Wyniki wyszukiwania w serwisie Konsument

  • Artykuł

    Przepisy prawa zobowiązują przedsiębiorstwa wodociągowo-kanalizacyjne do dostarczania swoich usług zgodnie z zawartą umową. Jeżeli jednak usługi są świadczone nieprawidłowo, a w szczególności otrzymane rozliczenia budzą poważne zastrzeżenia, masz prawo je zareklamować.

  • Artykuł

    Nie ma jednolitych zasad składania reklamacji z tytułu gwarancji - o wszystkim decydują postanowienia zamieszczone w dokumencie gwarancyjnym. Innymi słowy, ponieważ gwarancji udziela gwarant i robi to dobrowolnie, również gwarant decyduje o warunkach gwarancji. Jeśli chcesz się dowiedzieć, w jaki sposób złożyć reklamację z tytułu gwarancji, zajrzyj do dokumentu gwarancyjnego. To z jego postanowień wynika:.

  • Artykuł

    Zdarzają się sytuacje, w których odbiorcy usług dokonują poboru energii w sposób sprzeczny z zawartą umową lub nawet bez jej zawarcia. Mamy wówczas do czynienia z nielegalnym poborem energii. Pamiętaj, że jest to zachowanie sprzeczne z przepisami prawa i może ono nieść ze sobą konsekwencje nie tylko natury cywilnoprawnej, ale również karne. Nielegalnym poborem energii nazywamy pobieranie energii elektrycznej lub gazu:.

  • Artykuł

    Gwarancja udzielana jest w formie tzw. oświadczenia gwarancyjnego (może to być np. karta gwarancyjna, ale może być np. obietnica złożona w reklamie). W oświadczeniu gwarancyjnym wyszczególnione są po polsku, w sposób jasny i zrozumiały:.

  • Artykuł

    Gwarancja może być udzielona przez producenta, sprzedawcę albo inny podmiot, np. importera. Jest to dodatkowa, dobrowolna umowa proponowana przez gwaranta, która może dawać ci dodatkowe korzyści. Jeśli na towar udzielona została gwarancja – nie musisz z niej korzystać!. Jeśli w rzeczy, którą kupiłeś ujawni się wada, to ty decydujesz czy chcesz skorzystać z rękojmi i złożyć reklamację do sprzedawcy, czy do gwaranta. Udzielenie gwarancji nie pozbawia konsumenta uprawnień przysługujących z...