null

Lodówko-zamrażarka wadliwa już w chwili dostawy.

Drukuj otwiera się w nowej karcie
sprzęt agd

Miejski Rzecznik Konsumentów udziela warszawiakom pomocy w sprawach o ochronę ich praw jako konsumentów. Przedstawiamy przykłady takich spraw. Tym razem sprawa dotyczy odstąpienia od umowy zakupu lodówko-zamrażarki, która zepsuła się tuż po zakupie.

Konsument kupił lodówko-zamrażarkę. Zaraz po zakupie i montażu lodówki okazało się, że towar nie spełnia swojej funkcji – nie chłodzi i nie mrozi. Następnego dnia po jej dostarczeniu Konsument złożył reklamację do sprzedawcy z żądaniem zwrotu zapłaconej ceny.

Obowiązujące przepisy Kodeksu cywilnego pozwalają sprzedawcy na nieuwzględnienie takiego żądania i usunięcie wady poprzez naprawę urządzenia.

Sprzedawca zaproponował takie rozwiązane sprawy, jednak dla klienta nie było to satysfakcjonujące. Chciał mieć nową, sprawną lodówkę, a nie lodówkę po naprawie. Zwrócił się więc o pomoc do rzecznika konsumentów.

Miejski Rzecznik Konsumentów dwukrotnie występowała do sprzedawcy, powołując się m.in. na przepisy prawa unijnego, które wskazują, że konsument ma prawo odstąpić od umowy, gdy towar w krótkim czasie, do 30 dni od zakupu, okaże się niesprawny. W końcu sprzedawca ustąpił i zobowiązał się do spełnienia żądania konsumenta. Dzięki takim działaniom, wspartym wiedzą pracowników Rzecznika konsument szybko otrzymał zwrot gotówki za zakup chłodziarko-zamrażalki.