Wyniki wyszukiwania w serwisie Konsument

  • Artykuł

    Jako właściciel karty odpowiadasz za nieautoryzowane płatności w wysokości równowartości do 150 euro, jeżeli taka transakcja jest skutkiem:. • posłużenia się zgubioną lub skradzioną kartą albo. • przywłaszczenia lub innego nieuprawnionego użycia karty, jeśli nie dopełniłeś obowiązku.

  • Artykuł

    Karty płatnicze to karty uprawniające do wypłaty gotówki (np. w bankomacie) lub umożliwiające dokonywanie transakcji bezgotówkowych (np. płatność kartą za zakupy w sklepie stacjonarnym lub internetowym). Do najpopularniejszych należą karty debetowe i kredytowe. Karty debetowe umożliwiają wykonywanie transakcji płatniczych w ramach środków zgromadzonych na rachunku i przyznanych w ramach limitu zadłużenia (tzw. debetu).

  • Artykuł

    W swoich relacjach z konsumentami przedsiębiorstwa energetyczne często posługują się niezrozumiałymi dla nas nazwami – poniżej znajdziesz wyjaśnienie najważniejszych pojęć:. Dystrybucja paliw i energii elektrycznej – jest to transport energii sieciami dystrybucyjnymi w celu dostarczenia jej właściwym odbiorcom. Punkt pomiarowy – faktyczne miejsce zainstalowanego urządzenia pomiarowego, w którym dokonuje się pomiaru (odczytu).

  • Artykuł

    Sprzedawcy często nie rozumieją, że składając reklamację konsument udziela im najcenniejszych informacji o towarze, który mają w sprzedaży i że rzetelne, terminowe załatwienie reklamacji jest istotnym elementem budowania relacji z każdym klientem. Dlatego zdarzają się sytuacje odrzucania 'z zasady' reklamacji konsumenckich, nawet kiedy reklamacje te są słuszne. Do standardowych 'argumentów' używanych w negatywnych odpowiedziach na reklamacje należą:.

  • Artykuł

    Jeżeli otrzymałeś rozliczenie, które nie pokrywa się z rzeczywistym zużyciem energii elektrycznym lub gazu w danym okresie rozliczeniowym, bądź budzi ono jakiekolwiek inne twoje zastrzeżenia przysługuje ci reklamacja. Możesz ją złożyć w każdej chwili w dowolnej formie. Pamiętaj jednak, że dla zabezpieczenia twoich roszczeń najlepiej będzie zachować formę pisemną. Reklamację złóż jak najszybciej, najlepiej przed upływem terminu płatności otrzymanej faktury.