Wyniki wyszukiwania w serwisie Konsument

  • Artykuł

    Roszczenia z umowy przewozu, zarówno twoje wobec przewoźnika z powodu nienależycie wykonanej umowy, jak też przewoźnika wobec ciebie z tytułu jazdy bez ważnego biletu przedawniają się z upływem roku. Bieg przedawnienia zawiesza się na okres od dnia wniesienia reklamacji lub wezwania do zapłaty do dnia udzielenia odpowiedzi na reklamację lub wezwania do zapłaty i zwrócenia załączonych dokumentów, najwyżej jednak na okres przewidziany do załatwienia reklamacji lub wezwania do zapłaty.

  • Artykuł

    Podróżny może złożyć do przewoźnika reklamację:. z tytułu niewykonania lub nienależytego wykonania umowy przewozu; gdy nie zgadza się z treścią wezwania do zapłaty i może udowodnić, że posiadał ważny dokument przewozu lub dokument poświadczający jego uprawnienie do przejazdu bezpłatnego lub ulgowego Reklamację należy złożyć w formie pisemnej do konkretnego przewoźnika, czyli do tego przedsiębiorcy, który był odpowiedzialny za naszą podróż pociągiem lub autobusem/autokarem. Reklamacja powinna...

  • Artykuł

    Przykład: Alicja Kwiatkowska w ciepły letni wieczór wracała od swojej przyjaciółki do domu autobusem linii 175. W trakcie podróży podszedł do niej mężczyzna twierdząc, że jest kontrolerem biletów. Po chwili namysłu Alicja poprosiła go o pokazanie identyfikatora. Mężczyzna odmówił. Czy jego zachowanie było prawidłowe? Oczywiście nie!.

  • Artykuł

    Jeżeli przedsiębiorca wprawdzie rozpoczął prace w terminie, wykonuje je w taki sposób, że jakość jego prac nie budzi twoich wątpliwości, ale spóźnił się z ich zakończeniem, nie musisz oczekiwać na dokończenie wszystkich prac, domagając się ich wykonania i naprawienia ewentualnej szkody. W pierwszej kolejności sprawdź, czy nie zastrzegłeś w umowie, że w przypadku przekroczenia terminu, będziesz miał prawo odstąpić od umowy.

  • Artykuł

    W pierwszej kolejności należy sprawdzić, czy w umowie zastrzeżona została kara umowna na wypadek opóźnienia w oddaniu rezultatu prac. Jeżeli tak – przysługuje ci prawo do żądania kary, zgodnie z umówionymi ustaleniami. Twoje uprawnienie jest niezależne od tego, czy w wyniku opóźnienia czy innej określonej w umowie przyczyny, poniosłeś jakąś szkodę, czy nie. Musisz jedynie wykazać, że w umowie zastrzeżono karę umowną oraz to, że przedsiębiorca dopuścił się uchybień, na wypadek których kara...