null

Autorze, promuj swój projekt!

Drukuj otwiera się w nowej karcie
Zdjęcie przedstawia okrągły słup ogłoszeniowy, na którym przyklejone są plakaty promujące glosowanie w budżecie obywatelskim. W tle znajdują się bloki mieszkalne.

Twój projekt znalazł się na liście projektów dopuszczonych do głosowania w budżecie obywatelskim? Gratulujemy, ale to jeszcze nie koniec. Teraz decyzja o tym, czy zostanie zrealizowany należy do mieszkańców.

Warto wykorzystać okazję i w trakcie głosowania zadbać o to, aby mieszkańcy dowiedzieli się o Twoim pomyśle. Nikt nie opowie o nim lepiej niż Ty. Dzięki temu zwiększysz szanse swojego projektu na to, że zostanie wybrany do realizacji.

Zachęcamy do tego również dlatego, że dzięki Tobie wiele osób dowie się o możliwości decydowania o wydatkach z budżetu miasta.

Poniżej opisaliśmy kilka sposobów, które możesz wykorzystać.

 

Skorzystaj z gotowych materiałów

Projekty graficzne plakatów i ulotek do samodzielnego druku, a także grafik do zamieszczenia w internecie np. w mediach społecznościowych (facebook, twitter, instagram) znajdziesz na stronie bo.um.warszawa.pl

Wejdź na stronę i odszukaj projekt poddany pod głosowanie, który chcesz wypromować.  Po prawej stronie, w czerwonej ramce znajdziesz do pobrania materiały promujące projekt. Możesz wybrać kilka rodzajów tych grafik:

  • ulotka A5,
  • plakat A4 (kolorowy),
  • plakat A4 (czarno-biały),
  • grafiki do internetu np. mediów społecznościowych tj. instagram, twitter, facebook.

 

Przygotuj projekty samodzielnie

Materiały promocyjne możesz też zaprojektować samodzielnie. My zachęcamy do skorzystania z szablonu, na którym możesz nanieść informacje o swoim projekcie. Możesz go pobrać ze strony

Informacje o swoim projekcie możesz nanieść na szablonie za pomocą nieodpłatnych programów graficznych, które znajdziesz w internecie np. Canva https://www.canva.com/pl_pl/

Warto, aby na plakacie znalazły się przynajmniej takie informacje:

  • tytuł projektu i numer na liście do głosowania, aby łatwo było go odszukać,
  • poziom projektu (dzielnicowy albo ogólnomiejski). Jeśli jest to projekt dzielnicowy, to warto dodać również nazwę dzielnicy,
  • wskazanie, że chodzi o głosowanie w budżecie obywatelskim,
  • termin głosowania, czyli do kiedy można zagłosować,
  • adres strony lub miejsca np. urzędu dzielnicy, gdzie można zagłosować

 

Co zrobić z wydrukowanymi plakatami i ulotkami?

Rozejrzyj się po swojej okolicy i porozmawiaj z właścicielem lokalnego sklepu lub kawiarni o możliwości powieszenia plakatu na witrynie. Jeżeli chcesz rozwiesić plakaty na tablicy ogłoszeniowej w klatce schodowej swojego bloku, porozmawiaj z przedstawicielami spółdzielni lub wspólnoty mieszkaniowej. Sprawdź, czy w okolicy odbywają się jakieś wydarzenia, w których mógłbyś / mogłabyś wziąć udział i promować swój projekt np. rozdając ulotki. Zapytaj o zgodę organizatorów tych wydarzeń.  

Pamiętaj, że plakaty możesz rozwieszać w wybranym miejscu wyłącznie po uzyskaniu zgody od właściciela lub zarządcy danego terenu.

Przygotowaliśmy również listę miejsc, gdzie swoje plakaty możecie powiesić legalnie i nieodpłatnie. Lokalizacje słupów i tablic ogłoszeniowych znajdziecie pod tym adresem.

Odradzamy wieszanie plakatów w miejscach do tego nieprzeznaczonych tj. na przystanki tramwajowe, autobusowe, latarnie miejskie, znaki drogowe itd. Jest to nielegalne i za powieszenie plakatu w tych miejscach grożą konsekwencje prawne.

 

Promuj swój projekt w internecie

Internet daje ogromne możliwości dotarcia z informacją do zainteresowanych mieszkańców. Możesz skorzystać z różnych opcji, jakie dają media społecznościowe takie jak facebook, instagram czy twitter.

Na facebooku możesz założyć profil dla swojego projektu, na którym możesz regularnie zamieszczać informacje o swoim projekcie i zachęty do głosowania. Możesz również publikować informacje o głosowaniu na różnych grupach np. skupiających ludzi z Twojej okolicy lub zainteresowanych danym tematem. Na facebooku i instagramie możesz zamieszczać relacje i zachęcając w nich do głosowania na Twój projekt.

Odpowiednie grafiki do wykorzystania w promocji projektu znajdziesz do pobrania przy danym projekcie poddanym pod głosowanie.

 

Po zakończeniu głosowania

Podziękuj wszystkim głosującym, niezależnie od tego, czy Twój projekt został wybrany do realizacji. To miły gest, który doceni zaangażowanie wszystkich, którzy wsparli Ciebie i Twój projekt.

Pamiętaj też, żeby posprzątać po sobie i np. pozbieraj ulotki z miejsc, w których zostały rozłożone lub zdejmij rozwieszone wcześniej plakaty.

 

Konkurs na najciekawsze działania promocyjne

Jeżeli zaplanowałeś / zaplanowałać działania promocyjne, aby zachęcić mieszkańców do zagłosowania na Twój projekt, udokumentuj to. Spisz sobie, co to były za działania i postaraj się zrobić zdjęcia z przebiegu Twojej kampanii informacyjnej. Po zakończeniu głosowania będziemy chcieli, żebyś podzielił / podzieliła się z nami informacjami o Twojej kampanii. Szczegóły wkrótce.