null

Warszawa jedzie na targi w Cannes

Drukuj otwiera się w nowej karcie
Wizualizacja stoiska Warszawy na targach - drewniane ściany, jasna podłoga, wysokie stoliki ze stołkami i napis Warszawa

Jutro rozpoczynają się Międzynarodowe Targi Nieruchomości MIPIM w Cannes. To największe targi inwestycyjne w Europie skierowane do miast, regionów, firm, inwestorów, deweloperów oraz mediów branżowych. Z wyjątkowo atrakcyjną ofertą inwestycyjną wystąpi tam już po raz 23. Warszawa.

W obliczu kryzysu energetycznego, pandemii koronawirusa oraz wojny na Ukrainie kluczowe jest budowanie silnych relacji biznesowych i przyciąganie odpowiedzialnych inwestycji, które tworzą wartość dodaną dla naszego miasta. Podczas targów będziemy prezentować Warszawę jako miasto stwarzające doskonałe warunki do rozwoju inwestycji, jak i oferujące wysoką jakość życia dla talentów. Wykwalifikowana kadra, wiodący ośrodek akademicki, szeroka oferta nieruchomości najwyższej jakości to tylko niektóre atuty miasta, które czynią Warszawę źródłem nowych pomysłów, innowacji i relacji biznesowych – mówi Michał Olszewski, wiceprezydent Warszawy, który przewodniczy miejskiej delegacji na targach.

Warszawa liderem rankingów

Warszawa zapewnia doskonałe warunki dla biznesowych inwestycji:

  • w mieście jest ponad 6,27 mln m. kw. powierzchni biurowych, a kolejne 179 tys. jest w budowie,
  • kształci się tu ponad 230 tys. studentów,
  • stolica oferuje wysoką jakość życia, z bogatą ofertą kulturalną i rozrywkową, 
  • na terenie miasta jest mnóstwo zieleni, stanowi ona ok. 40 proc. jego powierzchni.

Atutami stolicy jest też dostępność pracy, nowoczesny i niskoemisyjny transport oraz zdolność szybkiego dostosowywania się Warszawy do zmieniającej rzeczywistości. Przekłada się to na wysokie pozycje stolicy w najróżniejszych zestawieniach międzynarodowych:

  • The Oxford Economics przewiduje, że Warszawa w ciągu najbliższych pięciu lat będzie rozwijać się bardziej intensywnie niż inne duże miasta europejskie. Analitycy podkreślają jakość wykształcenia warszawiaków i warszawianek. Ponad 60 proc. stołecznych pracowników i pracownic ma wyższe wykształcenie, podczas gdy średnia w Europie wynosi 42 proc.;
  • W raporcie Emerging Europe Business-Friendly City Perception Index 2021 Warszawa zajmuje 1 miejsce w kategorii Infrastructure and Connectivity;
  • W rankingu fDi European Cities and Regions of the Future 2022/23 – Business Friendliness stolica plasuje się na 2. miejscu;
  • W konkursie Prime Property Prize (2021 r.) Warszawa otrzymała tytuł „Miasto Przyjazne Inwestorom”.

Obszary doskonałości gospodarczej i oferta inwestycyjna

Aby skutecznie konkurować z innymi miastami Europy i świata oraz utrzymać miano lidera Warszawa wytypowała również tzw. obszary doskonałości gospodarczej, które są najbardziej perspektywiczne dla miasta w okresie do 2040 roku:

  • sektor kreatywny, uwzględniający nowoczesne rzemiosło, także branżę gier komputerowych;
  • sektor rolno-spożywczy, z wykorzystaniem biotechnologii i uwzględnieniem założeń biogospodarki;
  • sektor nowoczesnych usług biznesowych z punktem centralnym w postaci usług specjalistycznych i uwzględnieniem ich twórczego charakteru;
  • zielona gospodarka komunalna, uwzględniająca zasady gospodarki cyrkularnej oraz ekonomię współdzielenia;
  • centrum wsparcia start-upów dla Europy Środkowo-Wschodniej ze wskazaniem na specyficzną funkcję Warszawy jako „drzwi” do Unii Europejskiej.

Tegoroczna oferta miasta na targach MIPIM to 7 działek inwestycyjnych. Po dwie na Bielanach przy ulicy Krzemienieckiej (3 271 m2) i Kasprowicza róg Nocznickiego (4 589 m2) oraz na Woli przy Burakowskiej (7 751 m2) i Grzybowskiej (1 397 m2). Na Pradze-Południe oferowany będzie teren przy ulicy M. Rodziewiczówny (2 765 m2), w Śródmieściu przy ulicy Dobrej (2 112 m2) i na Ursynowie przy Cynamonowej (4 780 m2).

Stoisko miasta podczas targów

Warszawa na targach prezentuje się od lat jako miasto przyjazne zarówno inwestorom, jak i mieszkańcom.

Stoisko Warszawy zajmie powierzchnię 105 m2 (stoisko Riviera 8 D1). Do jego zabudowy projektanci wykorzystali drewniane i betonowe elementy, dopełniając je roślinnością. W wystroju stoiska widoczne są nawiązania do szklanych elewacji stołecznych biurowców, a oświetlenie odnosi się do stacji warszawskiego metra. Całość dopełnia neon z symbolem stolicy – syrenką – oraz napisem „Warszawa” w stylu z drugiej połowy ubiegłego wieku. Miejsce spotkań na stoisku zdobić będzie panorama Warszawy autorstwa Tytusa Brzozowskiego, akwarelisty i architekta zafascynowanego duszą miasta.

