null

Zwrot towaru zakupionego w sklepie

Drukuj otwiera się w nowej karcie

Kupiłaś Bluzkę w sklepie. Chcesz ja zwrócić? Dowiedz się, czy jest to możliwe. W sklepie to sprzedawca decyduje, czy przyjmuje zwroty i na jakich zasadach.

W przypadku zakupów w sklepach tradycyjnych, nie masz prawa do jednostronnego odstąpienia od umowy sprzedaży czyli do zwrotu towaru niewadliwego!

Sprzedawca może, ale nie musi przyjąć zwrotu.

Zdarza się, że sprzedawca określa w regulaminie sposób zwrotu (np. bony zamiast gotówki) a także termin zwrotu towaru np.: 3, 7  czy 30 dni. Wówczas chcąc zwrócić towar powinieneś dostosować się do tego terminu.

W takim przypadku obowiązują zasady zwrotu/wymiany określone przez sprzedawcę (może więc wymagać np., aby zwracany towar nie nosił żadnych śladów użytkowania i miał oryginalne etykiety czy opakowanie).

Przykład:
Kupiłaś w sklepie bluzkę, koleżanki twierdzą, że źle w niej wyglądasz i chcesz ją zwrócić. Możesz to zrobić wyłącznie za zgodą sprzedawcy.

 

PAMIĘTAJ!
Przyjęcie zwrotu towaru jest gestem dobrej woli sprzedawcy i wynika wyłącznie z prowadzonej przez niego polityki handlowej.

 

UWAGA: Inaczej jest w przypadku umów zawieranych na odległość (na przykład zakupy przez internet lub z katalogu wysyłkowego) i poza lokalem przedsiębiorcy  (na przykład zakup od akwizytora).
Wówczas przysługuje ci prawo rezygnacji z zakupu bez podania przyczyn w terminie 14 dni.

 

Podstawa prawna:
ustawa z dnia 30 maja 2014 r. o prawach konsumenta