null

UWAGA! Konkurs - projektowanie doświadczeń!

Drukuj otwiera się w nowej karcie

Ruszył konkurs, w którym wszyscy pasjonaci projektowania doświadczeń mają szansę wcielić w życie swoje pomysły dla Warszawy. Rozwiązania zachęcające do głosowania w budżecie partycypacyjnym oraz do segregowania odpadów można zgłaszać do 5 maja.

 

Projektowanie doświadczeń przejawia się w każdej dziedzinie naszego codziennego życia. To, jak zaprojektowana jest deska rozdzielcza naszego samochodu, jak wyglądają tabliczki w szpitalach, w jaki sposób jesteśmy obsługiwani w sklepach, albo to, że w sieci kawiarni obsługa pisze nasze imię na kubku, a sprzedawca w sieci drogerii mówi „Płaci pani…”, a nie „Należy się…” – we wszystkich tych aspektach maczają palce projektanci doświadczeń. Po raz kolejny użyją swojej wiedzy z korzyścią dla mieszkańców Warszawy.

Przed uczestnikami postawiono do wyboru dwa zadania konkursowe. Obydwa pomogą uświadomić mieszkańcom stolicy, jak duży wpływ mają na swoje najbliższe otoczenie.

 

Pierwszym zadaniem jest znalezienie sposobu na zwiększenie udziału mieszkańców w głosowaniu na projekty w ramach budżetu partycypacyjnego. Obecnie ok. 10% warszawiaków zabiera głos przy wyborze projektów, które są realizowane przez miasto.

Drugie zadanie konkursowe to pytanie o działania, które zachęcą warszawiaków do segregowania odpadów. Warszawa potrzebuje pomysłów, które pomogą zmienić nawyki jej mieszkańców, zarówno w domach, jak i w przestrzeni publicznej.

 

Konkurs skierowany jest do designerów, specjalistów UX i innych osób, które posiadają umiejętności, aby projektować kompleksowe rozwiązania. Swoje pomysły zgłaszać mogą zarówno pojedyncze osoby, jak i zespoły projektowe.

Organizatorzy przewidzieli nagrody. Zwycięzca weźmie udział w pracach mających na celu wdrożenie jego rozwiązania w przestrzeni miejskiej. Otrzyma też bilet na kolejną edycję konferencji UX Poland, jednego z największych wydarzeń branży UX w Europie, podczas którego będzie mógł pogłębić swoją wiedzę z zakresu UX.

 

Każdy uczestnik do 5 maja może zgłosić pomysł na jedno lub obydwa zadania. Zgłoszenia mogą mieć dowolną formę, organizatorzy zachęcają do kreatywności i wykorzystywania innowacyjnych rozwiązań. Szczegóły konkursu oraz regulamin dostępne są na www.uxpoland.com/konkurs. Pomysły należy przesyłać na adres konkurs.uxpoland@um.warszawa.pl lub drogą tradycyjną na wskazany w regulaminie adres.

 

Konkurs przeprowadzony jest przez miasto Warszawa oraz UseLab, organizatora konferencji UX Poland odbywającej się obecnie Warszawie. UX Poland to wydarzenie, które od lat integruje i stymuluje do rozwoju międzynarodową branżę UX (od ang. user experience), czyli branżę projektowania doświadczeń, która zajmuje się projektowaniem usług, produktów, procesów, przestrzeni pod kątem wrażeń i emocji, jakich ludzie doświadczają w kontakcie z nimi. Jest też źródłem inspiracji dla polskich przedsiębiorców do wdrażania rozwiązań z zakresu projektowania doświadczeń. Podczas sześciu poprzednich edycji konferencji spotkało się blisko 1,5 tysiąca uczestników, a wykłady poprowadziło ponad 120 prelegentów z 13 krajów. Podczas tegorocznego spotkania ogłoszony został konkurs na rozwiązania dla Warszawy.

Załączniki: