Wyniki wyszukiwania w serwisie Konsument

  • Artykuł

    Korzystanie ze zbiorowej komunikacji komunalnej, tzw. komunikacji miejskiej (autobusy, tramwaje, trolejbusy, metro) jest w dzisiejszych czasach bardzo popularne, w szczególności w większych miastach w Polsce. Dzięki temu możesz oszczędzić czas i pieniądze. Kwestie dotyczące zarówno twoich, jak i przewoźnika praw i obowiązków zostały uregulowane w szczególności w ustawie Prawo przewozowe, w ustawie o publicznym transporcie zbiorowym oraz w uchwałach rady miasta lub powiatu.

  • Artykuł

    Corocznie z różnych form działań rzecznika korzystają dziesiątki tysięcy mieszkańców Warszawy. Najliczniej udzielane są porady i informacje. Rzecznik podejmuje także setki interwencji występując do przedsiębiorców, ponadto udziela konsumentom pomocy w dochodzeniu roszczeń na drodze sądowej.

  • Artykuł

    Miejski Rzecznik Konsumentów wykonuje zadania samorządu powiatowego w zakresie ochrony konsumentów.Podstawę prawną działania Miejskiego Rzecznika Konsumentów stanowią przepisy ustawy o ochronie konkurencji i konsumentów (tekst jednolity: Dz. U. z 2015 r. poz. 184). Do zadań rzecznika należy w szczególności.

  • Artykuł

    Rzecznik nie pomoże w sprawach:. roszczeń przedsiębiorców. Przedsiębiorcą jest osoba prawna, jednostka organizacyjna, ale także osoba fizyczna, prowadząca we własnym imieniu działalność gospodarczą lub zawodową (art. 431 kodeksu cywilnego). Przedsiębiorcy poszukujący pomocy prawnej w dochodzeniu swych roszczeń powinni zwrócić się do radcy prawnego. Wyszukiwarka radców prawnych dostepna jest na stronie Okręgowej Izby Radców Prawnych w Warszawie http://rejestrradcow.pl/rw/;.

  • Artykuł

    Rolą rzecznika jest przede wszystkim udzielanie konsumentom porad i informacji prawnej.

  • Artykuł

    Wniosek powinien zawierać co najmniej: wskazanie osoby, od której pochodzi (imię i nazwisko) i jej adres zamieszkania, opis istotnych w sprawie okoliczności faktycznych wskazanie na czym polega naruszenie praw konsumenta wskazanie czego wnioskodawca oczekuje od przedsiębiorcy. Podanie numeru telefonu i adresu e-mail nie jest obowiązkowe, ale znacznie ułatwi kontakt w sprawie. Podanie adresu e-mail jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na otrzymywanie drogą elektroniczną...

  • Artykuł

    Wniosek powinien zawierać co najmiej: wskazanie osoby, od której pochodzi (imię i nazwisko) i jej adres zamieszkania, opis istotnych w sprawie okoliczności faktycznych wskazanie na czym polega naruszenie praw konsumenta wskazanie czego wnioskodawca oczekuje od przedsiębiorcy. Podanie numeru telefonu i adresu e-mail nie jest obowiązkowe, ale znacznie ułatwi kontakt w sprawie. Podanie adresu e-mail jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na otrzymywanie drogą elektroniczną informacji o...

  • Artykuł

    ul. Canaletta 2 00-099 Warszawa tel. (+48) 22 44 33 444, fax (+48) 22 44 33 470 e-mail: konsument@um.warszawa.pl Godziny pracy: Poniedziałek: 8.00 – 18.00 Wtorek-piątek: 8.00 – 16.00

  • Artykuł

    Wniosek do Miejskiego Rzecznika Konsumentów o udzielenie pomocy w sprawie o ochronę praw konsumentów

  • Artykuł

    Tabela Frankfurcka