null

Warszawa czeka na Was

Drukuj link otwiera się w nowej karcie
Autor: UM Warszawa

Jest wiele fajnych miast, ale tylko jedno jest naprawę WAW! – mówi Prezydent Rafał Trzaskowski w najnowszym spocie promującym Warszawę, który emitowany jest na antenie ogólnopolskich stacji telewizyjnych do 6 października. To jest już druga odsłona kampanii telewizyjnej Stołecznego Biura Turystyki, poprzednia została zrealizowana wiosną, a spot obejrzało ponad 20 mln osób.

W filmie zobaczymy piaszczyste plaże położone na terenie miasta, nowo otwarty most pieszo-rowerowy na Wiśle, ogrody na dachu Biblioteki Uniwersytetu Warszawskiego, Multimedialny Park Fontann, a także jedną z ikon miasta - Pałac Kultury i Nauki, na szczycie którego mieszkają sokoły. Ale to tylko wycinek bogatej oferty warszawskiej.

Warszawa jest stolicą wolnego czasu, metropolią oferującą turystom wyjątkowe atrakcje i przeżycia. To także zielone miasto z pięknymi parkami, plażami i trasami rowerowymi,  przyjazne dla ludzi młodych oraz rodzin z małymi dziećmi. Liczba i oryginalność atrakcji czynią stolicę Polski idealną destynacją na krótki urlop lub niezapomniany weekend.

Chcemy pokazać, że mimo zbliżającego się końca lata sezon turystyczny w Warszawie wcale się nie kończy. Przeciwnie, jesienią Warszawa jest równie piękna, a kalendarz wydarzeń kulturalnych jest niezwykle bogaty – przekonuje Rafał Trzaskowski, prezydent Warszawy - W działaniach komunikacyjnych duży nacisk kładziemy na wzmocnienie ruchu turystycznego w okresach przejściowych tzw. shoulder season, aby wspierać w ten sposób turystykę zrównoważoną. Podróżując poza sezonem, mamy też szansę cieszyć się niższymi cenami i brakiem tłumów – dodaje.

Kampania kierowana jest do szerokiej grupy odbiorców w Polsce. Jak pokazują statystyki, to turyści krajowi najliczniej odwiedzają Warszawę, dlatego są oni dla nas niezwykle istotni i zależy nam na ich dobrej opinii o stolicy - podkreśla Paweł Moras, dyrektor Stołecznego Biura Turystyki.  

Oferta kulturalna stolicy wyróżnia się na tle innych polskich miast. Jesienią Warszawa staje się prawdziwą stolicą muzyki. Festiwale takie jak „Skrzyżowanie Kultur”, „Warszawska Jesień”, „Szalone Dni Muzyki” oraz „Jazz Jamboree” to wyjątkowa szansa na odkrywanie różnorodnych dźwięków, od muzyki etnicznej, przez klasykę i współczesne kompozycje muzyki poważnej, aż po jazzowe eksperymenty. Na teatralnych scenach, salach koncertowych oraz w wielu innych miejscach występują artyści z różnych stron świata, dostarczając niezapomnianych przeżyć.

Miasto cały czas się zmienia, w tym roku oprócz nowego mostu pieszo-rowerowego na Wiśle, wśród nowości znalazły nowy gmach Muzeum Sztuki Nowoczesnej, którego otwarcie zaplanowane jest na koniec października, czy właśnie uruchomiona Fabryka Czekolady Wedla.

W spocie wykorzystaliśmy grę słów – gdy turysta z zagranicy kupuje bilet lotniczy i ląduje na Lotnisku Chopina, to widzi oznaczenie lotniska WAW. Zachwyt miastem, jego pięknem i atrakcjami sprawia, że na usta naszych bohaterów też ciśnie się WAW. Życzylibyśmy sobie, aby było to powszechne skojarzenie z Warszawą – dodaje Paweł Moras.

Spot promocyjny dostępny jest na stronie Stołecznego Biura Turystyki.