Wyniki wyszukiwania w serwisie Konsument
- Artykuł
wyrok WSA w Warszawie z 29 września 2010 VII SA_Wa 1166_10
źródło: um.warszawa.pl/waw/konsument
- Artykuł
wyrok WSA w Warszawie z 29 września 2010 VII SA_Wa 1166_10
źródło: um.warszawa.pl/waw/konsument
- Artykuł
wyrok WSA w Krakowie z 15 lutego 2012 III SA_Kr 961 _11
źródło: um.warszawa.pl/waw/konsument
- Artykuł
wyrok TK z 2 grudnia 2008 K 37_07
źródło: um.warszawa.pl/waw/konsument
- Artykuł
wyrok TS UE z 19 listopada 2009 w sprawach połączonych C 402_07 i C 432_07
źródło: um.warszawa.pl/waw/konsument
- Artykuł
wyrok TK z 2 grudnia 2008 K 37_07
źródło: um.warszawa.pl/waw/konsument
- Artykuł
wyrok SOKiK z 1 grudnia 2004 XIII Ama54_04
źródło: um.warszawa.pl/waw/konsument
- Artykuł
wyrok SN z 28 września 2004 IV CK 640_03
źródło: um.warszawa.pl/waw/konsument
- Artykuł
wyrok SN z 24 marca 2011 I CSK 372_10
źródło: um.warszawa.pl/waw/konsument
- Artykuł
wyrok SN z 19 lutego 2010 IV CSK 428_09
źródło: um.warszawa.pl/waw/konsument
- Artykuł
wyrok Sądu Najwyższego z dnia 10 października 2003 II CK 113_02
źródło: um.warszawa.pl/waw/konsument
- Artykuł
wyrok SN z 2 października 1998 III CKN 578_98
źródło: um.warszawa.pl/waw/konsument
- Artykuł
wyrok Sądu Apelacyjnego w Warszawie z 13 grudnia 2011 - VI ACa 870_11
źródło: um.warszawa.pl/waw/konsument
- Artykuł
wyrok Sądu Apelacyjnego w Katowicach z 5 lutego 2009 I ACa 772_08
źródło: um.warszawa.pl/waw/konsument
- Artykuł
wyrok Sądu Apelacyjnego w Katowicach z 5 lutego 2009 I ACa 772_08
źródło: um.warszawa.pl/waw/konsument
- Artykuł
uchwała SN z 19 listopada 2010 III CZP 79_10
źródło: um.warszawa.pl/waw/konsument
- Artykuł
uchwała SN z 8 marca 2006 III CZP105_05
źródło: um.warszawa.pl/waw/konsument
- Artykuł
uchwała SN z 8 marca 2006 III CZP105_05
źródło: um.warszawa.pl/waw/konsument
- Artykuł
Udając się do hotelu zabierasz ze sobą również bagaże. Obiekt, z którego korzystasz zapewnia nie tylko nocleg, ale i przechowanie twoich przedmiotów, ponosząc za nie odpowiedzialność. Obiekty noclegowe ponoszą odpowiedzialność za rzeczy wniesione przez ich gości, które znajdują się na terenie obiektu, a także za rzeczy, które wprawdzie znajdują się już poza terenem obiektu, ale w miejscu wskazanym przez pracownika hotelu lub pod jego opieką. Odpowiedzialność ta nie dotyczy samochodów i...
źródło: um.warszawa.pl/waw/konsument
- Artykuł
Ponieważ często rezerwacje pokoi robimy ze znacznym wyprzedzeniem, ważne jest to, by ustalić zasady ewentualnej rezygnacji na wypadek, gdybyś nie mógł skorzystać z rezerwacji. Przepisy nie regulują szczegółowo tych zasad, dlatego w dużym stopniu zależą one od polityki danego obiektu. W praktyce wiele obiektów umożliwia bezpłatną rezygnację w określonym terminie, inne natomiast pobierają za rezygnację opłatę.
źródło: um.warszawa.pl/waw/konsument
- Artykuł
Przepisy prawa nie regulują w sposób szczególny umów hotelarskich. Zawierając umowę o wynajem pokoju w hotelu, zawierasz w rzeczywistości kilka różnych umów, takich jak:.
