null

Warszawa na ścieżce innowacji

Drukuj otwiera się w nowej karcie
Centrum biznesowe na Mokotowie, biurowiec przy ul. Postępu na Służewcu, dzień, zima.
Autor: Urząd m.st. Warszawy

Interdyscyplinarny zespół pracowników m.st. Warszawy zakończył program Innovation Training 2022. To specjalne szkolenie dla miast, które myślą i działają nieszablonowo, aby poprawić jakość życia mieszkańców.

Warszawski urząd zakwalifikował się do programu „Innovation Training 2022” na początku tego roku. Dwunastu pracowników przez 11 miesięcy trenowało innowacyjne myślenie i sposoby działania – wszystko pod okiem specjalistów z Uniwersytetu Johna Hopkinsa oraz Centrum Innowacji Publicznych Bloomberga (Bloomberg Center for Public Innovation at Johns Hopkins University) w ramach programu finansowanego przez Bloomberg Philanthropies. Urzędnicy mieli szansę zapoznać się z kolejnymi, innowacyjnymi formami pracy i metodami współpracy z mieszkańcami. Jednym z kluczowych założeń programu jest dzielenie się zdobytą wiedzą i umiejętnościami oraz kontynuacja realizacji projektów metodą „ścieżki innowacji”.

Kulturę innowacji tworzą umiejętności i zaangażowanie pracowników. Niezwykle ważna jest też otwartość na ciągły proces uczenia się, zmiany nawyków oraz organizacyjnych przyzwyczajeń. To też wiedza o tym jak pytać, słuchać i słyszeć, kreować rozwiązania i testować je zanim dojdzie do ich realizacji. A wszystko przy szerokim zaangażowaniu mieszkańców.

W trakcie treningu pracownicy stołecznego urzędu zajęli się tematem poprawy jakości powietrza w mieście. Od początku projektu cały czas angażowali mieszkańców i współprojektowali z nimi konkretne rozwiązania. Testowali liczne pomysły, które finalnie pozwoliły stworzyć portfolio możliwych rozwiązań na rzecz poprawy jakości powietrza.

Kolejny etap – innowacyjne rozwiązania dla mieszkańców

Budowanie kultury innowacji to niełatwy i ciągły proces. Dlatego jeszcze przed zakończeniem projektu w ramach „Innovation Training 2022” warszawski zespół zgłosił do konkursu kontynuującego program dwa nowe projekty dotyczące obsługi mieszkańców. Oba zakwalifikowały się do „Activating Innovation Champions” – kolejnego etapu innowacyjnych szkoleń organizowanych przez Bloomberg Center of Public Innovation.

Więcej o programie:publicinnovation.jhu.edu