Wyniki wyszukiwania w serwisie Konsument

  • Artykuł

    Żywność możesz reklamować z tytułu rękojmi tak, jak każdy inny kupiony towar. Jedynym ograniczeniem może być termin przydatności do spożycia lub data minimalnej trwałości. Na etykietach środków spożywczych lub na półkach sklepowych - w przypadku żywności sprzedawanej luzem, na wagę, znajdziesz informację o dacie minimalnej trwałości lub terminie przydatności do spożycia. Mają one różne znaczenie, a więc:.

  • Artykuł

    Coraz częściej zasypywani jesteśmy różnymi ofertami przedsiębiorstw energetycznych. Otrzymujemy telefony z propozycjami zmiany dostawcy, nasze domy odwiedzają przedstawiciele handlowi obiecujący obniżenie cen energii elektrycznej lub gazu. Przyjmując ofertę złożoną w tak nietypowych warunkach zawierasz tzw. umowę na odległość (np. przez telefon, Internet) lub umowę poza lokalem przedsiębiorstwa (np. w twoim mieszkaniu).

  • Artykuł

    Decydując się na kupno od przedsiębiorcy rzeczy używanych, nie tracisz uprawnień wynikających z rękojmi, tzn. w przypadku ujawnienia się wady takiej rzeczy też masz prawo reklamować ją u sprzedawcy. Sprzedawca może skrócić okres swojej odpowiedzialności za wady do jednego roku. Jednak musi cię o tym poinformować przed zawarciem umowy. Podstawa prawna:art. 535-576 Kodeksu cywilnego.

  • Artykuł

    Sprzedawca odpowiada za wady fizyczne sprzedanej ci rzeczy, jeżeli stwierdzisz ich występowanie przed upływem dwóch lat od wydania ci towaru. Jednak roszczenia z tytułu rękojmi za wady fizyczne rzeczy sprzedanej przedawniają się z upływem roku od dnia stwierdzenia wady. Równocześnie, termin przedawnienia nie może się skończyć przed upływem dwóch lat od wydania ci rzeczy. Dla swojego dobra powinieneś jak najszybciej po wykryciu wady zgłosić roszczenia do sprzedawcy. Niemniej jednak pamiętaj o...

  • Artykuł

    Jako właściciel karty odpowiadasz za nieautoryzowane płatności w wysokości równowartości do 150 euro, jeżeli taka transakcja jest skutkiem:. • posłużenia się zgubioną lub skradzioną kartą albo. • przywłaszczenia lub innego nieuprawnionego użycia karty, jeśli nie dopełniłeś obowiązku.

  • Artykuł

    Jako właściciel karty odpowiadasz za nieautoryzowane płatności w wysokości równowartości do 150 euro, jeżeli taka transakcja jest skutkiem:. • posłużenia się zgubioną lub skradzioną kartą albo. • przywłaszczenia lub innego nieuprawnionego użycia karty, jeśli nie dopełniłeś obowiązku.

  • Artykuł

    Karty płatnicze to karty uprawniające do wypłaty gotówki (np. w bankomacie) lub umożliwiające dokonywanie transakcji bezgotówkowych (np. płatność kartą za zakupy w sklepie stacjonarnym lub internetowym). Do najpopularniejszych należą karty debetowe i kredytowe. Karty debetowe umożliwiają wykonywanie transakcji płatniczych w ramach środków zgromadzonych na rachunku i przyznanych w ramach limitu zadłużenia (tzw. debetu).

  • Artykuł

    W swoich relacjach z konsumentami przedsiębiorstwa energetyczne często posługują się niezrozumiałymi dla nas nazwami – poniżej znajdziesz wyjaśnienie najważniejszych pojęć:. Dystrybucja paliw i energii elektrycznej – jest to transport energii sieciami dystrybucyjnymi w celu dostarczenia jej właściwym odbiorcom. Punkt pomiarowy – faktyczne miejsce zainstalowanego urządzenia pomiarowego, w którym dokonuje się pomiaru (odczytu).

  • Artykuł

    Sprzedawcy często nie rozumieją, że składając reklamację konsument udziela im najcenniejszych informacji o towarze, który mają w sprzedaży i że rzetelne, terminowe załatwienie reklamacji jest istotnym elementem budowania relacji z każdym klientem. Dlatego zdarzają się sytuacje odrzucania 'z zasady' reklamacji konsumenckich, nawet kiedy reklamacje te są słuszne. Do standardowych 'argumentów' używanych w negatywnych odpowiedziach na reklamacje należą:.

  • Artykuł

    Jeżeli otrzymałeś rozliczenie, które nie pokrywa się z rzeczywistym zużyciem energii elektrycznym lub gazu w danym okresie rozliczeniowym, bądź budzi ono jakiekolwiek inne twoje zastrzeżenia przysługuje ci reklamacja. Możesz ją złożyć w każdej chwili w dowolnej formie. Pamiętaj jednak, że dla zabezpieczenia twoich roszczeń najlepiej będzie zachować formę pisemną. Reklamację złóż jak najszybciej, najlepiej przed upływem terminu płatności otrzymanej faktury.