Wyniki wyszukiwania w serwisie Konsument

  • Artykuł

    O wadach towaru dowiesz się tutaj. Znajdziesz tam między innymi informacje o rękojmi i gwarancji, a także wzór reklamacji. Wada odebranego przez ciebie towaru nie ma wpływu na prawo do odstąpienia od umowy. Oznacza to, że możesz odstąpić od umowy niezależnie od istnienia wady. Jeżeli upłynął wskazany w punkcie 5 termin do odstąpienia od umowy, a towar jest wadliwy, możesz dochodzić swoich praw z tytułu rękojmi lub gwarancji (jeżeli gwarancja została ci udzielona).

  • Artykuł

    Jeżeli odesłana przez ciebie paczka z towarem wróci, ponieważ sprzedawca odmówi jej przyjęcia albo nie odebrał jej w terminie, powinieneś się z nim skontaktować (np. list polecony za potwierdzeniem odbioru) i zażądać zwrotu należnych ci z tytułu odstąpienia od umowy pieniędzy.

  • Artykuł

    Prawo do odstąpienia od umowy zawartej poza lokalem nie przysługuje w odniesieniu do umów:1) o świadczenie usług, jeżeli przedsiębiorca wykonał w pełni usługę, za twoją wyraźną zgodą i jednocześnie zostałeś poinformowany przed rozpoczęciem świadczenia, że po spełnieniu świadczenia, utracisz prawo odstąpienia od umowy (dotyczy to na przykład usługi VOD, Pay Per View);

  • Artykuł

    W chwili odstąpienia przez ciebie od umowy zawartej poza lokalem przedsiębiorstwa wygasają powiązane z nią umowy dodatkowe, jeżeli na ich podstawie świadczenie jest spełniane przez przedsiębiorcę lub osobę trzecią na podstawie porozumienia z przedsiębiorcą. Jeżeli umowa dodatkowa została zawarta z osobą trzecią, przedsiębiorca informuje tę osobę o odstąpieniu przez ciebie od umowy.

  • Artykuł

    Pamiętaj, że ponosisz odpowiedzialność za zmniejszenie wartości rzeczy będące wynikiem korzystania z niej w sposób wykraczający poza konieczny do stwierdzenia charakteru, cech i funkcjonowania rzeczy (chyba, że przedsiębiorca nie poinformował cię o prawie odstąpienia od umowy).