Wyniki wyszukiwania w serwisie Konsument
- Artykuł
Nawet jeśli bank/SKOK zabezpiecza swoje instrumenty płatnicze, pamiętaj, że także jesteś zobowiązany do zachowania należytej staranności i postępowania zgodnie z zawarta umową.
źródło: um.warszawa.pl/waw/konsument
- Artykuł
Przestępczość z wykorzystaniem kart płatniczych i bankowości elektronicznej. Usługi płatnicze są chętnie i masowo wykorzystywane. Niestety są popularne nie tylko wśród użytkowników, ale i przestępców. Płatność przelewem, kartą debetową, kredytową, telefonem, zegarkiem, niesie ze sobą pewne ryzyko. Jakie niebezpieczeństwa grożą twoim finansom?. Do najczęstszych przestępstw należą:.
źródło: um.warszawa.pl/waw/konsument
- Artykuł
Jeżeli zawarłeś umowę na odległość możesz od niej odstąpić w terminie 14 dni, bez podawania jakiejkolwiek przyczyny oraz bez ponoszenia jakichkolwiek kosztów.
źródło: um.warszawa.pl/waw/konsument
- Artykuł
Rynek energetyczny zapewnia odbiorcom końcowym - konsumentom, prawo wyboru sprzedawcy energii. Od kilku lat w Polsce pojawiają się nowe firmy specjalizujące się w sprzedaży gazu czy też energii elektrycznej. Zjawisko to, poprzez wzrost konkurencji, może wpływać korzystnie na jakość usług, różnorodność ofert oraz atrakcyjne ceny. Zmiana sprzedawcy energii może okazać się zatem jednym ze sposobów na obniżenie rachunków za prąd lub gaz.
źródło: um.warszawa.pl/waw/konsument
- Artykuł
Skoro umowę można zawrzeć, można ją też rozwiązać, jednak zasady, na jakich to się odbywa, zależą od kilku okoliczności. W przypadku umów sprzedaży zawieranych w tradycyjnym sklepie do rozwiązania umowy czyli zwrotu towaru pełnowartościowego może dojść tylko za zgodą obu stron.
źródło: um.warszawa.pl/waw/konsument
- Artykuł
Coraz częściej zasypywani jesteśmy różnymi ofertami przedsiębiorstw energetycznych. Otrzymujemy telefony z propozycjami zmiany dostawcy, nasze domy odwiedzają przedstawiciele handlowi obiecujący obniżenie cen energii elektrycznej lub gazu. Przyjmując ofertę złożoną w tak nietypowych warunkach zawierasz tzw. umowę na odległość (np. przez telefon, Internet) lub umowę poza lokalem przedsiębiorstwa (np. w twoim mieszkaniu).
źródło: um.warszawa.pl/waw/konsument
- Artykuł
Żywność możesz reklamować z tytułu rękojmi tak, jak każdy inny kupiony towar. Jedynym ograniczeniem może być termin przydatności do spożycia lub data minimalnej trwałości. Na etykietach środków spożywczych lub na półkach sklepowych - w przypadku żywności sprzedawanej luzem, na wagę, znajdziesz informację o dacie minimalnej trwałości lub terminie przydatności do spożycia. Mają one różne znaczenie, a więc:.
źródło: um.warszawa.pl/waw/konsument
- Artykuł
Decydując się na kupno od przedsiębiorcy rzeczy używanych, nie tracisz uprawnień wynikających z rękojmi, tzn. w przypadku ujawnienia się wady takiej rzeczy też masz prawo reklamować ją u sprzedawcy. Sprzedawca może skrócić okres swojej odpowiedzialności za wady do jednego roku. Jednak musi cię o tym poinformować przed zawarciem umowy. Podstawa prawna:art. 535-576 Kodeksu cywilnego.
źródło: um.warszawa.pl/waw/konsument
- Artykuł
Sprzedawca odpowiada za wady fizyczne sprzedanej ci rzeczy, jeżeli stwierdzisz ich występowanie przed upływem dwóch lat od wydania ci towaru. Jednak roszczenia z tytułu rękojmi za wady fizyczne rzeczy sprzedanej przedawniają się z upływem roku od dnia stwierdzenia wady. Równocześnie, termin przedawnienia nie może się skończyć przed upływem dwóch lat od wydania ci rzeczy. Dla swojego dobra powinieneś jak najszybciej po wykryciu wady zgłosić roszczenia do sprzedawcy. Niemniej jednak pamiętaj o...
źródło: um.warszawa.pl/waw/konsument
- Artykuł
Jako właściciel karty odpowiadasz za nieautoryzowane płatności w wysokości równowartości do 150 euro, jeżeli taka transakcja jest skutkiem:. • posłużenia się zgubioną lub skradzioną kartą albo. • przywłaszczenia lub innego nieuprawnionego użycia karty, jeśli nie dopełniłeś obowiązku.
źródło: um.warszawa.pl/waw/konsument
- Artykuł
Jako właściciel karty odpowiadasz za nieautoryzowane płatności w wysokości równowartości do 150 euro, jeżeli taka transakcja jest skutkiem:. • posłużenia się zgubioną lub skradzioną kartą albo. • przywłaszczenia lub innego nieuprawnionego użycia karty, jeśli nie dopełniłeś obowiązku.
