Wyniki wyszukiwania w serwisie Konsument

  • Artykuł

    W umowie sprzedaży, jak w każdej umowie, występują co najmniej dwie strony. W umowie sprzedaży konsumenckiej stronami są konsument i przedsiębiorca.

  • Artykuł

    Zasadniczo, roszczenia w związku z nieprawidłowościami w umowie przewozu osób lub przesyłek bagażowych przedawniają się z upływem roku. Oznacza, że po upływie tego czasu dochodzenie roszczeń przed sądem może być utrudnione lub wręcz niemożliwe jeśli przedsiębiorca podniesie przed sądem zarzut przedawnienia. Bieg przedawnienia zawiesza się na okres od dnia wniesienia reklamacji lub wezwania do zapłaty do dnia udzielenia odpowiedzi na reklamację lub wezwania do zapłaty i zwrócenia załączonych...

  • Artykuł

    Podróżny może złożyć do przewoźnika reklamację:. z tytułu niewykonania lub nienależytego wykonania umowy przewozu; gdy nie zgadza się z treścią wezwania do zapłaty i może udowodnić, że posiadał ważny dokument przewozu lub dokument poświadczający jego uprawnienie do przejazdu bezpłatnego lub ulgowego Reklamację należy złożyć w formie pisemnej do konkretnego przewoźnika, czyli do tego przedsiębiorcy, który był odpowiedzialny za naszą podróż pociągiem lub autobusem/autokarem. Reklamacja powinna...

  • Artykuł

    Możesz dochodzić odszkodowania od przewoźnika za niewykonanie lub nienależyte wykonanie umowy (np. odwołanie, opóźnienie pociągu, autokaru) na zasadach określonych w kodeksie cywilnym oraz w ustawie Prawo przewozowe.

  • Artykuł

    W przypadku, gdy przewoźnik z uzasadnionych względów (w każdej sprawie należy oceniać to indywidualnie) spodziewa się, że dany kurs, który odbywa się regularnie będzie odwołany lub odjazd z terminalu będzie opóźniony o ponad 120 minut lub w przypadku nadkompletu, pasażerowi niezwłocznie daje się wybór pomiędzy:.