Wyniki wyszukiwania w serwisie Konsument
- Artykuł
Codziennie zawierasz wiele umów, wsiadając do autobusu, czy podpisując umowę z operatorem telekomunikacyjnym, albo z bankiem. Niektóre z tych umów nie są przez ciebie negocjowane, nie masz faktycznego wpływu na ich treść: przystępujesz do nich i podpisujesz umowę w kształcie zaproponowanym przez przedsiębiorcę. Są to umowy zawierane według wzorca umowy. Przy czym do wzorca zalicza się zarówno dokument o nazwie „umowa", jak i stanowiące załącznik do umowy ogólne warunki umów, czy regulaminy.
źródło: um.warszawa.pl/waw/konsument
- Artykuł
Praktyka rynkowa stosowana przez przedsiębiorę wobec ciebie - konsumenta - jest nieuczciwa, jeżeli:jest sprzeczna z dobrymi obyczajami i jednocześniew istotny sposób zniekształca lub może zniekształcić twoje zachowanie rynkowe:przed zawarciem umowy dotyczącej produktu, w trakcie jej zawierania lub po jej zawarciu.
źródło: um.warszawa.pl/waw/konsument
- Artykuł
Czy pośrednik musi posiadać licencję?. Pośrednicy w obrocie nieruchomościami nie muszą posiadać licencji do wykonywania zawodu pośrednika. Muszą natomiast prowadzić działalność gospodarczą (mieć firmę) i ubezpieczyć się od odpowiedzialności cywilnej. Przepisy nie określają jednak sankcji za brak ubezpieczenia pośrednika. Na rynku nieruchomości można więc spotkać pośredników, którzy nie posiadają ubezpieczenia od odpowiedzialności cywilnej. Forma umowy i jej treść.
źródło: um.warszawa.pl/waw/konsument
- Artykuł
Po wyczerpaniu drogi reklamacyjnej możesz skorzystać z pomocy Rzecznika Finansowego. Do zadań Rzecznika należy rozpatrywanie wniosków wniesionych na skutek nieuwzględnienia roszczeń klienta w trybie rozpatrywania reklamacji, jak również niewykonania czynności wynikających z uznanej reklamacji.
źródło: um.warszawa.pl/waw/konsument
- Artykuł
Odpowiedź powinna zawierać w szczególności uzasadnienie faktyczne i prawne (chyba że reklamacja została rozpatrzona zgodnie z twoją wolą) oraz wyczerpującą informację na temat stanowiska przedsiębiorcy ze wskazaniem odpowiednich warunków umowy oraz imię i nazwisko osoby udzielającej odpowiedzi ze wskazaniem jej stanowiska. Jeśli twoja reklamacja została uznana, odpowiedź powinna także określać termin jej zrealizowania, nie dłu
źródło: um.warszawa.pl/waw/konsument