null

Europa wspiera dobre rządzenie w Warszawie

Drukuj otwiera się w nowej karcie

Warszawa wychodzi naprzeciw oczekiwaniom mieszkańców i od lat wdraża proces cyfrowej transformacji usług miejskich. Realizowane projekty mają na celu podniesienie jakości życia mieszkańców za sprawą innowacyjnych rozwiązań technologicznych. Powstałe „Miejskie Centrum Kontaktu Warszawa 19115” to pierwszy w Polsce całodobowy system kontaktu mieszkańców z Urzędem. Zapewnia on bezpośrednią i zintegrowaną interakcję za pośrednictwem kilku kanałów komunikacji: telefonu, portalu internetowego, aplikacji mobilnej, maila, czatu oraz mediów społecznościowych. W mieście powstaje również portal e-usług, który pozwoli na załatwienia sprawy urzędowej drogą elektroniczną bez konieczności wychodzenia z domu. Warszawiacy mogą czuć się bezpiecznie dzięki rozbudowie systemu wczesnego alarmowania i ostrzegania przed katastrofami. Pracę Straży Miejskiej usprawni powstający jednolity, zintegrowany system wymiany danych, a zastępy Ochotniczej Straży Pożarnej wspiera specjalistyczny sprzęt zakupiony ze środków unijnych.

grafika mówiąca, że 16 projektów dot. dobrego rządzenia o łącznej wartości 85,2 mln zł otrzymało 48,7 mln zł unijnego wsparcia

 

 


Miejskie Centrum Kontaktu Warszawa 19115

Ponad 5,1 mln

liczba wszystkich zgłoszeń od początku funkcjonowania MCK 19115, tj. od 22.08.2013

398464
liczba zgłoszeń interwencyjnych w 2022 roku

271780
liczba zgłoszeń informacyjnych

Czynne 24/7


E-administracja

16 e-usług związanych z działalnością Urzędu

powstaną moduły: podatnika, płatności, e-faktur, obsługi wniosków, z obszaru architektury i planowania przestrzennego, informacyjny

ograniczenie liczby dokumentów papierowych

obniżenie kosztów funkcjonowania Urzędu i administracji publicznej


Straż Miejska

500 tys. zgłoszeń rocznie trafia do Straży Miejskiej

nowy zintegrowany system obsługi zgłoszeń – planowane uruchomienie do końca 2023 roku

automatyzacja, ujednolicenie i usprawnienie procesów wewnętrznych Straży Miejskiej

możliwość załatwienia wybranych spraw urzędowych przez Internet


System alarmowania i ostrzegania ludności

119 nowych syren alarmowych

8 nowych urządzeń ochrony przeciwpowodziowej

ok. 1,6 mln osób objętych systemem (95% mieszkańców miasta)

poprawa słyszalności sygnałów alarmowych

edukacja mieszkańców dot. zagrożeń, sygnałów alarmowych i komunikatów ostrzegawczych

dwóch pracowników Straży Miejskiej podczas wykonywania swoich obowiązków
Zobacz galerię (4 zdjęć)
dwie kobiety obsługiwane podczas załatwiania kwestii administracyjnych w urzędzie
logo Miejskiego Centrum Kontaktu Warszawa 19115
dwie dorosłe osoby pracujące na infolinii telefonicznej 19115