null

Wybierz Europę, wybierz Warszawę

Drukuj link otwiera się w nowej karcie
Trzech mężczyzn podczas dyskusji, w tle telebim i słuchacze

Warszawa idealnym miejscem dla inwestorów i utalentowanych ludzi. Tak prezentuje się stolica w kampanii „Choose Europe”, której start ogłoszono dziś w Helsinkach. Warszawa bierze w niej udział razem z czołówką europejskich miast i regionów.

Inicjatywa „Choose Europe” zrzesza europejskie miasta i agencje promocji inwestycji Amsterdamu, Katalonii, Berlina, Kopenhagi, Frankfurtu, Helsinek, Lyonu, Monachium, Paryża, Rygi, Sztokholmu, Wiednia, Warszawy i Zurychu. Ośrodki te, zdecydowały się połączyć siły i razem promować na arenie międzynarodowej. Podkreślać zarówno wspólne, europejskie wartości jak i konkretne atuty poszczególnych członków inicjatywy. Kampania ma przyczynić się do nawiązania nowych, międzynarodowych relacji biznesowych i  przynieść sukces całemu regionowi.  

Z entuzjazmem przyjęliśmy zaproszenie do inicjatyw Choose Europe, bo razem możemy więcej. Po raz pierwszy konkurenci połączyli siły, aby promować podejście zorientowane na człowieka, zrównoważony rozwój i wysoką jakość życia. Chcemy pokazać, że europejskie metropolie razem mogą stawiać czoła globalnym wyzwaniom – mówi Karolina Zdrodowska, dyr. koordynator ds. przedsiębiorczości w stołecznym Ratuszu.

Przyciągamy inwestorów i talenty

Start kampanii został ogłoszony 29 września podczas konferencji prasowej w Helsinkach. Wzięli w niej udział przedstawiciele 14 europejskich miast, regionów i obszarów metropolitalnych. Warszawę reprezentował Grzegorz Kaczorowski – dyrektor Biura Rozwoju Gospodarczego w stołecznym Ratuszu.

W ramach Choose Europe będziemy prezentować Warszawę jako miasto stwarzające doskonałe warunki zarówno dla rozwoju inwestycji biznesowych, jak i talentów. Jakość życia, wykwalifikowana kadra, wiodący ośrodek akademicki, szeroka oferta nieruchomości najwyższej jakości to tylko niektóre atuty miasta, które pokazują Warszawę jako źródło nowych pomysłów i innowacji – mówi Grzegorz Kaczorowski, dyr. Biura Rozwoju Gospodarczego w Ratuszu.

Kampania będzie początkowo prowadzona w Ameryce Północnej za pośrednictwem kanałów cyfrowych. Jej odsłony będą też miały miejsce podczas wydarzeń odbywających się w europejskich miastach jak Web Summit w Lizbonie czy międzynarodowe targi inwestycyjne MIPIM w Cannes. Miasta i regiony, które uczestniczą w inicjatywie „Choose Europe” zamierzają nawiązać długoterminową współpracę.

Różnimy się pod względem sektorów i różnic geograficznych, jednak ostatecznie nadal jesteśmy bardzo podobni. Działając na szczeblu metropolitalnym lub regionalnym, powierzono nam zadanie przyciągania odpowiedzialnych inwestycji tworzących wartość dodaną do naszych miast w celu wspierania innowacji i tworzenia miejsc pracy. Staramy się to osiągnąć, przestrzegając naszych wspólnych europejskich wartości i bez kompromisów w zakresie zrównoważonego rozwoju społecznego i środowiskowego – mówi Peter de Kruijk, dyrektor Amsterdam International Business, członek, założyciel sieci.

Warszawskie „obszary doskonałości”

Aby skutecznie konkurować z innymi miastami Europy i świata Warszawa wytypowała tzw. obszary doskonałości gospodarczej, które są najbardziej perspektywiczne dla miasta w okresie do 2040 roku:

  • sektor kreatywny, uwzględniający nowoczesne rzemiosło, także branżę gier komputerowych;
  • sektor rolno-spożywczy, z wykorzystaniem biotechnologii
    i uwzględnieniem założeń biogospodarki;
  • sektor nowoczesnych usług biznesowych z punktem centralnym w postaci usług specjalistycznych i uwzględnieniem ich twórczego charakteru;  
  • zielona gospodarka komunalna, uwzględniająca zasady gospodarki cyrkularnej oraz ekonomię współdzielenia, stanowiącą odpowiedź m.in. na wyzwania klimatyczne;
  • centrum wsparcia start-upów dla Europy Wschodniej, ze wskazaniem na specyficzną funkcję Warszawy jako „drzwi” do Unii Europejskiej.

Więcej o projekcie można dowiedzieć się na stronie www.chooseeurope.eu.

Miasta skupione w kampanii prezentują swój potencjał na stronach internetowych: