Glosowanie na pomysły
od 15 do 30 czerwca 2024 r.
Sposób głosowania
Możesz wybrać, w jaki sposób zagłosujesz na projekty. Możesz wybrać jedną z dwóch możliwości:
- internetowo,
- papierowo.
My rekomendujemy głosowanie przez internet, ponieważ jest znacznie wygodniejsze i w łatwy sposób można zapoznać się ze wszystkimi propozycjami poddanymi pod głosowanie.
Głosowanie przez internet
- Wejdź na stronę bo.um.warszawa.pl
- Kliknij przycisk ROZPOCZNIJ GŁOSOWANIE, a następnie wpisz swój adres email. Na podany adres wyślemy wiadomość z linkiem. Powinna dotrzeć do Ciebie w ciągu kilku minut.
- Wejdź na swoją skrzynkę pocztową i kliknij w link, żeby rozpocząć głosowanie. Jeżeli wiadomość nie trafi do wiadomości odebranych, sprawdź inne foldery np. wiadomości-śmieci, powiadomienia, społeczności itp. Jeśli w żadnym z tych folderów nie ma od nas wiadomości, skontaktuj się z nami – możliwe, że Twoja skrzynka blokuje automatyczne wiadomości. Wyślij nam wiadomość (z adresu, z którego chcesz zagłosować) na adres bo@um.warszawa.pl, a my w odpowiedzi prześlemy Ci indywidualny link do głosowania.
- Wybierz projekty, na które chcesz zagłosować (dzielnicowe i ogólnomiejskie).
- Możesz wybrać maksymalnie 15 projektów w jednej wybranej dzielnicy oraz do 10 projektów na poziomie ogólnomiejskim.
- Uzupełnij swoje dane. Potrzebujemy ich wyłącznie do sprawdzenia, czy głos został oddany prawidłowo. Po ogłoszeniu wyników głosowania usuniemy je. Nie będziemy wysyłać Ci niechcianych wiadomości i nikomu nie udostępnimy Twoich danych.
- Upewnij się jeszcze, czy na pewno wybrałaś(-eś) wszystkie projekty, na które chciałaś(-eś) zagłosować i sprawdź, czy wpisałaś(-eś) prawidłowe dane.
- Zagłosuj i poczuj satysfakcję z tego, że zmieniasz Warszawę!
Głosowanie przy użyciu formularza papierowego
- Wydrukuj kartę - karty do pobrania znajdziesz na naszej stronie (w materiałach do pobrania na stronie https://um.warszawa.pl/waw/bo/do-pobrania-10-edycja). Jeśli nie masz możliwości wydrukowania karty samodzielnie, możesz otrzymać ją w urzędzie dzielnicy.
- Przyjdź do urzędu dzielnicy (nie ma możliwości przyniesienia karty w imieniu innej osoby). Zabierz za sobą swój dokument tożsamości - będzie potrzebny do głosowania. Na miejscu będzie również pracownik urzędu, który może Ci pomóc w zagłosowaniu.
- Możesz wybrać maksymalnie 15 projektów w jednej wybranej dzielnicy oraz do 10 projektów na poziomie ogólnomiejskim.
- Uzupełnij swoje dane. Potrzebujemy ich wyłącznie do sprawdzenia, czy głos został oddany prawidłowo. Po ogłoszeniu wyników głosowania usuniemy je. Nie będziemy wysyłać Ci niechcianych wiadomości i nikomu nie udostępnimy Twoich danych.
- Upewnij się jeszcze, czy na pewno wybrałaś(-eś) wszystkie projekty, na które chciałaś(-eś) zagłosować i sprawdź, czy wpisałaś(-eś) prawidłowe dane.
- Oddaj wypełnioną kartę w punkcie głosowania. Poczuj satysfakcję z tego, że zmieniasz Warszawę!
O czym warto pamiętać?
- Możesz zagłosować tylko raz - internetowo albo papierowo. Jeśli zagłosujesz dwa razy, obydwa Twoje głosy będą nieważne.
- Nie trzeba być zameldowanym w Warszawie - głosować może każdy mieszkaniec i mieszkanka Warszawy.
- Nie trzeba być pełnoletnim - głosować możesz w każdym wieku. Jeśli masz mniej niż 13 lat, musisz poprosić o zgodę rodzica lub opiekuna.
Co dalej?
Po zakończeniu głosowania przystępujemy do liczenia głosów. Oddane głosy policzymy tak szybko, jak to możliwe. Musimy jeszcze sprawdzić, czy zostały oddane prawidłowo. Więcej informacji o tym, w jaki sposób sprawdzamy poprawność oddanych głosów można znaleźć na stronie https://um.warszawa.pl/waw/bo/-/weryfikacja-osob-glosujacych-w-budzecie-obywatelskim
Wyniki głosowania ogłosimy 13 lipca 2023 r.