich klientów. Nie ma przepisów, które jednoznacznie wskazywałyby, które warunki umowy są istotne, jednak za takie można by uznać: docelowe miejsce, termin wyjazdu, czy program wycieczki.