null

Warszawa prezentuje swoje inwestycje w Cannes

Drukuj otwiera się w nowej karcie
Stoisko Warszawy

Warszawa zaprezentuje na arenie międzynarodowej aktualne inwestycje oraz potencjał i perspektywy dalszego rozwoju. W dniach 12-15 marca 2024 r. już po raz 33. odbędą się w Cannes we Francji targi MIPIM, na których Miasto przedstawi swoją ofertę.

MIPIM – targi nieruchomości i inwestycji, są jednym z najważniejszych tego typu wydarzeń na świecie. Określane przez organizatorów jako the global urban festival, czyli światowy festiwal miast, są platformą, która łączy miasta i kraje z podmiotami działającymi zarówno na globalnym, jak i na lokalnych rynkach nieruchomości.

Wysoka dynamika wzrostu gospodarczego, przyjazne warunki do rozwoju, otwarcie na innowacje, ekologię oraz potrzeby i oczekiwania mieszkańców czynią Warszawę wiodącym, wyjątkowym ośrodkiem do życia i rozwoju biznesu – mówi Michał Olszewski, zastępca prezydenta m.st. Warszawy, który przewodniczy miejskiej delegacji podczas MIPIM i dodaje – W obliczu globalnych trendów i wyzwań, Warszawa kontynuuje dynamiczny rozwój, bazując na swym potencjale, konkurencyjności i zasobach ludzkich. Miasto chce dalej budować swoją przyszłość w oparciu o zrównoważony rozwój, współpracę z biznesem i innowacje. Wydarzenia takie jak MIPIM 2024 stanowią wspaniałe miejsce do zaprezentowania osiągnięć stolicy, planów i wizji na kolejne lata, a także do pozyskania potencjalnych inwestorów.

Inspirujące wydarzenie

MIPIM to wyjątkowe miejsce spotkań biznesowych, nawiązywania kontaktów i wymiany doświadczeń, w których uczestniczą przedstawiciele miast, inwestorów, deweloperów, instytucji finansowych, firm konsultingowych, a także liderów rynku nieruchomości. MIPIM oferuje inwestorom wyjątkową okazję do poznania trendów i oferty branży oraz opracowania nowych strategii lokowania kapitału w nadchodzącym roku, co jest dużym wyzwaniem w szybko zmieniającej się sytuacji geopolitycznej.

Wybierz Warszawę

Hasłem przewodnim Warszawy na MIPIM 2024 jest: „Warsaw – Smart People. Smart Technology. Smart City.” Podczas tegorocznej edycji targów odbędzie się wiele paneli i dyskusji z udziałem przedstawicieli stołecznego ratusza.

W ramach członkostwa Warszawy w Choose Europe, delegaci ratusza wezmą udział w spotkaniach, m.in. na stoiskach Sztokholmu, Frankfurtu, Paryża. Choose Europe to projekt pozycjonujący Europę jako idealną lokalizację dla międzynarodowych firm, które chcą osiągnąć sukces gospodarczy i zrównoważony wzrost.

Na targach będziemy promować inwestycje w stolicy, w tym te w formule Partnerstwa Publiczno-Prywatnego oraz rozmawiać o dalszym rozwoju Warszawy. Jedziemy do Francji również z ofertą siedmiu działek inwestycyjnych – mówi Michał Olszewski, zastępca prezydenta m.st. Warszawy. Na MIPIM, po raz kolejny będziemy razem z partnerami Warszawy, firmami deweloperskimi, które realizują w stolicy swoje projekty i są najlepszym dowodem na to, że to jest wspaniałe miejsce do inwestowania, rozwoju i życia – dodaje Olszewski.

Oferta dla inwestorów

Podczas MIPIM 2024 Warszawa będzie promować 7 działek inwestycyjnych:

  • przy ulicy J. Kasprowicza, róg ulicy Nocznickiego (4589 m2) – Bielany,
  • przy ulicy Krzemienieckiej (3271 m2) – Bielany,
  • przy ulicy M. Rodziewiczówny (2765 m2) – Praga Południe,
  • przy ulicy Kijowskiej (4643 m2) – Praga Północ, 
  • przy ulicy Dobrej 33/35 (2112 m2) – Śródmieście,
  • przy ulicy Kłobuckiej (3364 m2) – Ursynów
  • przy ulicy Waliców (1403 m2) – Wola.

W Cannes delegacja Warszawy zaprezentuje projekty, które będą realizowane w modelu Partnerstwa Publiczno-Prywatnego (PPP) i przedstawi inwestycje dotychczas zrealizowane w tej formule.

