Wyniki wyszukiwania w serwisie Konsument
- Artykuł
Duży wybór, niższa cena, oszczędność czasu – to główne zalety zakupów w sieci. Rządzą się one jednak swoimi prawami. Jakimi? Przed internetową gorączką zakupu biletów na imprezy sportowe, czy kulturalne UOKiK oraz Międzynarodowa Sieć Ochrony Konsumentów (ICPEN) przypominają o tym, jakie mamy prawa.
źródło: um.warszawa.pl/waw/konsument
- Artykuł
Patronat Honorowy objęli: Ministerstwo Gospodarki, Urząd Ochrony Konkurencji i Konsumentów, Prezydent m.st. Warszawy oraz Pani Róża Thun, Poseł do Parlamentu Europejskiego. Organizatorem Targów jest Stowarzyszenie Konsumentów Polskich.
źródło: um.warszawa.pl/waw/konsument
- Artykuł
800 007 707 – to numer infolinii konsumenckiej, która umożliwia uzyskanie bezpłatnej porady prawnej. Uruchomiona z inicjatywy Urzędu Ochrony Konkurencji i Konsumentów jest jednym ze sposobów na zdobycie wiedzy przydatnej konsumentom w wypadku problemu z nieuczciwym przedsiębiorcą.
źródło: um.warszawa.pl/waw/konsument
- Artykuł
Prezes Urzędu Komunikacji Elektronicznej apeluje w sprawie usług świadczonych za pośrednictwem usług SMS Premium.
źródło: um.warszawa.pl/waw/konsument
- Artykuł
Miejski Rzecznik Konsumentów w Warszawie ostrzega, że na jednym z popularniejszych portali aukcyjnych coraz częściej pojawiają się aukcje, których treść sugeruje zakup aparatu telefonicznego. W rzeczywistości kupujący otrzymuje tylko zdjęcie reklamowanego towaru - w cenie … telefonu!
źródło: um.warszawa.pl/waw/konsument
- Artykuł
W związku z dużą ilością wpływających do Urzędu m.st. Warszawy skarg na przewoźnika posługującego się nazwą „TAKI”, w marcu 2010 r. Prezydent Warszawy cofnęła przedsiębiorcy licencję transportową. Samorządowe Kolegium Odwoławcze w Warszawie orzekło o zasadności jej wydania i utrzymaniu jej w mocy.
źródło: um.warszawa.pl/waw/konsument
- Artykuł
Prezes UOKiK uznała, że Getin Noble Bank naruszył zbiorowe interesy konsumentów pobierając niezgodnie z prawem opłaty od użytkowników swoich kart kredytowych, którzy spóźniali się ze spłatą zadłużenia.
źródło: um.warszawa.pl/waw/konsument
- Artykuł
Spółka Intrum Justitia prowadzi windykację wierzytelności na zlecenie innych przedsiębiorców ale też skupuje długi i wówczas działa we własnym imieniu. W celu odzyskania długów kontaktuje się z dłużnikami listownie, telefonicznie a czasami za pośrednictwem windykatorów.
źródło: um.warszawa.pl/waw/konsument
- Artykuł
W dniu 17 września 2010 r. weszła w życie ustawa zmieniająca ustawę o usługach turystycznych.
źródło: um.warszawa.pl/waw/konsument
- Artykuł
Miejski Rzecznik Konsumentów w Warszawie po raz pierwszy podjął się roli reprezentanta grupy konsumentów warszawskich w sprawie przeciwko bankowi.
źródło: um.warszawa.pl/waw/konsument
- Artykuł
Ustawa reguluje postępowanie cywilne w sprawach, w których dochodzone są roszczenia jednego rodzaju co najmniej 10 osób oparte na jednakowej podstawie faktycznej lub prawnej, jeżeli istotne okoliczności faktyczne uzasadniające żądanie są wspólne dla wszystkich roszczeń.
źródło: um.warszawa.pl/waw/konsument
- Artykuł
W zakresie standardów jakościowych przedsiębiorstwo energetyczne zobowiązane jest m.in. do:.
źródło: um.warszawa.pl/waw/konsument
- Artykuł
wzór obliczania RRSO
źródło: um.warszawa.pl/waw/konsument
- Artykuł
Formularze pism procesowych w postępowaniu cywilnym dostępne są na stronie Ministerstwa Sprawiedliwości.
źródło: um.warszawa.pl/waw/konsument
- Artykuł
wzór prospektu informacyjnego
źródło: um.warszawa.pl/waw/konsument
- Artykuł
Jeżeli przedsiębiorca wprawdzie rozpoczął prace w terminie, wykonuje je w taki sposób, że jakość jego prac nie budzi twoich wątpliwości, ale spóźnił się z ich zakończeniem, nie musisz oczekiwać na dokończenie wszystkich prac, domagając się ich wykonania i naprawienia ewentualnej szkody. W pierwszej kolejności sprawdź, czy nie zastrzegłeś w umowie, że w przypadku przekroczenia terminu, będziesz miał prawo odstąpić od umowy.
źródło: um.warszawa.pl/waw/konsument
- Artykuł
Jeżeli przedsiębiorca opóźnia się z wykonaniem umowy, w tym również z rozpoczęciem prac, masz prawo reagować, tzn. wyznaczyć mu dodatkowy termin lub od razu odstąpić od umowy jeśli jest oczywiste, że wykonawca nie zdąży wykonać umowy w ustalonym czasie. Najlepiej zrób to na piśmie.
źródło: um.warszawa.pl/waw/konsument
- Artykuł
W przypadku, gdy w trakcie trwania prac zauważysz, że przedsiębiorca wykonuje umowę w sposób niezgodny z waszymi ustaleniami, masz prawo wezwać go do zmiany sposobu wykonania. Zrób to na piśmie, aby w przyszłości wykonawca nie mógł zarzucić ci, że zmiany te zaakceptowałeś i wyraziłeś zgodę na kontynuowanie prac. W wezwaniu należy wyznaczyć przedsiębiorcy termin na wprowadzenie zmian, z zastrzeżeniem, że po bezskutecznym jego upływie, odstąpisz od umowy.
źródło: um.warszawa.pl/waw/konsument
- Artykuł
Często przy zawieraniu umów, wpłacamy na poczet ich wykonania pewną kwotę. Takie wpłaty wnoszone są przy zawieraniu samej umowy lub też w późniejszym okresie, jeszcze przed rozpoczęciem prac. Jeżeli nie dojdzie do wykonania umowy, należy rozliczyć zapłaconą kwotę. Do rozliczeń konieczne jest ustalenie, jakie jest przeznaczenie tej kwoty, czy jest to tzw. zaliczka czy zadatek. Jeżeli z umowy wprost nie wynika, że zapłacona przez ciebie kwota jest zadatkiem, oznacza to, że zapłaciłeś zaliczkę.
źródło: um.warszawa.pl/waw/konsument
- Artykuł
Rozwiązanie umowy jest możliwe na każdym etapie, jeżeli obie strony wyrażają na to zgodę. Niektóre umowy przewidują też sytuacje, w których jedna ze stron może daną umowę wypowiedzieć i regulują kwestię rozliczeń w przypadku rozwiązania umowy.
źródło: um.warszawa.pl/waw/konsument