źródło: um.warszawa.pl/waw/konsument
- Artykuł
Usługi hotelarskie definiuje się jako krótkotrwałe, ogólnie dostępne wynajmowanie domów, mieszkań, pokoi, miejsc noclegowych, a także miejsc na ustawienie namiotów lub przyczep samochodowych oraz świadczenie, w obrębie obiektu, usług z tym związanych. Mogą być one świadczone w różnych rodzajach obiektów hotelarskich, takich jak:.
źródło: um.warszawa.pl/waw/konsument
- Artykuł
W przypadku uszkodzenia, zagubienia lub zniszczenia bagażu, albo opóźnienia w dostarczeniu bagażu jako pasażer jesteś zobowiązany do złożenia pisemnej reklamacji w możliwie najkrótszym czasie. Jeśli reklamację kierujesz do zagranicznego przewoźnika, warto przygotować pismo w języku dla niego zrozumiałym (w Internecie dostępny jest formularz skargi konsumenckiej 'consumer complaint form' w języku angielskim).
źródło: um.warszawa.pl/waw/konsument
- Artykuł
Przykład: Antoni Kowalski po 3 latach spędzonych w Atenach, postanowił wrócić do kraju. Kupił bilety lotnicze do Katowic. Na lotnisku okazało się, że odmówiono mu przyjęcia na pokład samolotu. Nie otrzymał żadnych dodatkowych wyjaśnień. Jakie ma prawa?.
źródło: um.warszawa.pl/waw/konsument
- Artykuł
Przykład: Monika Lato jest blogerką modową i dosyć często podróżuje. Kupiła bilety z Krakowa do Mediolanu w klasie ekonomicznej. W samolocie okazało się, że umieszczono ją w klasie biznes. Jednocześnie otrzymała informacje od stewardessy, że związku z zaistniałą sytuacją będzie musiała dopłacić 50 EUR. Konsumentka odmówiła. Czy zachowanie stewardessy było zgodne z obowiązującymi przepisami prawa?.
źródło: um.warszawa.pl/waw/konsument
- Artykuł
Przykład:. Adam Nowak. na wakacje postanowił polecieć samolotem. Na lotnisku okazało się, że jego lot jest opóźniony o 2 godziny. Po upływie 120 minut pasażer otrzymał informację, że lot odbędzie się dopiero następnego dnia rano. Jakie prawa przysługują konsumentowi?. Zakres twoich uprawnień w przypadku opóźnienia jest uzależniony od okoliczności danej sprawy, w szczególności zależy od okresu opóźnienia i długości konkretnego lotu.
źródło: um.warszawa.pl/waw/konsument
- Artykuł
Przykład:. Alicja Nowak dnia 14 lipca 2016 r. obchodziła swoje 30-te urodziny. Jako prezent otrzymała od rodziców bilety lotnicze z Warszawy do Paryża. Od wielu lat marzyła o takiej wycieczce, także bardzo się ucieszyła i zaczęła planować wyjazd. Po przybyciu na lotnisko okazało się, że lot został odwołany. Jakie ma prawa w tej sytuacji?.
źródło: um.warszawa.pl/waw/konsument
- Artykuł
W dzisiejszych czasach zawarcie umowy, czyli zakup biletów lotniczych przez konsumenta może nastąpić za pośrednictwem stron internetowych poszczególnych linii lotniczych lub serwisów oferujących pośrednictwo w sprzedaży biletów lotniczych lub w biurze konkretnego przewoźnika lub w biurze podróży. Bez względu jednak na to, w jaki sposób bilety kupimy, zwróć uwagę na treść umowy, jaką zawierasz, w szczególności zapoznaj się z regulaminem danego przewoźnika lotniczego.
źródło: um.warszawa.pl/waw/konsument
- Artykuł
Jeśli konsument kupuje pakiet usług turystycznych (ale nie jedną usługę), czyli imprezę turystyczną, jest chroniony przepisami na wypadek utraty płynności finansowej przez organizatora imprezy. Organizator imprez turystycznych, jak również pośrednik mają obowiązek zapewnić klientom, na wypadek swojej niewypłacalności:.
źródło: um.warszawa.pl/waw/konsument
- Artykuł
Składając reklamację konsument powinien jasno określić swoje żądania. W praktyce ścisłe określenie żądań reklamacyjnych jest bardzo często niemożliwe. Wynika to ze specyfiki usług turystycznych i trudności w określeniu wysokości poniesionej szkody. Jeżeli masz problem z określeniem, jakiego odszkodowania możesz żądać od biura podróży, pomocna może być w takiej sytuacji tzw. tabela frankfurcka.
źródło: um.warszawa.pl/waw/konsument