źródło: um.warszawa.pl/waw/konsument
- Artykuł
Karty płatnicze to karty uprawniające do wypłaty gotówki (np. w bankomacie) lub umożliwiające dokonywanie transakcji bezgotówkowych (np. płatność kartą za zakupy w sklepie stacjonarnym lub internetowym). Do najpopularniejszych należą karty debetowe i kredytowe. Karty debetowe umożliwiają wykonywanie transakcji płatniczych w ramach środków zgromadzonych na rachunku i przyznanych w ramach limitu zadłużenia (tzw. debetu).
źródło: um.warszawa.pl/waw/konsument
- Artykuł
W swoich relacjach z konsumentami przedsiębiorstwa energetyczne często posługują się niezrozumiałymi dla nas nazwami – poniżej znajdziesz wyjaśnienie najważniejszych pojęć:. Dystrybucja paliw i energii elektrycznej – jest to transport energii sieciami dystrybucyjnymi w celu dostarczenia jej właściwym odbiorcom. Punkt pomiarowy – faktyczne miejsce zainstalowanego urządzenia pomiarowego, w którym dokonuje się pomiaru (odczytu).
źródło: um.warszawa.pl/waw/konsument
- Artykuł
Sprzedawcy często nie rozumieją, że składając reklamację konsument udziela im najcenniejszych informacji o towarze, który mają w sprzedaży i że rzetelne, terminowe załatwienie reklamacji jest istotnym elementem budowania relacji z każdym klientem. Dlatego zdarzają się sytuacje odrzucania 'z zasady' reklamacji konsumenckich, nawet kiedy reklamacje te są słuszne. Do standardowych 'argumentów' używanych w negatywnych odpowiedziach na reklamacje należą:.
źródło: um.warszawa.pl/waw/konsument
- Artykuł
Jeżeli otrzymałeś rozliczenie, które nie pokrywa się z rzeczywistym zużyciem energii elektrycznym lub gazu w danym okresie rozliczeniowym, bądź budzi ono jakiekolwiek inne twoje zastrzeżenia przysługuje ci reklamacja. Możesz ją złożyć w każdej chwili w dowolnej formie. Pamiętaj jednak, że dla zabezpieczenia twoich roszczeń najlepiej będzie zachować formę pisemną. Reklamację złóż jak najszybciej, najlepiej przed upływem terminu płatności otrzymanej faktury.
źródło: um.warszawa.pl/waw/konsument
- Artykuł
1. Pierwsza reklamacja. Składając pierwszy raz reklamację kupionej rzeczy, najczęściej wyrazisz żądanie usunięcia wady lub wymiany rzeczy na wolną od wad. Twoje żądanie może być niemożliwe do spełnienia, np. żądasz nowej pary butów, ale ten model nie jest już produkowany lub żądasz naprawy mebli, ale części do nich są wycofane z rynku ze względu na szkodliwe składniki.
źródło: um.warszawa.pl/waw/konsument
- Artykuł
1. Termin na odpowiedź sprzedawcy na reklamację. Sprzedawca nie tylko musi przyjąć każdą reklamację, musi też ją rozpatrzyć i ustosunkować się do niej w terminie 14 dni. Jeżeli żądałeś naprawy lub wymiany rzeczy, bądź obniżenia ceny, brak odpowiedzi na reklamację w ciągu 14 dni oznacza uznanie żądania zawartego w reklamacji za zasadne. Jeżeli odstąpiłeś od umowy i zażądałeś zwrotu ceny, brak reakcji sprzedawcy nie oznacza uznania twoich roszczeń.
źródło: um.warszawa.pl/waw/konsument
- Artykuł
Składając reklamację decydujesz, jaki sposób jej załatwienia zaspokoi twoje roszczenia. Dlatego wyrażasz żądanie, a nie prośbę w stosunku do sprzedawcy. Katalog żądań dla reklamacji z tytułu rękojmi jest określony przepisami i obejmuje:.
źródło: um.warszawa.pl/waw/konsument
- Artykuł
Rękojmia oznacza, że sprzedawca odpowiada względem ciebie za wadę fizyczną lub wadę prawną, jeżeli rzecz, którą ci sprzedał taką wadę posiada. W przypadku konsumenckich umów sprzedaży wada prawna występuje rzadko i dotyczy na ogół sytuacji, w której sprzedawca nie był uprawniony do dysponowania sprzedawaną rzeczą, np. kupiony przez ciebie telefon nie był własnością sprzedawcy (był kradziony), ktoś inny miał prawo pierwokupu, sąd zabezpieczył tę rzecz jako dowód w sprawie.
źródło: um.warszawa.pl/waw/konsument
- Artykuł
Przedawnienie jest instytucją prawa cywilnego, która ogranicza w czasie możliwość dochodzenia roszczenia. Bieg przedawnienia rozpoczyna się od dnia, w którym roszczenie stało się lub mogło stać się wymagalne, a więc od momentu, gdy dłużnik zobowiązany był do spełnienia swojego świadczenia (np. zapłaty ceny). Jego skutkiem jest to, że po upływie terminu przedawnienia ten, przeciw komu przysługuje roszczenie, może uchylić się od jego zaspokojenia.
źródło: um.warszawa.pl/waw/konsument