null

Rozwój sieci tras rowerowych Warszawy w ramach ZIT WOF – etap II

Drukuj otwiera się w nowej karcie

Projekt pn. Rozwój sieci tras rowerowych Warszawy w ramach ZIT WOF – etap II, jest dofinansowany z Europejskiego Funduszu Rozwoju Regionalnego w ramach Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Mazowieckiego na lata 2014 – 2020.

 

Tytuł projektu: Rozwój sieci tras rowerowych Warszawy w ramach ZIT WOF – etap II

Wartość projektu: 24 954 954,27 zł

Wkład m.st. Warszawy: 11 358 517,25 zł

Wartość dofinansowania z funduszy UE: 13 596 437,02 zł

Beneficjent: Miasto Stołeczne Warszawa

Jednostka realizująca projekt: Zarząd Dróg Miejskich

W ramach 23 odcinków wybudowano i przebudowano blisko 16 km ścieżek rowerowych w różnych częściach miasta. Powstała m.in. ścieżka rowerowa wzdłuż Al. Jana Pawła II od Ronda ONZ do ul. Nowogrodzkiej czy też wzdłuż ciągu ulic: Bora-Komorowskiego – Saska – Egipska. Nowa infrastruktura powstała w dogodnych lokalizacjach przy istotnych węzłach przesiadkowych np. Dworzec Centralny, PKP Stadion Narodowy, Metro Marymont, P+R Stokłosy ale również w innych miejscach, gdzie uzupełniono brakujące odcinki w całym układzie sieci tras rowerowych Warszawy np. wzdłuż Al. KEN od ul. Wąwozowej do Lasu Kabackiego. Przebieg ścieżek rowerowych wytyczono wzdłuż kilkudziesięciu przystanków autobusowych i tramwajowych oraz licznych budynków użyteczności publicznej. Dodatkowo infrastruktura towarzysząca tj. podpórki pod stopy czy też miejsca postojowe dla rowerów zapewnią lepszy komfort poróżowania.        

Przedsięwzięcie wpłynie pozytywnie na ograniczenie emisji zanieczyszczeń powietrza i hałasu. Powstała infrastruktura rowerowa, łącząca miejsca zamieszkania i pracy, umożliwi potraktowanie roweru jako pełnoprawnej alternatywy dla samochodu osobowego, co już przekłada się na zwiększenie się liczby przejazdów rowerowych w silnie zurbanizowanej przestrzeni miejskiej.

Ponadto zwiększy się bezpieczeństwo ruchu drogowego, ponieważ rowerzyści nie będą musieli korzystać z chodników czy też jezdni.