null

Warszawa stawia na talenty!

Drukuj link otwiera się w nowej karcie
Grupka młodych ludzi o cudzoziemskim wyglądzie rozmawia przy stole
Autor: Biuro Rozwoju Gospodarczego

Jak przyciągnąć do Warszawy talenty z Włoch i Hiszpanii? Właśnie ruszyła nowa kampania wizerunkowa miasta. W zeszłym roku stolicy udało się dotrzeć do blisko 6 milionów Włochów i Hiszpanów z zachętą: przyjeżdżajcie do Warszawy.

Przyciągamy talenty z południa Europy

Hasło akcji promocyjnej „Ctrl + Varsavia”/„Ctrl + Varsovia” ma zgodnie z internetowym skrótem zachęcać do „wklejenia się do Warszawy”. Miasto podkreśla w niej swoje atuty:

  • świetne połączenia z innymi miastami na świecie
  • doskonała komunikacja miejska
  • wysoki potencjał naukowy, akademicki i innowacyjny,
  • atrakcyjny rynek pracy,
  • wysoka jakość życia.

Żeby przyciągać z kraju i zagranicy osoby oraz firmy, które chciałyby realizować swoje pomysły i rozwijać się w Warszawie musimy pokazywać otwartość naszego miasta oraz możliwości, jakie ono daje - mówi Karolina Zdrodowska, dyrektorka koordynatorka ds. przedsiębiorczości i dialogu społecznego w stołecznym ratuszu i dodaje: – Warszawa musi uczestniczyć w powszechnej walce o talenty i specjalistów, bo to dzięki wiedzy i technologii rozwija się lokalna gospodarka.

Ucz się, pracuj i inspiruj w Warszawie

Kampania jest skierowana do młodych osób z Włoch i Hiszpanii, które rozważają studia lub pracę za granicą w sektorze IT i finansowym. Miasto wybrało te dwa kraje, bo tam w badaniach widać największą otwartość młodych ludzi do emigracji. W obu krajach bezrobocie wśród młodych ludzi ma wysoki wskaźnik.

Cała akcja potrwa miesiąc i zostanie przeprowadzona on-line na platformach: LinkedIn, Facebook, Instagram, YouTube, Tik-Tok, Google oraz Programmatic. Posty, filmiki i nakładki w social mediach pokazują Warszawę jako miasto nowoczesne i przyjazne do życia, studiowania oraz rozwijania kariery. Mają też wzmocnić wizerunek Warszawy jako miejsca, w którym można zdobywać wiedzę, nawiązywać relacje biznesowe i naukowe oraz atrakcyjnie spędzić wolny czas.

W zeszłorocznej kampanii miastu udało się dotrzeć do 2,9 mln osób z grupy docelowej w Hiszpanii i 2,8 mln we Włoszech.

Kampania jest częścią przyjętej przez miasto #Strategii2030. Wchodzi w skład miejskich programów „Przyciągamy talenty i liderów” oraz „Wdrażamy Innowacje”.