null

Warszawa włączyła się do walki z rakiem piersi

Drukuj link otwiera się w nowej karcie

Październik jest miesiącem walki z rakiem piersi. W ramach kampanii, ponad 200 słynnych budowli rozświetla różowa iluminacja jako symbol nadziei i wsparcia dla milionów kobiet. W tym roku Globalna Inicjatywa Iluminacji obchodzi swoje 11-lecie.

Warszawa po raz kolejny przyłączyła się do Kampanii na Rzecz Walki z Rakiem Piersi. W nocy, z poniedziałku na środę Most Świętokrzyski rozbłysnął na kolor różowy. Zmianę iluminacji mostu warszawiacy podziwiali z pl. Zamkowego. Tego samego wieczoru Syrenka na Rynku Starego Miasta także została podświetlona na kolor różowy, a jej tarczę ozdobiła różowa wstążka – symbol walki z rakiem piersi.

W 2010 roku ponad 70 krajów przyłączyło się do  Kampanii na Rzecz Walki z Rakiem Piersi  i zjednoczyło się pod wspólnym hasłem:  Przyłącz się. Powiedz Innym. Pokonaj. Chroń każdą kobietę przed rakiem piersi. Różowa Wstążka. Noś ją. Podziel się nią.

W ciągu 11 lat w ramach Globalnej Inicjatywy Iluminacji, będącej najbardziej spektakularną częścią Kampanii na Rzecz Walki z Rakiem Piersi,  znalazły się: Brama Brandenburska w Berlinie, Concert Hall w Amsterdamie, Empire State Building w Nowym Jorku, Krzywa Wieża w Pizie, Międzynarodowy Port Lotniczy w Los Angeles, Wodospad Niagara w Kanadzie, czy Opera w Sydney.

Pomysłodawczynią idei różowej wstążki jest Evelyn Lauder, organizatorem międzynarodowej Kampanii na Rzecz Walki z Rakiem Piersi oraz Globalnej Inicjatywy Iluminacji jest Estée Lauder Companies.

Honorowy Patronat nad polską edycją objęła Prezydent m.st. Warszawy Hanna Gronkiewicz-Waltz.


Zobacz galerię (6 zdjęć />)