Wyniki wyszukiwania w serwisie Konsument

  • Artykuł

    Reklamację usługi telekomunikacyjnej możesz złożyć m. in. na:.

  • Artykuł

    Opłacając abonament za uczestniczenie w zajęciach masz prawo oczekiwać od przedsiębiorcy, że będzie świadczył usługi z należytą starannością, zgodnie z warunkami umowy. Przepisy, które stosuje się odpowiednio do umów o świadczenie usług szeroko rozumianych jako usługi rekreacyjno – sportowe, nie przewidują żadnego trybu składania reklamacji.

  • Artykuł

    Przykład:Pani Iwona wykupiła trzymiesięczny karnet na zajęcia aqua-aerobic, była dwa razy na tych zajęciach, ale nie jest zadowolona ani z formy ani ze sposobu prowadzenia zajęć. Teraz żałuje, że zdecydowała się na to, najchętniej wycofałaby się z tego, ale nie bardzo wie, czy może i ewentualnie jak ma to zrobić.

  • Artykuł

    Przykład:Pan Michał w miniony weekend będąc na zakupach w centrum handlowym uczestniczył w prezentacji urządzeń sportowych zorganizowanych przez siłownię, która znajduje się nieopodal jego miejsca zamieszkania. Skorzystał z promocji i wykupił sześciomiesięczny karnet na siłownię. Poszedł kilka razy na siłownię, jednak stwierdził, że oczekiwał czego innego i siłownia to nie dla niego. Zastanawia się tylko, czy może odstąpić od tej umowy, skoro zaczął już korzystać z karnetu.

  • Artykuł

    Zawierając umowę z przedsiębiorcą prowadzącym siłownię, klub sportowy, klub fitness, kort tenisowy zawierasz umowę o korzystanie z usług sportowo – rekreacyjnych. Jest to umowa o charakterze cywilno-prawnym. W ramach tej umowy korzystasz z pomieszczeń, urządzeń i sprzętu, należącego do przedsiębiorcy w sposób zgodny z ich przeznaczeniem i wynikający z ich właściwości, bierzesz udział w zajęciach organizowanych przez przedsiębiorcę, na zasadach zależnych od rodzaju karnetu, który wykupiłeś.

  • Artykuł

    Jeżeli sprzedawca zawiesił swoją działalność, możesz dochodzić od niego roszczeń. Nie ma to żadnego wpływu na toczące się postępowania reklamacyjne, czy sądowe.

  • Artykuł

    Dane sprzedawcy powinny znajdować się na wydanym ci paragonie. Jeżeli chcesz je zweryfikować, masz proste możliwości:. 1. Jeżeli sprzedawcą jest osoba fizyczna prowadząca działalność gospodarczą jej dane możesz sprawdzić korzystając z bazy danych o nazwie Centralna Ewidencja i Informacja o Działalności Gospodarczej (CEiDG), która jest dostępna w Internecie. Aby przejść do wyszukiwania danych w tej bazie kilknij tutaj.

  • Artykuł

    Sprzedawca jest profesjonalistą, powinien doskonale wiedzieć, jakie cechy, właściwości ma towar, którym handluje. Jego obowiązkiem jest udzielenie ci jasnych, zrozumiałych i niewprowadzających w błąd informacji w języku polskim. Musi to zrobić jeszcze przed zawarciem umowy. Udzielone przez sprzedawcę informacje powinny nie tylko ułatwić ci podjęcie racjonalnej decyzji dotyczącej zakupu, ale także umożliwić prawidłowe i pełne korzystanie z kupionej rzeczy. W szczególności sprzedawca musi podać:.

  • Artykuł

    Najpowszechniejszą z umów zawieranych przez konsumentów jest umowa sprzedaży, zawierana w tradycyjnym stacjonarnym sklepie lub punkcie sprzedaży, np. na straganie należącym do sprzedawcy. Konsumencką umowę sprzedaży możesz zawrzeć ustnie (np. sprzedaż gazety lub butów) bądź pisemnie (np. sprzedaż samochodu). Kasując bilet w tramwaju też zawierasz umowę - kupujesz przejazd tramwajem; jest to tzw. umowa przez przystąpienie.