Wśród projektów PPP, na uwagę zasługuje planowana renowacja i zagospodarowanie Hali Gwardii. Drugim projektem w przygotowaniu jest budowa nowoczesnych, energooszczędnych przedszkoli w miejsce istniejących budynków. Trzeci ważny projekt dotyczy modernizacji kompleksu Ośrodka Polonia, w tym budowy wielofunkcyjnej hali sportowej i Centrum Wsparcia Sportu.

Warszawa silna i gotowa na wyzwania

Stolica od wielu lat regularnie i dynamicznie wzmacnia swoją pozycję na biznesowej mapie Europy i świata. Potwierdzają to wysokie miejsca w wielu rankingach, w tym „European Cities and Regions of the Future 2024”, ogłoszonym w lutym 2024 r. przez spółkę fDi Intelligence, która należy do grupy The Financial Times. To prestiżowe zestawienie ocenia europejskie miasta i regiony pod względem potencjału gospodarczego, finansowego i biznesowego. Więcej informacji na ten temat: Warszawa liderem regionu w rankingu miast przyszłości.

Miasto Stołeczne jest niezmiennie krajowym liderem pod względem wolumenu nowoczesnej powierzchni biurowej – 6,26 mln m2, jak również powierzchni handlowej – 1,9 mln m2. Przyciąga talenty i jest drugim miastem w Europie pod względem liczby studentów – każdego roku, w 69 szkołach wyższych kształci się ich ponad 245 tys. Warszawa to również lider regionu Europy Środkowo-Wschodniej w obszarze ESG (Environmental, social, and corporate governance).

Drogowskazem, na drodze w tworzeniu i rozwijaniu nowych inicjatyw gospodarczych, są dla stolicy główne cele rozwoju, wyznaczone w Strategii #Warszawa2030. Polityka rozwoju gospodarczego, którą zakomunikował w styczniu tego roku ratusz, określa warunki sprzyjające: generowaniu innowacji, rozwojowi biznesu, przyciąganiu talentów oraz liderów, zarówno z rynku krajowego, jak i globalnego. Obecność Warszawy na MIPIM 2024 jest jednym z działań, które wpisują się w realizację założeń tego dokumentu. Więcej o polityce rozwoju gospodarczego m.st. Warszawy.

Zielona strefa

Stoisko targowe Warszawy sąsiaduje m.in. z Wrocławiem, Łodzią, Katowicami, Poznaniem, Krakowem i Trójmiastem. Wspólnie tworzą polską strefę na wydarzeniu.

Główną ideą koncepcji architektonicznej strefy Warszawa jest nawiązanie do zieleni w infrastrukturze miejskiej. Wypełnia ona zabudowę stoiska, podobnie jak tkankę miejską stolicy. Tworząc elegancką, minimalistyczną, opartą na naturalnych materiałach zabudowę projektanci połączyli ciepłe odcienie drewna z chłodnym betonem. Harmonijną kompozycję, poza roślinnością, dopełniają szklane elementy, stanowiące dyskretne nawiązanie do stylistyki warszawskich biurowców. Salkę spotkań zdobić będzie panorama Warszawy autorstwa Tytusa Brzozowskiego, akwarelisty i architekta zafascynowanego duszą miasta.

Partnerstwo

Prezentacja atrakcyjności inwestycyjnej Warszawy podczas targów MIPIM 2024 odbywa się we współpracy miasta i 11 partnerów: BBI Development, cmT, Develia, Echo Investment, Futureal|Cordia, Ghelamco, NOHO Investment, Karimpol, Polski Holding Nieruchomości, SGI, Skanska. Więcej o działalności partnerów.
W ramach projektu wspierania warszawskich startupów, na MIPIM 2024 z miastem jedzie wyłoniony w ramach konkursu REDD. Podczas MIPIM 2024 gościem na stoisku warszawskim będzie Ekspert HR – ManpowerGroup Polska.

W ramach promocji warszawskiego sektora kreatywnego, w strefie Warszawa zaprezentowane zostaną przedmioty, które zostały wyłonione w ramach konkursu „Przedmiot Promujący Warszawę – Sztuka Użytkowa”. Są to: świece sojowe Homeliness, warszawskie gadżety Love Poland Design, ekologiczny odświeżacz powietrza Pani Szyszka, autorski projekt zakładki Sawa by Kasia Brągiel czy inspirowane Warszawą kosmetyki marki Koi.

O targach

Ubiegłoroczna edycja MIPIM zgromadziła 22,5 tys. uczestników, w tym ponad 6,5 tys. inwestorów. Na 300 stoiskach w 2023 r. zaprezentowały się kluczowe europejskie miasta i organizacje z ponad 90 krajów. W tym roku organizatorzy spodziewają się równie dużego zainteresowania MIPIM i oczekują, że targi po raz kolejny staną się ważnym globalnym wydarzeniem.

Codzienna relacja z uczestnictwa w tegorocznych targach na profilu gospodarczym LinkedIn Warszawy.