null

Black Friday

Drukuj otwiera się w nowej karcie

Kupując towar po obniżonej cenie mamy takie same prawa jak przy zakupie tej samej rzeczy za cenę przed obniżką.

W związku z zapowiadanymi przez wielu sprzedawców i producentów szczególnie korzystnymi warunkami sprzedaży w ramach Black Friday oraz Black Week – Miejski Rzecznik Konsumentów przypomina mieszkańcom Warszawy:

Kupując towar po obniżonej cenie mamy takie same prawa jak przy zakupie tej samej rzeczy za cenę przed obniżką.

Jeśli więc kupiliśmy towar przez internet czyli na odległość to mamy ustawowe prawo do jego zwrotu – w ciągu 14 dni od otrzymania, czyli odbioru przesyłki np. od kuriera, na poczcie, czy z paczkomatu. Warunki zwrotu – miejsce odesłania towaru, inne wymogi powinny być określone w regulaminie sklepu internetowego dostępnego na jego stronie.

Jeśli rzecz została kupiona w sklepie stacjonarnym, to zwrot towaru jest możliwy tylko za zgodą i na warunkach określonych przez sprzedawcę. Przed zakupem warto się więc upewnić czy w ogóle jest taka możliwość, np. czy sprzedawca w ramach swojej polityki handlowej wprowadził taką zasadę i na jakich warunkach można dokonać zwrotu. Zwracając towar musimy więc przestrzegać zasad wskazanych przez sprzedawcę,  przede wszystkim  terminu zwrotu, ale też zachowania oryginalnego opakowania, nie odczepiania metek, posiadania paragonu, dokonania zwrotu w miejscu zakupu i tp. 

W przypadku, gdy zakupiony towar okaże się wadliwy – konsument ma prawo dochodzić roszczeń od sprzedawcy z tytułu rękojmi za wady, bądź od gwaranta na podstawie otrzymanego dokumentu gwarancyjnego. Niezależnie od upustu cenowego i od tego czy była to sprzedaż na odległość czy w sklepie stacjonarnym.

Warto też przypomnieć konsumentom, aby płacąc za towar zwrócili uwagę, czy towar jest faktycznie przeceniony, czy cena na paragonie jest taka sama jaka widnieje na eksponowanym towarze – obowiązuje cena na tzw. półce, wieszaku i tp.

W razie pytań konsumenci mogą się zwracać o poradę czy pomoc do Miejskiego Rzecznika Konsumentów pisząc na adres konsument@um.warszawa.pl lub dzwoniąc na numer 19115.