Wyniki wyszukiwania w serwisie Konsument
- Artykuł
Przykład:Pani Aneta od kilku miesięcy uczęszcza na zajęcia w szkole językowej. Zapisała się na kurs, bo zajęcia miały być prowadzone w czteroosobowych grupach i przez rodowitych Hiszpanów. Z czasem do jej grupy dołączyły jeszcze dwie osoby, a ostatnio poinformowano ją, że od przyszłego miesiąca zajęcia będzie prowadziła polska lektorka. Pani Aneta obawia się, że w tej sytuacji szkoła nie przygotuje jej do egzaminu, a ona nie uzyska certyfikatu.
źródło: um.warszawa.pl/waw/konsument
- Artykuł
Szkoła ma prawo do zmiany umowy w trakcie jej obowiązywania, ale nie może tego robić dowolnie i zmiana taka powinna być dokonana na podstawie odpowiedniego zapisu znajdującego się w umowie - tzw. klauzuli modyfikacyjnej. Oznacza to, że w umowie, którą zawarłeś rozpoczynając naukę na uczelni, powinien być zapis, który jasno precyzuje okoliczności, w jakich szkoła może zmienić warunki umowy.
źródło: um.warszawa.pl/waw/konsument
- Artykuł
Przykład:
źródło: um.warszawa.pl/waw/konsument
- Artykuł
W przypadku umów o świadczenie usług edukacyjnych zawieranych w obrocie z konsumentami, przedsiębiorcy najczęściej posługują się przygotowanymi już wcześniej umowami – tzw. wzorcami umownymi. Zdarza się, że w umowach tych przedsiębiorcy umieszczają zapisy, które mogą nie być korzystne dla ciebie i mogą stanowić tzw. klauzule niedozwolone.
źródło: um.warszawa.pl/waw/konsument
- Artykuł
Zgodnie z przepisami prawa, umowy o nauczanie zawierane przez konsumentów z uczelnią wyższą, szkołą policealną, innymi placówkami oświatowymi, bądź wychowawczymi, takimi jak przedszkole, czy żłobek, mają charakter umowy zlecenia. Są to umowy wzajemne, w których obie strony zobowiązują się w taki sposób, że świadczenie jednej strony ma być odpowiednikiem świadczenia drugiej strony. I tak, przedsiębiorca świadczy usługi edukacyjne, za które konsument uiszcza czesne lub inne opłaty (wynagrodzenie).
źródło: um.warszawa.pl/waw/konsument
- Artykuł
Operator telekomunikacyjny ma prawo wprowadzić zmiany do obowiązującej cię umowy, regulaminu, czy cennika, pod warunkiem, że w umowie znajduje się klauzula, która upoważnia go do dokonania takich zmian, zgodnie na przykład z Decyzją Prezesa UOKiK, którą znajdziesz tutaj. Ma jednak obowiązek doręczyć ci na piśmie treść każdej proponowanej zmiany warunków umowy, regulaminu, czy cennika.
źródło: um.warszawa.pl/waw/konsument
- Artykuł
W przypadku zawieszenia usługi należy wyróżnić dwie sytuacje:.
źródło: um.warszawa.pl/waw/konsument
- Artykuł
Masz prawo rozwiązania umowy w przypadku zmiany miejsca zamieszkania, na zasadach wskazanych w umowie.
źródło: um.warszawa.pl/waw/konsument
- Artykuł
Masz prawo zwrócenia się do operatora telekomunikacyjnego o przeniesienie usługi telewizji. Równocześnie operator nie ma obowiązku przeniesienia twojej usługi w inne miejsce. Przeniesienie nastąpi na zasadzie porozumienia twojego z operatorem telekomunikacyjnym. Przede wszystkim zależy od istnienia technicznych możliwości przeniesienia usługi telewizji w nowe miejsce u tego operatora.
źródło: um.warszawa.pl/waw/konsument
- Artykuł
Kupując towar w sklepie zawierasz umowę ze sprzedawcą. Wówczas, to sprzedawca jest dla ciebie stroną umowy sprzedaży i to on odpowiada wobec ciebie za jakość towaru i jego zgodność z zawartą umową. Jeśli kupiona rzecz okaże się niezgodna z umową lub ujawnią się w niej wady, reklamację składaj do sprzedawcy. Zawsze po zawarciu umowy sprzedaży konsumenckiej, możesz z mocy prawa reklamować wadliwy towar, korzystając z przepisów o rękojmi.
źródło: um.warszawa.pl/waw/konsument
- Artykuł
Zdarza się, że operatorzy telekomunikacyjni stosują automatyczne przedłużanie umowy na kolejny okres bez pytania konsumenta o zgodę. Praktyki takie są kwestionowane przez Prezesa Urzędu Ochrony Konkurencji i Konsumentów jako niezgodne z prawem i niekorzystne dla konsumentów.
