Wyniki wyszukiwania w serwisie Konsument

  • Artykuł

    Zdarza się, że operatorzy telekomunikacyjni stosują automatyczne przedłużanie umowy na kolejny okres bez pytania konsumenta o zgodę. Praktyki takie są kwestionowane przez Prezesa Urzędu Ochrony Konkurencji i Konsumentów jako niezgodne z prawem i niekorzystne dla konsumentów.

  • Artykuł

    Operatorzy telekomunikacyjni masowo posługują się wszelkiego rodzaju promocjami. Często polegają one na tym, że oferują zawarcie umowy na czas określony, najczęściej roku albo dwóch lat i w związku z tym oferują ulgę, na przykład w comiesięcznej opłacie abonamentowej, w opłacie za przyłączenie do sieci albo ulgę na telefon, smartfon lub inne urządzenie (które bywa wtedy sprzedawane za złotówkę, choć jego wartość jest wielokrotnie większa).

  • Artykuł

    Zgodnie z przepisami kodeksu cywilnego możesz uchylić się od skutków prawnych swojego oświadczenia woli (na podstawie którego zwarłeś umowę) wtedy, kiedy złożyłeś to oświadczenie woli pod wpływem błędu co do treści czynności prawnej. Uchylenie się od skutków prawnych jest dopuszczalne tylko wtedy, jeżeli błąd został wywołany przez drugą stronę umowy albo gdy druga strona wiedziała o błędzie lub mogła go z łatwością zauważyć.

  • Artykuł

    Skutkiem zawarcia umowy w lokalu przedsiębiorcy jest wejście umowy w życie w terminie wskazanym w umowie. Zarówno ty, jak i przedsiębiorca, zobowiązani jesteście do wykonania umowy. Nie przysługuje ci prawo odstąpienia od umowy, a co najwyżej prawo jej wypowiedzenia. Umowa musi wskazywać skutki jej wypowiedzenia. Umowa o świadczeń według telekomunikacyjnych może być zawarta na czas nieokreślony. Najczęściej jednak zawierana jest na czas określony. O skutkach rozwiązania takiej umowy przed...

  • Artykuł

    Jeżeli zawarłeś umowę poza lokalem operatora lub na odległość (za pomocą formularza udostępnionego na stronie internetowej operatora), masz prawo odstąpienia od umowy.Jak to zrobić dowiesz się tutaj. Odstąpienie od zmiany warunków umowy. Jeżeli operator telekomunikacyjny dokonuje zmiany warunków umowy za pomocą środków porozumiewania się na odległość (w tym telefonicznie, przy użyciu poczty elektronicznej lub faksu), masz prawo do odstąpienia od umowy, jeśli te zmiany uznasz za niekorzystne...