null

Aby ustrzec się przed kradzieżą

Drukuj otwiera się w nowej karcie

Pamiętaj o kilku najważniejszych zasadach:

Nie użyczaj nikomu swojej karty płatniczej, przechowuj ją starannie i pilnuj. Nigdy nie przechowuj karty wraz z kodem PIN. Nie korzystaj z prostych haseł, jak 0001, 1234. 

Zachowaj czujność korzystając z bankomatu czy też płacąc kartą w sklepie. 

Zasłoń klawiaturę wprowadzając kod PIN. Obserwuj otoczenie bankomatu. Staraj się korzystać z bankomatu w ciągu dnia. Urządzenia skanujące są najczęściej montowane nocą i zdejmowane rano. Mniejsza widoczność w nocy powoduje, że trudniej dostrzec starannie ukryte czytniki. Warto wypłacać pieniądze w jednym lub kilku stałych bankomatach. W ten sposób szybciej wychwycisz zmiany w ich wyglądzie.

Sprawdzaj regularnie stan konta i weryfikuj transakcje. Im wcześniej zauważysz nieprawidłowości, tym szybciej zgłosisz to bankowi. 

• O wszystkich podejrzanych transakcjach, zgubieniu lub kradzieży karty niezwłocznie powiadom bank. To niezbędne minimum. 

 

Aby zgłosić utratę karty powinieneś się z dostępnym przez 24h centrum autoryzacji kart. Numer centrum jest zapisany na odwrocie karty, otrzymujesz go także razem z przesyłką zawierającą kartę. Warto go wpisać do swojego telefonu komórkowego oraz przechowywać w znanym innym domownikom miejscu w domu.

Ponieważ bardzo wiele osób nie zna numeru alarmowego dla zastrzeżenia swojej karty, Związek Banków Polskich uruchomił jeden, uniwersalny numer dla posiadaczy kart płatniczych: +48 828 828 828. Jeśli zadzwonisz pod ten numer zostaniesz zapytany o bank, w którym posiadasz kartę, a następnie do niego przekierowany. 

 

PAMIĘTAJ! 

Utratę karty płatniczej możesz zgłosić pod numerem +48 828 828 828.