  • Artykuł

    W umowie sprzedaży, jak w każdej umowie, występują co najmniej dwie strony. W umowie sprzedaży konsumenckiej stronami są konsument i przedsiębiorca.

  • Artykuł

    Zasadniczo, roszczenia w związku z nieprawidłowościami w umowie przewozu osób lub przesyłek bagażowych przedawniają się z upływem roku. Oznacza, że po upływie tego czasu dochodzenie roszczeń przed sądem może być utrudnione lub wręcz niemożliwe jeśli przedsiębiorca podniesie przed sądem zarzut przedawnienia. Bieg przedawnienia zawiesza się na okres od dnia wniesienia reklamacji lub wezwania do zapłaty do dnia udzielenia odpowiedzi na reklamację lub wezwania do zapłaty i zwrócenia załączonych...

  • Artykuł

    Podróżny może złożyć do przewoźnika reklamację:. z tytułu niewykonania lub nienależytego wykonania umowy przewozu; gdy nie zgadza się z treścią wezwania do zapłaty i może udowodnić, że posiadał ważny dokument przewozu lub dokument poświadczający jego uprawnienie do przejazdu bezpłatnego lub ulgowego Reklamację należy złożyć w formie pisemnej do konkretnego przewoźnika, czyli do tego przedsiębiorcy, który był odpowiedzialny za naszą podróż pociągiem lub autobusem/autokarem. Reklamacja powinna...

  • Artykuł

    Możesz dochodzić odszkodowania od przewoźnika za niewykonanie lub nienależyte wykonanie umowy (np. odwołanie, opóźnienie pociągu, autokaru) na zasadach określonych w kodeksie cywilnym oraz w ustawie Prawo przewozowe.

  • Artykuł

    W przypadku, gdy przewoźnik z uzasadnionych względów (w każdej sprawie należy oceniać to indywidualnie) spodziewa się, że dany kurs, który odbywa się regularnie będzie odwołany lub odjazd z terminalu będzie opóźniony o ponad 120 minut lub w przypadku nadkompletu, pasażerowi niezwłocznie daje się wybór pomiędzy:.

  • Artykuł

    W przypadku, gdy istnieją uzasadnione powody, aby przypuszczać, że przyjazd pociągu będzie opóźniony o ponad 60 minut w stosunku do umowy przewozu, masz wybór pomiędzy:.

  • Artykuł

    Każdy przewoźnik może indywidualnie określić szczegółowe zasady dotyczące twojego bagażu, w szczególności, ile sztuk możesz zabrać do pociągu czy autokaru bez ponoszenia dodatkowych kosztów.

  • Artykuł

    Dowodem zawarcia umowy i opłacenia kosztów podróży jest na ogół ważny bilet.

  • Artykuł

    Przed rozpoczęciem podróży albo w miejscu zatrzymania środka transportowego na drodze przewozu, zawsze możesz zrezygnować z podróży, czyli odstąpić od umowy. Dotyczy to zarówno przewozów kolejowych, jak i autobusowych/autokarowych, ale nie dotyczy tzw. komunikacji komunalnej.

  • Artykuł

    W idealnym świecie pociągi i autobusy odjeżdżają punktualnie, a nasze bagaże docierają do celu. Zdarzają się jednak w życiu sytuacje, w których czekamy na pociąg kilka godzin albo gdy wysiadamy z autokaru, okazuje się, że nie ma naszej walizki. Warto znać swoje prawa.

  • Artykuł

    Roszczenia z umowy przewozu, zarówno twoje wobec przewoźnika z powodu nienależycie wykonanej umowy, jak też przewoźnika wobec ciebie z tytułu jazdy bez ważnego biletu przedawniają się z upływem roku. Bieg przedawnienia zawiesza się na okres od dnia wniesienia reklamacji lub wezwania do zapłaty do dnia udzielenia odpowiedzi na reklamację lub wezwania do zapłaty i zwrócenia załączonych dokumentów, najwyżej jednak na okres przewidziany do załatwienia reklamacji lub wezwania do zapłaty.