Wyniki wyszukiwania w serwisie Konsument

  • Artykuł

    Niedozwolone postanowienie umowne nie wiąże z mocy prawa, jeśli występuje w umowie zawartej przez przedsiębiorcę z konsumentem. Przedsiębiorca nie może skutecznie powoływać się na takie postanowienie. Umowa w pozostałym zakresie jest wiążąca. Oznacza to, że jeżeli w twojej umowie znajduje się niedozwolone postanowienie umowne, postanowienie takie nie wiąże cię. Traktowane jest tak, jakby go w ogóle nie było w twojej umowie. Wiążą cię pozostałe zapisy umowy.

  • Artykuł

    Może się zdarzyć, że w twojej umowie znajdą się postanowienia, które zostaną uznane za niedozwolone postanowienia umowne. Oceny takiej dokonuje sąd powszechny bądź Prezes Urzędu Ochrony Konkurencji i Konsumentów. Żeby postanowienie uznać za niedozwolone, musi spełniać łącznie następujące warunki:.

  • Artykuł

    Codziennie zawierasz wiele umów, wsiadając do autobusu, czy podpisując umowę z operatorem telekomunikacyjnym, albo z bankiem. Niektóre z tych umów nie są przez ciebie negocjowane, nie masz faktycznego wpływu na ich treść: przystępujesz do nich i podpisujesz umowę w kształcie zaproponowanym przez przedsiębiorcę. Są to umowy zawierane według wzorca umowy. Przy czym do wzorca zalicza się zarówno dokument o nazwie „umowa", jak i stanowiące załącznik do umowy ogólne warunki umów, czy regulaminy.

  • Artykuł

    Praktyka rynkowa stosowana przez przedsiębiorę wobec ciebie - konsumenta - jest nieuczciwa, jeżeli:jest sprzeczna z dobrymi obyczajami i jednocześniew istotny sposób zniekształca lub może zniekształcić twoje zachowanie rynkowe:przed zawarciem umowy dotyczącej produktu, w trakcie jej zawierania lub po jej zawarciu.

  • Artykuł

    Czy pośrednik musi posiadać licencję?. Pośrednicy w obrocie nieruchomościami nie muszą posiadać licencji do wykonywania zawodu pośrednika. Muszą natomiast prowadzić działalność gospodarczą (mieć firmę) i ubezpieczyć się od odpowiedzialności cywilnej. Przepisy nie określają jednak sankcji za brak ubezpieczenia pośrednika. Na rynku nieruchomości można więc spotkać pośredników, którzy nie posiadają ubezpieczenia od odpowiedzialności cywilnej. Forma umowy i jej treść.

  • Artykuł

    Po wyczerpaniu drogi reklamacyjnej możesz skorzystać z pomocy Rzecznika Finansowego. Do zadań Rzecznika należy rozpatrywanie wniosków wniesionych na skutek nieuwzględnienia roszczeń klienta w trybie rozpatrywania reklamacji, jak również niewykonania czynności wynikających z uznanej reklamacji.

  • Artykuł

    Odpowiedź powinna zawierać w szczególności uzasadnienie faktyczne i prawne (chyba że reklamacja została rozpatrzona zgodnie z twoją wolą) oraz wyczerpującą informację na temat stanowiska przedsiębiorcy ze wskazaniem odpowiednich warunków umowy oraz imię i nazwisko osoby udzielającej odpowiedzi ze wskazaniem jej stanowiska. Jeśli twoja reklamacja została uznana, odpowiedź powinna także określać termin jej zrealizowania, nie dłu

  • Artykuł

    Instytucja finansowa rozpatruje reklamację i udziela odpowiedzi bez zbędnej zwłoki, nie później niż w ciągu 30 dni od dnia otrzymania reklamacji. Do zachowania tego terminu wystarczy wysłanie odpowiedzi przed jego upływem. Decyzja powinna być dostarczona w formie papierowej lub na innym trwałym nośniku informacji. Może być dostarczona pocztą elektroniczną wyłącznie na twój wniosek.

  • Artykuł

    Praktyka rynkowa stosowana przez przedsiębiorę wobec ciebie - konsumenta - jest nieuczciwa, jeżeli:.

  • Artykuł

    Reklamacja to wystąpienie do instytucji finansowej, w którym zgłaszasz zastrzeżenia dotyczące usług świadczonych przez tę instytucję. Bez względu na to, czy występujesz jako członek spółdzielczej kasy oszczędnościowo-kredytowej, klient banku, instytucji płatniczej, instytucji kredytowej, funduszu inwestycyjnego, instytucji pożyczkowej lub innej instytucji finansowej. Reklamacja może być złożona w każdej jednostce danej instytucji finansowej obsługującej klientów:.