Rozpoczęliśmy kolejny etap konsultacji społecznych dotyczący zasad nowej edycji budżetu partycypacyjnego.
Dzięki budżetowi partycypacyjnemu mieszkańcy Warszawy decydują o części budżetu Miasta. Zgłaszają pomysły, dyskutują o nich, a w głosowaniu wybierają te, które zostaną zrealizowane. Aktualnie przygotowujemy zasady nowej edycji budżetu partycypacyjnego w Warszawie.
Do tej pory odbyło się pięć edycji budżetu partycypacyjnego. Każda z nich podlegała ewaluacji. Na podstawie zebranych uwag i opinii co roku (przed każdą edycją) wprowadzane były zmiany w Regulaminie. W tym roku zaczęła również obowiązywać Ustawa z dnia 11 stycznia 2018 r. o zmianie niektórych ustaw w celu zwiększenia udziału obywateli w procesie wybierania, funkcjonowania i kontrolowania niektórych organów publicznych (Zobacz treść artykułu ustawy >>) określająca wymogi, które powinien spełniać budżet partycypacyjny. Przebieg kolejnej edycji powinien być dostosowany do wymagań opisanych w ww. ustawie (Zobacz opinie prawników na ten temat: stanowisko Biura Prawnego oraz opinia prawna dr. hab. Michała Bitnera).
Aby jak najlepiej przygotować nową procedurę, w oparciu o opinie mieszkańców, dotychczasowe doświadczenie a także o wymogi Ustawy zdecydowaliśmy się przeprowadzić konsultacje społeczne. W marcu br. wspólnie z koordynatorami ds. budżetu partycypacyjnego rozpoczęliśmy prace nad wprowadzeniem zmian do budżetu partycypacyjnego. Na przełomie kwietnia i maja br. przeprowadziliśmy pierwszy etap konsultacji (pierwszy etap konsultacji >>). Zapytaliśmy mieszkańców, w jaki sposób powinna przebiegać kolejna edycja budżetu partycypacyjnego. Raport znajduje się tutaj >>. Wnioski z tych konsultacji uwzględniliśmy w trakcie dalszych prac nad nową edycją. Od czerwca br. wspólnie z koordynatorami ds. budżetu partycypacyjnego oraz członkami Rady ds. budżetu partycypacyjnego pracowaliśmy nad doprecyzowaniem założeń nowej edycji. Przygotowaliśmy dokumenty, które opisują propozycję przebiegu kolejnej edycji. Projekt uchwały i zarządzenia wraz z regulaminem, o które teraz pytamy mieszkańców znajdziesz tutaj:
Projekt Uchwały Rady m.st. Warszawy >>
Projekt Regulaminu wraz z załącznikami >>
Zapoznaj się też z uproszczonym opisem przebiegu nowej edycji >> i uzasadnieniami wprowadzania poszczególnych zmian >>.
Powiedz nam, co sądzisz o tej propozycji. Zapraszamy do dyskusji na spotkaniach oraz do przesyłania opinii i uwag mailem.
Zachęcamy też do wspólnej pracy nad definicją ogólnodostępności projektów, która będzie obowiązywać w całym mieście.
Po zakończeniu konsultacji przeanalizujemy zgłoszone uwagi i na tej podstawie zaktualizujemy przedstawione dokumenty. Propozycję uchwały przekażemy Radzie m.st. Warszawy.
Konsultacje społeczne trwają do 20 listopada 2018.
Jak można wziąć udział w konsultacjach:
Przyjdź na spotkanie:
5 listopada (poniedziałek) o godzinie 18:00 w Urzędzie Dzielnicy Żoliborz
19 listopada (poniedziałek) o godzinie 18:00 w Urzędzie Dzielnicy Ursynów
Weź udział w warsztacie o definicji ogólnodostępności:
14 listopada (środa) o godzinie 18:00. Zapisz się: twojbudzet@um.warszawa.pl, tel. 22 443 34 71
Odwiedź punkt konsultacyjny:
6 listopada (wtorek) godz. 17:00-19:00 MAL „Dwa Jelonki”, ul. Powstańców Śląskich 44
7 listopada (środa) godz. 17:00-19:00 w Białołęckim Ośrodku Kultury, ul. Głębocka 66
8 listopada (czwartek) godz. 17:00-19:00 w Bibliotece Publicznej, ul. J. Meissnera 5
13 listopada (wtorek) godz. 17:00-19:00 w Miejscu Aktywności Lokalnej, ul. Grójecka 109
17 listopada (sobota) godz. 11:00-14:00 w Służewskim Domu Kultury, ul. J. S. Bacha 15
20 listopada (wtorek) godz. 14:00-18:00 w Centrum Aktywności Międzypokoleniowej „Nowolipie”, ul. Nowolipie 25 B
RAPORT Z PRZEPROWADZENIA KONSULTACJI SPOŁECZNYCH