Wyniki wyszukiwania w serwisie Konsument

  • Artykuł

    Kradzież zgłoś na Policję i niezwłocznie zawiadom o tym swój Bank/SKOK. Instytucja finansowa ma obowiązek przyjąć zgłoszenie kradzieży lub utracenia karty, wniosek o jej zablokowanie i odblokowanie. Bank/SKOK ma przy tym obowiązek zapewnić Ci dostęp do Twojego konta po zablokowaniu karty płatniczej.

  • Artykuł

    Transakcję płatniczą uważa się za autoryzowaną, jeżeli wyraziłeś zgodę na wykonanie tej transakcji w sposób przewidziany w umowie, np. przez podanie numeru PIN. Co do zasady zgoda powinna być udzielona przed wykonaniem transakcji. Bank/SKOK odpowiada za nieautoryzowane transakcje w pełnej wysokości, ale dopiero od czasu dokonania przez ciebie zgłoszenia.

  • Artykuł

    Nawet jeśli bank/SKOK zabezpiecza swoje instrumenty płatnicze, pamiętaj, że także jesteś zobowiązany do zachowania należytej staranności i postępowania zgodnie z zawarta umową.

  • Artykuł

    Przestępczość z wykorzystaniem kart płatniczych i bankowości elektronicznej. Usługi płatnicze są chętnie i masowo wykorzystywane. Niestety są popularne nie tylko wśród użytkowników, ale i przestępców. Płatność przelewem, kartą debetową, kredytową, telefonem, zegarkiem, niesie ze sobą pewne ryzyko. Jakie niebezpieczeństwa grożą twoim finansom?. Do najczęstszych przestępstw należą:.

  • Artykuł

    Jeżeli zawarłeś umowę na odległość możesz od niej odstąpić w terminie 14 dni, bez podawania jakiejkolwiek przyczyny oraz bez ponoszenia jakichkolwiek kosztów.

  • Artykuł

    Rynek energetyczny zapewnia odbiorcom końcowym - konsumentom, prawo wyboru sprzedawcy energii. Od kilku lat w Polsce pojawiają się nowe firmy specjalizujące się w sprzedaży gazu czy też energii elektrycznej. Zjawisko to, poprzez wzrost konkurencji, może wpływać korzystnie na jakość usług, różnorodność ofert oraz atrakcyjne ceny. Zmiana sprzedawcy energii może okazać się zatem jednym ze sposobów na obniżenie rachunków za prąd lub gaz.

  • Artykuł

    Skoro umowę można zawrzeć, można ją też rozwiązać, jednak zasady, na jakich to się odbywa, zależą od kilku okoliczności. W przypadku umów sprzedaży zawieranych w tradycyjnym sklepie do rozwiązania umowy czyli zwrotu towaru pełnowartościowego może dojść tylko za zgodą obu stron.

  • Artykuł

    Coraz częściej zasypywani jesteśmy różnymi ofertami przedsiębiorstw energetycznych. Otrzymujemy telefony z propozycjami zmiany dostawcy, nasze domy odwiedzają przedstawiciele handlowi obiecujący obniżenie cen energii elektrycznej lub gazu. Przyjmując ofertę złożoną w tak nietypowych warunkach zawierasz tzw. umowę na odległość (np. przez telefon, Internet) lub umowę poza lokalem przedsiębiorstwa (np. w twoim mieszkaniu).

  • Artykuł

    Żywność możesz reklamować z tytułu rękojmi tak, jak każdy inny kupiony towar. Jedynym ograniczeniem może być termin przydatności do spożycia lub data minimalnej trwałości. Na etykietach środków spożywczych lub na półkach sklepowych - w przypadku żywności sprzedawanej luzem, na wagę, znajdziesz informację o dacie minimalnej trwałości lub terminie przydatności do spożycia. Mają one różne znaczenie, a więc:.

  • Artykuł

    Decydując się na kupno od przedsiębiorcy rzeczy używanych, nie tracisz uprawnień wynikających z rękojmi, tzn. w przypadku ujawnienia się wady takiej rzeczy też masz prawo reklamować ją u sprzedawcy. Sprzedawca może skrócić okres swojej odpowiedzialności za wady do jednego roku. Jednak musi cię o tym poinformować przed zawarciem umowy. Podstawa prawna:art. 535-576 Kodeksu cywilnego.