Wyniki wyszukiwania w serwisie Konsument

  • Artykuł

    Usługi hotelarskie definiuje się jako krótkotrwałe, ogólnie dostępne wynajmowanie domów, mieszkań, pokoi, miejsc noclegowych, a także miejsc na ustawienie namiotów lub przyczep samochodowych oraz świadczenie, w obrębie obiektu, usług z tym związanych. Mogą być one świadczone w różnych rodzajach obiektów hotelarskich, takich jak:.

  • Artykuł

    W przypadku uszkodzenia, zagubienia lub zniszczenia bagażu, albo opóźnienia w dostarczeniu bagażu jako pasażer jesteś zobowiązany do złożenia pisemnej reklamacji w możliwie najkrótszym czasie. Jeśli reklamację kierujesz do zagranicznego przewoźnika, warto przygotować pismo w języku dla niego zrozumiałym (w Internecie dostępny jest formularz skargi konsumenckiej 'consumer complaint form' w języku angielskim).

  • Artykuł

    Przykład: Antoni Kowalski po 3 latach spędzonych w Atenach, postanowił wrócić do kraju. Kupił bilety lotnicze do Katowic. Na lotnisku okazało się, że odmówiono mu przyjęcia na pokład samolotu. Nie otrzymał żadnych dodatkowych wyjaśnień. Jakie ma prawa?.

  • Artykuł

    Przykład: Monika Lato jest blogerką modową i dosyć często podróżuje. Kupiła bilety z Krakowa do Mediolanu w klasie ekonomicznej. W samolocie okazało się, że umieszczono ją w klasie biznes. Jednocześnie otrzymała informacje od stewardessy, że związku z zaistniałą sytuacją będzie musiała dopłacić 50 EUR. Konsumentka odmówiła. Czy zachowanie stewardessy było zgodne z obowiązującymi przepisami prawa?.

  • Artykuł

    Przykład:. Adam Nowak. na wakacje postanowił polecieć samolotem. Na lotnisku okazało się, że jego lot jest opóźniony o 2 godziny. Po upływie 120 minut pasażer otrzymał informację, że lot odbędzie się dopiero następnego dnia rano. Jakie prawa przysługują konsumentowi?. Zakres twoich uprawnień w przypadku opóźnienia jest uzależniony od okoliczności danej sprawy, w szczególności zależy od okresu opóźnienia i długości konkretnego lotu.