W ramach programu merytorycznego przygotowano m.in.: spotkanie networkingowe (stoisko Warszawy, 15.03.2023, godz. 16.30), prezentację „The Ultimate Game-Changer: How Digital Transformation and ESG are Redefining the Future of Commercial Real Estate and the city of Warsaw”, którą poprowadzą Bartosz Dobrowolski i Michał Kozłowski, współzałożyciele fundacji Proptech Foundation, partnera merytorycznego Warszawy (stoisko Warszawy, 14.03.2023, godz. 12.00) oraz panel promujący współpracę Warszawy i Łodzi „Duopolis – discover investment potential of Central Poland: Warsaw and Lodz” (stoisko Łodzi, 15.03.2023, godz.  11.00). Dodatkowo przedstawiciele Warszawy wezmą udział w spotkaniu miast „The Political Leaders Summit” (14.03.2023, godz. 16.00), dyskusji dot. koncepcji 15 minutowego miasta, organizowanej przez Drees & Sommer (14.03 17.00-20.00) oraz w panelu “POLAND: Opportunities for International Investors - latest trends, prospects & challenges” organizowanym przez The Poland Observer, podczas wydarzenia wyświetlony zostanie film promujący Warszawę (14.03.2023, godz. 17.45).

Warszawa będzie promować swój potencjał gospodarczy i inwestycyjny w przygotowanych na targi publikacjach:

  • inwestycje, które zamierza realizować w ramach formuły Partnerstwa Publiczno-Prywatnego;
  • sytuację na rynku nieruchomości w stolicy oraz jej potencjał inwestycyjny – raport „Warsaw Your Place to Invest 2022”, opracowany we współpracy m.st. Warszawy oraz siedmiu agencji: BNP Paribas, Colliers, Cushman & Wakefield, JLL, Knight Frank, Randstad i Savills(premiera raportu);
  • oferta miasta dla turystów jak i tych, którzy myślą o przeprowadzce do Warszawy, zainwestowaniu, otwarciu oddziału firmy lub prowadzeniu biznesu – raport „Warsaw Your Place”;
  • materiał dla sektora informatycznego w Warszawie – raport ABSL „Sektor nowoczesnych usług biznesowych w Warszawie” oraz „State of Warsaw IT”;
  • najnowszy raport przygotowany we współpracy z Biostat „Warszawska branża farmaceutyczna i kosmetyczna”;
  • dwa wydawnictwa poświęcone rynkowi nieruchomości – kwartalny raport „WARSZAWA – Atrakcyjność miasta i rynek biurowy” przygotowany we współpracy z Knight Frank i Michael Page oraz raport Savilis „Warsaw Office Market in 2022”.

Partnerzy miasta

Prezentacja atrakcyjności inwestycyjnej Warszawy podczas targów MIPIM 2023 jest możliwa dzięki współpracy miasta i 13 partnerów: BBI Development, Capital Park, Grupa cmT, Develia, ECHO Investment, Futureal/Cordia, Ghelamco, Go4Energy, Karimpol, NOHO Investment, Polski Holding Nieruchomości, SGI oraz Skanska.

Partnerzy będą promować swoje warszawskie inwestycje lub zakres usług. W tej edycji targów na stoisku promować się będzie również warszawski startup – 3D Estate, a także przedmioty i gadżety projektantów działających w stolicy:

  • warszawskie zdrowe przekąski marki Baton Warszawski,
  • świece sojowe Homeliness,
  • warszawskie notesy, torby i skarpetki Love Poland Design,
  • miód od warszawskich pszczół firmy Pszczelarium,
  • kosmetyki inspirowane Warszawą firmy Yope,
  • kawa z palarni Java,
  • warszawski kwas chlebowy.

Partnerzy będą promować swoje warszawskie inwestycje lub zakres usług (więcej szczegółowych informacji nt. promowanych inwestycji znajduje się w prezentacji).

Warszawa stawia na biznes

Przyciąganie talentów, rozwój innowacji, ulepszanie warunków prowadzenia biznesu w stolicy czy wsparcie inwestora to priorytetowe obszary działań miasta. Oprócz corocznej obecności w Cannes, Warszawa bierze też udział w międzynarodowych targach inwestycyjnych –EXPO REAL w Monachium, gdzie z sukcesem prezentuje swój potencjał inwestycyjny. Na co dzień miasto promuje swoją atrakcyjność biznesową poprzez profil Grow with Warsaw w serwisie LinkedIn.

Warszawa jest także aktywna w światowej walce o talenty, w ramach której m.in. w tym roku na jesieni przeprowadzi kampanię on-line na rynku włoskim i hiszpańskim, w sektorze IT i finanse. Zaś dzięki współpracy w ramach projektu marketingowego Choose Europe, który zrzesza europejskie miasta i agencje promocji inwestycji Amsterdamu, Katalonii, Berlina, Kopenhagi, Frankfurtu, Helsinek, Lyonu, Monachium, Paryża, Rygi, Sztokholmu, Wiednia, Warszawy i Zurychu, stolica ma szansę powalczyć o inwestorów z Ameryki Północnej (www.chooseeurope.eu).