Poprzyj czyjś projekt lub zbierz podpisy pod swoim bez wychodzenia z domu.
Zgłaszasz projekt i potrzebujesz dołączyć listę poparcia, ale w dobie koronawirusa trudno Ci zebrać podpisy mieszkańców?
Chcesz podpisać się na liście poparcia, ale w związku z epidemią ograniczyłaś(-eś) kontakty z innymi osobami?
Przygotowaliśmy propozycję, która pomoże zarówno zgłaszającym, jak i popierającym projekty. Projekty zgłaszane do budżetu obywatelskiego można popierać przez internet za pomocą podpisu elektronicznego. Aby poprzeć projekt w ten sposób, konieczne jest posiadanie profilu zaufanego. Przeczytaj instrukcję krok po kroku, aby dowiedzieć się jak możesz to zrobić.
CHCĘ POPRZEĆ PROJEKT ZA POMOCĄ PROFILU ZAUFANEGO
- Pobierz Kartę poparcia. Możesz ją pobrać ze strony: https://twojbudzet.um.warszawa.pl/formularze-dokumenty-materialy-do-pobrania
- Uzupełnij na Karcie poparcia dane: imię i nazwisko, adres, tytuł projektu, poziom i nazwę dzielnicy, o ile jest to projekt dzielnicowy i zapisz dokument na dysku komputera.
- Wejdź na stronę https://www.gov.pl/web/gov/podpisz-dokument-elektronicznie-wykorzystaj-podpis-zaufany i zaloguj się. Jeśli nie masz profilu zaufanego, możesz założyć na stronie: https://pz.gov.pl/pz/registerMainPage.
- Naciśnij niebieski przycisk PODPISZ LUB SPRAWDŹ DOKUMENT. Następnie naciśnij niebieski przycisk WYBIERZ DOKUMENT Z DYSKU wybierając uzupełniony o swoje dane dokument.
- Podpisz się i pobierz podpisany dokument w formacie .xml.
- [EDIT] Skontaktuj się z autorem projektu, który popierasz i ustal jak przekazać mu listę poparcia.
Jeżeli projekt został już zgłoszony, odszukaj go na stronie bo.um.warszawa.pl, w zakładce PRZEGLĄDAJ PROJEKTY, kliknij w jego tytuł i skorzystaj z przycisku "Wyślij wiadomość do autora". Możesz poprosić autora o adres mailowy lub umieścić podpisaną listę na stronie do przesyłania plików typu drive lub dropbox i wysłać link autorowi. Nie ma możliwości przesłania pliku z rozszerzeniem .xml przy użyciu przycisku "Wyślij wiadomość do autora".
Elektroniczna wersja podpisanej Karty poparcia jest oryginałem. Nie musisz jej drukować i przekazywać papierowej wersji autorowi.
Autor projektu powinien uzupełnić Listę poparcia o Twoje dane (imię i nazwisko oraz adres) z Karty poparcia.Następnie, Autor projektu dołączy podpisany dokument (Kartę poparcia) do Listy poparcia swojego projektu.
OTRZYMAŁEM KARTĘ POPARCIA I CHCĘ JĄ DOŁĄCZYĆ DO LISTY OSÓB POPIERAJĄCYCH MÓJ PROJEKT
- Zapisz otrzymaną Kartę poparcia i otwórz ją w programie obsługującym pliki .xml
- Uzupełnij listę poparcia Twojego projektu o dane osoby, która przesłała Ci kartę poparcia. Wpisz imię, nazwisko, adres zamieszkania, a pole podpis pozostaw puste.
- Do zgłaszanego projektu dołącz wszystkie pliki: uzupełnioną listę poparcia oraz wszystkie karty poparcia, które otrzymałaś(-eś) od osób, które wymieniłaś(-eś) na liście poparcia.
Elektroniczna wersja podpisanej Karty poparcia jest oryginałem. Nie musisz prosić osoby, która Ci ją przesłała, żeby wydrukowała i przekazały Ci dokument w wersji papierowej
WAŻNE INFORMACJE
- Podpis elektroniczny jest tak samo traktowany jak podpis odręczny, dlatego w tej kwestii nie są potrzebne dodatkowe regulacje. Popierający może podpisać się na liście poparcia przy użyciu podpisu elektronicznego.
- W przypadku podpisania karty profilem zaufanym, nie ma konieczności zachowania oryginału karty poparcia, ponieważ wystarczy wersja elektroniczna. Wersja elektroniczna jest oryginałem i nie trzeba jej drukować.
- Autor projektu nadal musi zebrać i dołączyć listę poparcia. Na liście muszą być dane 20 mieszkańców dzielnicy przy projekcie dzielnicowym i 40 mieszkańców Warszawy przy projekcie ogólnomiejskim.
Załączniki: