null

Stolica na europejskich targach nieruchomości

Drukuj otwiera się w nowej karcie
Przestrzeń biurowa, recepcja, stolik z krzesłami

Od wtorku do czwartku (4-6 października) Warszawa zaprezentuje ofertę na najbardziej prestiżowych targach nieruchomości w Europie – EXPO REAL 2022 w Monachium. W imprezie uczestniczą miasta, regiony, firmy, inwestorzy, deweloperzy oraz media branżowe z całego świata.

Wydarzenie jest doskonałą okazją do promocji potencjału gospodarczego i inwestycyjnego Warszawy.

Warszawa, aby utrzymać miano lidera regionu musi dbać o rozwój i szybko dostosowywać  się do zmieniającej się rzeczywistości. Koronawirus i wojna w Ukrainie niebywale zmieniły perspektywy dla europejskiej i światowej gospodarki, której jesteśmy częścią – mówi Michał Olszewski, wiceprezydent Warszawy, który przewodniczy miejskiej delegacji na targach. – Dzięki udziałowi w targach EXPO REAL 2022 stolica może pokazać, że jest miastem bezpiecznym i promować swoją otwartość, czyli podejście zorientowane na człowieka, zrównoważony rozwój i wysoką jakość życia. To są wartości, które sprawiają, że potrafimy stawiać czoła globalnym wyzwaniom i jesteśmy atrakcyjni dla inwestorów i talentów z całego świata.

Warszawa liderem rankingów

Warszawa zapewnia doskonałe warunki dla biznesowych inwestycji:

  • w mieście jest ponad 6 mln metrów kwadratowych powierzchni biurowych, a kolejne 360 tys. w budowie,
  • kształci się ponad 210 tys. studentów,
  • stolica oferuje wysoką jakość życia,
  • mnóstwo zieleni,
  • oraz bogatą ofertę kulturalną i rozrywkową.

M.in. te atuty zaprezentuje stolica podczas targów. Przedstawi też dane wskazujące na jej rosnące znaczenie międzynarodowe:

  • Oxford Economics przewiduje, że Warszawa  w ciągu najbliższych pięciu lat będzie rozwijać się bardziej intensywnie niż inne duże miasta europejskie. Analitycy podkreślają jakość wykształcenia warszawiaków i warszawianek. 62 proc. stołecznych pracowników i pracownic ma wyższe wykształcenie, podczas gdy średnia w Europie wynosi 42 proc.
  • W raporcie Emerging Europe Business-Friendly City Perception Index 2021 Warszawa zajmuje 1 miejsce w kategorii Infrastructure and Connectivity.
  • W rankingu fDi European Cities and Regions of the Future 2022/23 – Business Friendliness stolica plasuje się na 2. Miejscu.
  • W konkursie Prime Property Prize (2021 r.) Warszawa otrzymała tytuł „Miasto Przyjazne Inwestorom”.

Oferta inwestycyjna miasta

Tegoroczna oferta miasta na targach EXPO REAL to 5 działek inwestycyjnych:

  • przy ulicy J. Słowackiego (6 152 m2) – Bielany,
  • ulicy Krzemienieckiej (3271 m2) – Bielany,
  • na Woli przy ulicy Burakowskiej (8259 m2) – Wola,
  • ulicy Grzybowskiej (1397 m2) – Wola,
  • przy ulicy Sprzecznej (654 m2) – Praga-Północ.

Sprytny jak warszawiak

Tegorocznym hasłem promocyjnym stolicy podczas targów jest: „Warsaw – smart people, smart technology, smart city”.

Stoisko Warszawy zajmie powierzchnię 111 m2 (stoisko nr A2.121). Do jego zabudowy projektanci wykorzystali drewniane i betonowe elementy, dopełniając je roślinnością. W wystroju stoiska widoczne są nawiązania do szklanych elewacji stołecznych biurowców. Przy projektowaniu oświetlenia jego twórcy inspirowali się oświetleniem stacji warszawskiego metra. Całość dopełnia neon przedstawiający symbol stolicy – syrenkę – oraz napis „Warszawa”, których kształt przywodzi na myśl neony z drugiej połowy ubiegłego wieku. Miejsce spotkań na stoisku zdobić będzie panorama Warszawy autorstwa Tytusa Brzozowskiego akwarelisty i architekta zafascynowanego duszą miasta.

