Wyniki wyszukiwania w serwisie Konsument

  • Artykuł

    W przypadku, gdy w trakcie trwania prac zauważysz, że przedsiębiorca wykonuje umowę w sposób niezgodny z waszymi ustaleniami, masz prawo wezwać go do zmiany sposobu wykonania. Zrób to na piśmie, aby w przyszłości wykonawca nie mógł zarzucić ci, że zmiany te zaakceptowałeś i wyraziłeś zgodę na kontynuowanie prac. W wezwaniu należy wyznaczyć przedsiębiorcy termin na wprowadzenie zmian, z zastrzeżeniem, że po bezskutecznym jego upływie, odstąpisz od umowy.

  • Artykuł

    Często przy zawieraniu umów, wpłacamy na poczet ich wykonania pewną kwotę. Takie wpłaty wnoszone są przy zawieraniu samej umowy lub też w późniejszym okresie, jeszcze przed rozpoczęciem prac. Jeżeli nie dojdzie do wykonania umowy, należy rozliczyć zapłaconą kwotę. Do rozliczeń konieczne jest ustalenie, jakie jest przeznaczenie tej kwoty, czy jest to tzw. zaliczka czy zadatek. Jeżeli z umowy wprost nie wynika, że zapłacona przez ciebie kwota jest zadatkiem, oznacza to, że zapłaciłeś zaliczkę.

  • Artykuł

    Rozwiązanie umowy jest możliwe na każdym etapie, jeżeli obie strony wyrażają na to zgodę. Niektóre umowy przewidują też sytuacje, w których jedna ze stron może daną umowę wypowiedzieć i regulują kwestię rozliczeń w przypadku rozwiązania umowy.

  • Artykuł

    Ustalanie wynagrodzenia. Przepisy wskazują na dwa podstawowe sposoby określania wynagrodzenia:. wynagrodzenie ryczałtowe – gdy ustalasz z usługodawcą cenę kwotowo i cena ta obejmuje wszystkie określone przez was prace. Przykład:Ustalasz z wykonawcą, że zapłacisz za wszystkie prace związane z remontem 10 000 zł, nie kalkulując tej ceny w odniesieniu do kosztorysu poszczególnych prac, lecz określając ją całościowo dla całego zakresu umowy łącznie.

  • Artykuł

    W codziennym życiu zawierasz wiele umów o wykonanie usług, często nie zdając sobie nawet z tego sprawy. Do umów tego typu należą umowy zawierane z serwisami i warsztatami samochodowymi dotyczące napraw samochodu, umowy o wykonanie remontu czy drobnych napraw w domu, umowy zawierane w salonach kosmetycznych czy o usługi fryzjerskie, pralnicze.

  • Artykuł

    Jeżeli przedsiębiorca wysłał bez uzgodnienia z tobą, niezamówiony towar, nie musisz za niego płacić. Przedsiębiorca podejmuje takie działanie na własne ryzyko. To, że otworzysz taką przesyłkę, nie oznacza, że akceptujesz proponowane przez przedsiębiorcę warunki umowy. Nie musisz odsyłać towaru ani odpisywać na list. Nie musisz nic robić.

  • Artykuł

    Może się zdarzyć, że w trakcie albo po odebraniu przesyłki od przewoźnika okaże się, że zamówiony towar został uszkodzony w transporcie. Szczegóły dotyczące uszkodzenia towaru w transporcie znajdziesz tutaj. Pamiętaj jednak, że najlepiej jest sprawdzić przesyłkę tuż po tym jak pokwitujesz kurierowi jej odbiór, jeszcze w obecności kuriera, zanim odjedzie. Jeśli stwierdzisz, że towar jest uszkodzony należy spisać protokół w obecności kuriera. Ułatwi to tobie albo nadawcy (sprzedawcy)...

  • Artykuł

    O wadach towaru dowiesz się wybierając kategorię spraw Zakupy. Znajdziesz tam między innymi informacje o rękojmi i gwarancji, a także wzór reklamacji. Wada odebranego przez ciebie towaru nie ma wpływu na odstąpienie od umowy. Oznacza to, że możesz odstąpić od umowy niezależnie od istnienia wady. Jeżeli upłynął 14-dniowy termin do odstąpienia od umowy, a towar jest wadliwy, możesz dochodzić swoich praw z tytułu rękojmi lub gwarancji (jeżeli gwarancja została ci udzielona). Podstawa prawna:art....

  • Artykuł

    Zawierając z Tobą umowę na odległość przedsiębiorca musi cię wyraźnie poinformować o terminie, w którym zamówiony towar zostanie ci dostarczony lub usługa zostanie wykonana albo jej wykonywanie się rozpocznie. PAMIĘTAJ! Sprzedawca obowiązany jest wydać rzecz kupującemu niezwłocznie, jednak nie później niż w terminie 30 dni od dnia zawarcia umowy (chyba, że umowa stanowi inaczej). Jeżeli termin na dostarczenie towaru już nadszedł, a towar nie został dostarczony, możesz:.

  • Artykuł

    Niektórzy przedsiębiorcy podają specjalne numery telefonów przeznaczone do kontaktowania się z nimi w sprawie zawartej umowy. Opłata za połączenie z takim numerem nie może być wyższa niż opłata za zwykłe połączenie telefoniczne, zgodnie z pakietem taryfowym dostawcy usług, z którego korzystasz. Podstawa prawna: art. 11 ustawy o prawach konsumenta.