źródło: um.warszawa.pl/waw/konsument
- Artykuł
Operatorzy telekomunikacyjni masowo posługują się wszelkiego rodzaju promocjami. Często polegają one na tym, że oferują zawarcie umowy na czas określony, najczęściej roku albo dwóch lat i w związku z tym oferują ulgę, na przykład w comiesięcznej opłacie abonamentowej, w opłacie za przyłączenie do sieci albo ulgę na telefon, smartfon lub inne urządzenie (które bywa wtedy sprzedawane za złotówkę, choć jego wartość jest wielokrotnie większa).
źródło: um.warszawa.pl/waw/konsument
- Artykuł
Zgodnie z przepisami kodeksu cywilnego możesz uchylić się od skutków prawnych swojego oświadczenia woli (na podstawie którego zwarłeś umowę) wtedy, kiedy złożyłeś to oświadczenie woli pod wpływem błędu co do treści czynności prawnej. Uchylenie się od skutków prawnych jest dopuszczalne tylko wtedy, jeżeli błąd został wywołany przez drugą stronę umowy albo gdy druga strona wiedziała o błędzie lub mogła go z łatwością zauważyć.
źródło: um.warszawa.pl/waw/konsument
- Artykuł
Skutkiem zawarcia umowy w lokalu przedsiębiorcy jest wejście umowy w życie w terminie wskazanym w umowie. Zarówno ty, jak i przedsiębiorca, zobowiązani jesteście do wykonania umowy. Nie przysługuje ci prawo odstąpienia od umowy, a co najwyżej prawo jej wypowiedzenia. Umowa musi wskazywać skutki jej wypowiedzenia. Umowa o świadczeń według telekomunikacyjnych może być zawarta na czas nieokreślony. Najczęściej jednak zawierana jest na czas określony. O skutkach rozwiązania takiej umowy przed...
źródło: um.warszawa.pl/waw/konsument
- Artykuł
Jeżeli zawarłeś umowę poza lokalem operatora lub na odległość (za pomocą formularza udostępnionego na stronie internetowej operatora), masz prawo odstąpienia od umowy.Jak to zrobić dowiesz się tutaj. Odstąpienie od zmiany warunków umowy. Jeżeli operator telekomunikacyjny dokonuje zmiany warunków umowy za pomocą środków porozumiewania się na odległość (w tym telefonicznie, przy użyciu poczty elektronicznej lub faksu), masz prawo do odstąpienia od umowy, jeśli te zmiany uznasz za niekorzystne...
źródło: um.warszawa.pl/waw/konsument
- Artykuł
Umowa o świadczenie usług telekomunikacyjnych powinna określać w jasnej, zrozumiałej i łatwo dostępnej formie w szczególności następujące kwestie:.
źródło: um.warszawa.pl/waw/konsument
- Artykuł
Umowa o świadczenie usług telekomunikacyjnych powinna być zawarta w formie pisemnej, dokumentowej bądź elektronicznej. Powyższe wymogi nie dotyczą umów zawieranych przez dokonanie czynności faktycznych, np. skorzystania z publicznego aparatu telefonicznego.
źródło: um.warszawa.pl/waw/konsument
- Artykuł
Roszczenia operatora telekomunikacyjnego o zapłatę kwot wynikających z zawartej przez ciebie umowy o świadczenie usług telekomunikacyjnych przedawniają się z upływem lat trzech. Dotyczy to przykładowo roszczenia o zapłatę abonamentu, albo roszczenia związanego z zapłatą części ulgi, która została ci przyznana w promocji w przypadku, gdy rozwiązałeś umowę przed upływem okresu promocyjnego.
źródło: um.warszawa.pl/waw/konsument
- Artykuł
Mogą się zdarzyć takie sytuacje, że rozwiążesz z operatorem telekomunikacyjnym umowę, ewentualnie umowa ta wygaśnie na skutek upływu terminu (przykładowo: umowa jest zawarta na 24 miesiące i upłynął ten okres) i nie zwrócisz sprzętu operatorowi w terminie, który jest przewidziany w umowie na zwrot sprzętu. Chodzi przykładowo o zwrot dekodera, który umożliwiał ci odbiór telewizji kablowej.
źródło: um.warszawa.pl/waw/konsument
- Artykuł
Reklamację możesz złożyć w każdej jednostce operatora, w formie pisemnej, ustnej, elektronicznej (przy czym elektronicznie tylko wtedy, jeżeli operator wskaże ci w umowie albo w regulaminie możliwość elektronicznego składania reklamacji). Powinieneś dostać potwierdzenie złożenia reklamacji.
źródło: um.warszawa.pl/waw/konsument