Miejskie projekty międzynarodowe

Wyróżnione wydarzenia

  • Lotnictwo w walce z pandemią

    Produkty, w odniesieniu do których istotny jest czynnik czasu, muszą być transportowane drogą lotniczą – mówiła komisarz Adina Vălean prezentując nowe wytyczne Komisji Europejskiej ułatwiające operacje przewozowe. Przewidują one m.in. wykorzystanie samolotów pasażerskich do celów transportowych oraz zniesienie ograniczeń w lotach nocnych.

  • Granice otwarte dla pracowników mobilnych

    Tysiące kobiet i mężczyzn, którzy ciężko pracują, aby zadbać o nasze bezpieczeństwo i zdrowie, aby zapewnić nam żywność, muszą przekraczać granice UE w drodze do pracy. Naszym wspólnym obowiązkiem jest dopilnowanie, aby nie utrudniać im przemieszczania się – powiedział komisarz Nicolas Schmit. KE przedstawiła wytyczne mające zapewnić swobodny przepływ pracowników o krytycznym znaczeniu.

  • Biuletyn Europejski nr 10 (2017)

    W tym numerze zaprezentowano aktualności dotyczące Unii Europejskiej, a także artykuły na następujące tematy: Rozporządzenie REACH - Rejestracja 2018; XIII Ogólnopolska Olimpiada Wiedzy o Unii Europejskiej „GWIEZDNY KRĄG”; Europa praw socjalnych; Unia bezpieczeństwa: bez kompromisów; LIFE tworzy lepszy klimat; UE: rekordowe zatrudnienie; Prokuratura Europejska 20 państw; Unia bankowa powinna przyspieszyć; Przyszłość polityki spójności; Rośnie zatrudnienie w UE; Nowa jakość kształcenia zawodowego; Zamówienia publiczne w parze z inwestycjami; Amazon ma oddać 250 mln euro. Ponadto, zamieściliśmy informacje o także o aktualnie trwających konkursach ogłoszonych w ramach Regionalnego Programu Operacyjnego dla województwa Mazowieckiego oraz Programu Operacyjnego Inteligentny Rozwój. W Biuletynie można także znaleźć oferty instytucji i organizacji poszukujących partnerów do wspólnej realizacji konferencji i projektów międzynarodowych. Na końcu numeru został zaprezentowany projekt pn. " Budowa II linii metra wraz z zakupem taboru - etap III".

  • Biuletyn Europejskie nr 10 (2017)

    W tym numerze zaprezentowano aktualności dotyczące Unii Europejskiej, a także artykuły na następujące tematy: Rozporządzenie REACH - Rejestracja 2018; XIII Ogólnopolska Olimpiada Wiedzy o Unii Europejskiej „GWIEZDNY KRĄG”; Europa praw socjalnych; Unia bezpieczeństwa: bez kompromisów; LIFE tworzy lepszy klimat; UE: rekordowe zatrudnienie; Prokuratura Europejska 20 państw; Unia bankowa powinna przyspieszyć; Przyszłość polityki spójności; Rośnie zatrudnienie w UE; Nowa jakość kształcenia zawodowego; Zamówienia publiczne w parze z inwestycjami; Amazon ma oddać 250 mln euro. Ponadto, zamieściliśmy informacje o także o aktualnie trwających konkursach ogłoszonych w ramach Regionalnego Programu Operacyjnego dla województwa Mazowieckiego oraz Programu Operacyjnego Inteligentny Rozwój. W Biuletynie można także znaleźć oferty instytucji i organizacji poszukujących partnerów do wspólnej realizacji konferencji i projektów międzynarodowych. Na końcu numeru został zaprezentowany projekt pn. " Budowa II linii metra wraz z zakupem taboru - etap III".

  • Z dróg na tory

    Komisja Europejska nie zgłosiła zastrzeżeń w sprawie pomocy publicznej w wysokości 6 mln euro, które pomogą w przebudowie terminalu przeładunkowego Wola Baranowska na Podkarpaciu. KE uznała, że dotacja pomoże w przeniesieniu transportu z drogowego na kolejowy, co nie tylko rozładuje zatory, ale będzie również korzystne z punktu widzenia środowiskowego.

  • Owoce, warzywa i mleko w szkołach

    Mimo pandemii koronawirusa, która spowodowała zamknięcie większości szkół w Europie, Komisja Europejska kontynuuje swój program dostarczania uczniom owoców, warzyw i produktów mlecznych. Jest to połączone z akcją edukacyjną mającą wyrabiać zdrowe nawyki żywieniowe. W nadchodzącym roku szkolnym na ten cel przeznaczonych zostanie 250 mln euro.

  • #CreativeEuropeAtHome czyli kultura w czasach COVID-19

    #CreativeEuropeAtHome to zainicjowana przez KE kampania informacyjna prowadzona na kontach Creative Europe na Facebooku, Twitterze i Instagramie. Komisja zamierza zgromadzić prace społeczności „Kreatywna Europa”, aby wyróżnić działania kulturalne w internecie. #CreativeEuropeAtHome udostępni je miłośnikom kultury, którzy obecnie przebywają w swoich domach.