Zepsuty kran, przepalona żarówka czy nieszczelne okna – wszystkie te i inne drobne usterki naprawią fachowcy w ramach programu „Warszawska Złota Rączka dla Seniora”. Tylko w pierwszym kwartale 2021 przeprowadzono prawie 1000 drobnych napraw.
Wielu warszawskich seniorów boryka się z domowymi usterkami, których nie są w stanie naprawić samodzielnie. M.st. Warszawa wychodzi im naprzeciw i zachęca do korzystania z usług oferowanych przez program „Warszawska Złota Rączka dla Seniora”. Zapotrzebowanie na taką formę wsparcia w codziennym życiu seniorów jest coraz większe, bo zgłoszeń do miejskiego programu codziennie przybywa.
Mieszkańcy najczęściej proszą o pomoc przy usterkach hydraulicznych tj.: cieknący kran, udrażnianie odpływów i toalet oraz elektrycznych np.: wymianie gniazdek, zwarciach instalacji elektrycznej, wymianie dzwonków do drzwi lub żarówek. Jednak Warszawską Złotą Rączkę można wezwać także do podłączenia pralki lub zmywarki, zawieszenia luster, obrazów, karniszy, uchwytów czy półek, naprawy listew przypodłogowych lub montażu żyrandola.
Usługa zwykle realizowana jest z dnia na dzień lub maksymalnie w ciągu trzech dni od zgłoszenia. W sytuacjach wyjątkowo kryzysowych fachowiec przyjedzie nawet tego samego dnia. Z bezpłatnego miejskiego wsparcia raz w miesiącu mogą skorzystać seniorzy powyżej 75 roku życia, mieszkający na terenie Warszawy.
Zgłoszenia usterek przyjmowane są telefonicznie przez trzy instytucje: Mazowiecki Okręgowy Oddział PCK – 507 978 378, Fundację Pomoc Potrzebującym – 22 614 13 16 oraz Fundację Edukacji Nowoczesnej – 729 834 448.
W 2020 roku z usługi oferowanej przez miasto skorzystano ponad 1600 razy, a w roku bieżącym tylko do kwietnia usunięto prawie 1000 usterek w domach warszawskich seniorów. Program będzie kontynuowany przez dwa kolejne lata, do 31 grudnia 2023 r.
Powiązane treści
-
-
Artykuł
-
Artykuł