Może się zdarzyć, że w trakcie albo po odebraniu przesyłki od przewoźnika okaże się, że zamówiony towar został uszkodzony w transporcie. Szczegółowe informacje dotyczące uszkodzenia przesyłki w transporcie znajdziesz tutaj.
Pamiętaj jednak, że najlepiej jest sprawdzić przesyłkę tuż po tym jak pokwitujesz kurierowi jej odbiór, jeszcze w obecności kuriera, zanim odjedzie.
Jeśli stwierdzisz, że towar jest uszkodzony należy spisać protokół w obecności kuriera. Ułatwi to tobie albo nadawcy (sprzedawcy) dochodzenie roszczeń w stosunku do przewoźnika.
Niezależnie od powyższego, przedsiębiorca odpowiada za dostarczenie do ciebie towaru niewadliwego, więc przesłanie towaru uszkodzonego może zostać potraktowane, jak przesłanie towaru wadliwego.
Uszkodzenie towaru w transporcie nie ma też wpływu na odstąpienie od umowy i zwrot towaru z tego tytułu. Aby nie narazić się na zarzut, że do uszkodzenia doszło w okolicznościach, za które odpowiadasz, warto sporządzić w obecności przewoźnika protokół, o którym mowa wyżej. Będzie on stanowił dowód tego w jakim stanie towar do ciebie dotarł.
Podstawa prawna:
art. 545 oraz art. 548 Kodeksu cywilnego.
rozdział 9 oraz rozdział 10 ustawy prawo przewozowe