null

Rozpoczęto testy nowych pociągów SKM

Drukuj otwiera się w nowej karcie
Impuls 2 na testach

Pierwszy pociąg Impuls 2 dla warszawskiej Szybkiej Kolei Miejskiej rozpoczął właśnie jazdy testowe na torze Instytutu Kolejnictwa w Żmigrodzie.

Trwają testy pierwszego 5-członowego Impulsa 2 produkowanego przez Newag dla warszawskiej Szybkiej Kolei Miejskiej. Przed dopuszczeniem do ruchu z pasażerami, pojazd musi przejść szereg szczegółowych testów m.in. w Ośrodku Eksploatacji Toru Doświadczalnego Instytutu Kolejnictwa w okolicy Żmigrodu. To jedyny tego typu obiekt w Polsce, jeden z sześciu w Europie i ośmiu na świecie, z pętlą o długości 7 725 metrów.

Nowy pojazd czekają m.in. badania układu hamulcowego, elektryki, hałasu, dynamiki czy osiągów trakcyjnych. Będzie także sprawdzany pod kątem dostępności dla osób o ograniczonej możliwości poruszania się.

Realizacja kontraktu dla Warszawy przebiega zgodnie z harmonogramem i kolejne pudła pojazdów są przygotowywane do naniesienia odpowiednich powłok lakierniczych, a następnie zabudowy i montażu wnętrza. Pierwsze Impulsy drugiej generacji zostaną dostarczone do stolicy wiosną 2022 roku.

Stołeczny przewoźnik kolejowy zamówił 21 pojazdów: 15 złożonych z 5 członów i 6 złożonych z 4 członów. Dzięki temu np. w godzinach szczytu będzie mógł elastycznie zarządzać liczbą miejsc w pociągach. Będzie mogło w nich wygodnie usiąść od 288 do 372 osób.

Nowe pojazdy będą klimatyzowane, wyposażone w Wi-Fi, ładowarki USB, nowoczesny system informacji pasażerskiej, automaty biletowe oraz ratujące życie defibrylatory AED. Producent wprowadził także dodatkowe rozwiązanie dla prowadzącego pojazd. Są nim drzwi w kabinie, dzięki którym maszynista może ją bezpiecznie opuścić bez przechodzenia do strefy pasażerskiej.

Wartość kontraktu realizowanego przez Newag wynosi blisko 668 milionów złotych brutto, z czego blisko 203 miliony pochodzą z Programu Operacyjnego Infrastruktura i Środowisko na lata 2014–2020. Umowa z Newagiem obejmuje także przeszkolenie pracowników w zakresie obsługi pociągów oraz siedmioletnie serwisowanie.

Impuls 2 - grafika
Zobacz galerię (2 zdjęć)
Impuls 2 na testach