Warszawa wspiera stołeczny sektor kreatywny, dlatego na jej stoisku będą prezentowane przedmioty i produkty warszawskich projektantów:

  • warszawskie zdrowe przekąski marki Baton Warszawski,
  • świece sojowe Homeliness,
  • warszawskie notesy, torby i skarpetki Love Poland Design,
  • miód od warszawskich pszczół firmy Pszczelarium,
  • mapa Warszawy do wielokrotnego kolorowania marki YaMaluje,
  • kosmetyki inspirowane Warszawą firmy Yope.

Konsultantki obsługujące stoisko ubierze Anna Bogel projektantka i dyrektor kreatywna warszawskiej marki True Color by Ann Bogel.

W ramach programu merytorycznego stolica:

  • zorganizuje na stoisku spotkanie networkingowe  (5.10.2022 o godz. 17.00);
  • będzie promować inwestycje, które zamierza realizować w ramach formuły Partnerstwa Publiczno-Prywatnego;
  • zaprezentuje raport „Warsaw Your Place to Invest 2022” opracowany we współpracy m.st. Warszawy oraz siedmiu agencji: BNP Paribas, Colliers, Cushman & Wakefield, JLL, Knight Frank, Randstad i Savills dotyczący potencjału inwestycyjnego oraz sytuacji na rynku nieruchomości w stolicy (premiera raportu);
  • przedstawi raport „Warsaw Your Place”, który pokazuje ofertę miasta zarówno dla turystów jak  i tych, którzy myślą o zatrzymaniu się w niej na stałe, zainwestowaniu, otwarciu oddziału firmy lub prowadzeniu biznesu;
  • pokaże raport ABSL „Sektor nowoczesnych usług biznesowych w Warszawie” oraz „State of Warsaw IT” – materiał  opisujący sektor informatyczny w Warszawie.

Partnerzy miasta

Prezentacja atrakcyjności inwestycyjnej Warszawy podczas targów EXPO REAL 2022 jest możliwa dzięki współpracy miasta i 10 partnerów: BBI Development, Grupa cmT, ECHO Investment, Futureal/Cordia, Ghelamco, Griffin, Karimpol, SGI, Skanska Property Poland oraz Yareal.

Podczas wydarzenia partnerzy będą promować swoje warszawskie inwestycje lub zakres usług (więcej szczegółowych informacji nt. promowanych inwestycji znajduje się w prezentacji).

Warszawa stawia na biznes

Przyciąganie talentów, rozwój innowacji, ulepszanie warunków prowadzenia biznesu w stolicy czy wsparcie inwestora to priorytetowe obszary działań miasta.  M.in. dwa razy w roku Warszawa obecna jest na międzynarodowych targach inwestycyjnych – MIPIM w Cannes i EXPO REAL w Monachium prezentując swój potencjał inwestycyjny. Zaś na co dzień miasto promuje swoją atrakcyjność biznesową poprzez profil Grow with Warsaw w serwisie LinkedIn.

Warszawa jest także aktywna w światowej walce o talenty, w ramach której m.in. w tym roku na jesieni przeprowadzi kampanię on-line na rynku włoskim i hiszpańskim, w sektorze IT i finanse.

Zaś dzięki współpracy w ramach projektu marketingowego Choose Europe, który zrzesza europejskie miasta i agencje promocji inwestycji Amsterdamu, Katalonii, Berlina, Kopenhagi, Frankfurtu, Helsinek, Lyonu, Monachium, Paryża, Rygi, Sztokholmu, Wiednia, Warszawy i Zurychu, stolica ma szansę powalczyć o inwestorów z Ameryki Północnej (www.chooseeurope.eu).

Aby skutecznie konkurować z innymi miastami Europy i świata oraz utrzymać miano lidera Warszawa wytypowała również tzw. obszary doskonałości gospodarczej, które są najbardziej perspektywiczne dla miasta w okresie do 2040 roku. Są to: sektor kreatywny, uwzględniający nowoczesne rzemiosło, także branżę gier komputerowych; sektor rolno-spożywczy, z wykorzystaniem biotechnologii i uwzględnieniem założeń biogospodarki; sektor nowoczesnych usług biznesowych z punktem centralnym w postaci usług specjalistycznych i uwzględnieniem ich twórczego charakteru; zielona gospodarka komunalna, uwzględniająca zasady gospodarki cyrkularnej oraz ekonomię współdzielenia; centrum wsparcia start-upów dla Europy Wschodniej ze wskazaniem na specyficzną funkcję Warszawy jako „drzwi” do Unii Europejskiej.