Wyniki wyszukiwania w serwisie Konsument

  • Artykuł

    Jeżeli przedsiębiorca opóźnia się z wykonaniem umowy, w tym również z rozpoczęciem prac, masz prawo reagować, tzn. wyznaczyć mu dodatkowy termin lub od razu odstąpić od umowy jeśli jest oczywiste, że wykonawca nie zdąży wykonać umowy w ustalonym czasie. Najlepiej zrób to na piśmie.

  • Artykuł

    W przypadku, gdy w trakcie trwania prac zauważysz, że przedsiębiorca wykonuje umowę w sposób niezgodny z waszymi ustaleniami, masz prawo wezwać go do zmiany sposobu wykonania. Zrób to na piśmie, aby w przyszłości wykonawca nie mógł zarzucić ci, że zmiany te zaakceptowałeś i wyraziłeś zgodę na kontynuowanie prac. W wezwaniu należy wyznaczyć przedsiębiorcy termin na wprowadzenie zmian, z zastrzeżeniem, że po bezskutecznym jego upływie, odstąpisz od umowy.

  • Artykuł

    Każda ze stron może zrezygnować z realizacji umowy, rozwiązując ją bądź odstępując od niej. Rozwiązanie umowy jest możliwe na każdym etapie, jeżeli obie strony wyrażają na to zgodę. Niektóre umowy przewidują też sytuacje, w których jedna ze stron może daną umowę wypowiedzieć i regulują kwestię rozliczeń w przypadku rozwiązania umowy.

  • Artykuł

    W przypadku, gdy ceny usług nie są ustalane indywidualnie, w miejscu świadczenia usług (np. w warsztatach, salonach fryzjerskich i kosmetycznych) powinien znajdować się widoczny dla klientów cennik. Wówczas obie strony związane są tym cennikiem.

  • Artykuł

    Jeżeli umówisz się na wynagrodzenie ryczałtowe, podwyższenie tego wynagrodzenia jest praktycznie niedopuszczalne, nawet wtedy, gdy przy zawieraniu umowy nie można było przewidzieć rozmiaru lub kosztów prac. Jedynie, taka nieprzewidziana zmiana warunków, w efekcie której usługodawca poniesie rażącą stratę, może uzasadnić podwyższenie ryczałtu lub rozwiązanie umowy.