null

Różne formy zawarcia umowy sprzedaży.

Drukuj otwiera się w nowej karcie

Najpowszechniejszą z umów zawieranych przez konsumentów jest umowa sprzedaży, zawierana w tradycyjnym stacjonarnym sklepie lub punkcie sprzedaży, np. na straganie należącym do sprzedawcy.

Konsumencką umowę sprzedaży możesz zawrzeć ustnie (np. sprzedaż gazety lub butów) bądź pisemnie (np. sprzedaż samochodu).

Kasując bilet w tramwaju też zawierasz umowę - kupujesz przejazd tramwajem; jest to tzw. umowa przez przystąpienie.

Jednak niezależnie od formy zawarcia umowy sprzedaży, sprzedawca ma obowiązek wydać ci towar zgodny z umową, który nie będzie zagrażał życiu ani zdrowiu twojemu i innych konsumentów.

Ponadto, sprzedawca ma określone obowiązki związane z przyjmowaniem i rozpatrywaniem twoich reklamacji oraz obowiązki informacyjne.

 

Podstawa prawna:
art. 73 Kodeksu cywilnego
art. 535 i nast. Kodeksu cywilnego